Całe Grand Prix Emilii – Romanii planowałem przejechać z Pierre Gaslym, jednak niestety jadący na 5. miejscu zawodnik AlphaTauri musiał wycofać się po 9 okrążeniach. Przedstawiam zatem jego komunikację wyścigową z inżynierem do tego momentu.
Przed startem dyskusja nie jest mocno ożywiona. Pierre otrzymuje informację o oponach, na których startują kierowcy obok niego, ale nie ma tradycyjnego odliczania.
Gasly świetnie wystartował i przed dojazdem do pierwszego zakrętu próbował wyprzedzić Hamiltona. Niestety, został przez niego przyblokowany i wyjechał jednym kołem na trawę co sprawiło, że wyprzedził do Ricciardo.
La largada de Gasly había sido buena, pero Hamilton lo tapó con su mala salida. #ImolaGP pic.twitter.com/ODwA3RKwTQ
— Mauricio Romero (@MauRomero) November 1, 2020
„Mode 6 kiedy będziesz mógł, możesz nacisnąć overtake” – mówi pod koniec pierwszego okrążenia inżynier.
Na następnym kółku pada komunikat: „Entry 8, overtake dostępne”. „Hamilton blokował mnie na starcie, nie mogłem zrobić nic innego” – zgłasza kierowca. „Widzieliśmy to, trzymajmy się planu” – odpowiada inżynier.
Na 3 okrążeniu Gasly jest informowany, że może użyć systemu DRS, a następnie dostaje informację o tym, że Charles Leclerc jest 1,6 sekunyd za nim. Gasly pyta, jaką ma stratę do Ricciardo i dostaje odpowiedź, że 1,6 sekundy.
„Dajcie mi znać, kiedy temperatury się ustabilizują” – mówi Gasly. „Ustabilizowały się, teraz tracimy czas na wyjściu z zakrętu numer 18” – odpowiada inżynier.
Na 6. okrążeniu Gasly słyszy: „Rozważ entry 6” i dostaje też informację o tempie rywali.
Na początku 7 okrążenia pada bardzo smutny komunikat: „Pierre, bardzo mi przykro, musimy się wycofać, mamy krytyczną sytuację w samochodzie, bardzo mi przykro” – mówi inżynier.
„Nie ma rozwiązania?” – pyta Gasly po kilkunastu sekundach. „Nie, jeżeli się nie wycofamy, wysadzimy wszystko. Bardzo mi przykro chłopie, robiłeś świetną robotę w ten weekend” – odpowiedział inżynier. Podobny komunikat powtórzył jeszcze raz, tuż po wjeździe kierowcy do boksów.
„Chłopaki zauważyli spadek ciśnienia wody w układzie chłodzącym już na okrążeniu dojazdowym na grid, próbowali zrobić co w ich mocy, ale nie udało się” – mówił już po wyścigu kierowca.