KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Od szansy na podium po zbyt niskie ciśnienie – Imola z Pierre`m Gaslym



Całe Grand Prix Emilii – Romanii planowałem przejechać z Pierre Gaslym, jednak niestety jadący na 5. miejscu zawodnik AlphaTauri musiał wycofać się po 9 okrążeniach. Przedstawiam zatem jego komunikację wyścigową z inżynierem do tego momentu.

Przed startem dyskusja nie jest mocno ożywiona. Pierre otrzymuje informację o oponach, na których startują kierowcy obok niego, ale nie ma tradycyjnego odliczania.

Gasly świetnie wystartował i przed dojazdem do pierwszego zakrętu próbował wyprzedzić Hamiltona. Niestety, został przez niego przyblokowany i wyjechał jednym kołem na trawę co sprawiło, że wyprzedził do Ricciardo.



„Mode 6 kiedy będziesz mógł, możesz nacisnąć overtake” – mówi pod koniec pierwszego okrążenia inżynier.

Na następnym kółku pada komunikat: „Entry 8, overtake dostępne”. „Hamilton blokował mnie na starcie, nie mogłem zrobić nic innego” – zgłasza kierowca. „Widzieliśmy to, trzymajmy się planu” – odpowiada inżynier.

Na 3 okrążeniu Gasly jest informowany, że może użyć systemu DRS, a następnie dostaje informację o tym, że Charles Leclerc jest 1,6 sekunyd za nim. Gasly pyta, jaką ma stratę do Ricciardo i dostaje odpowiedź, że 1,6 sekundy.

„Dajcie mi znać, kiedy temperatury się ustabilizują” – mówi Gasly. „Ustabilizowały się, teraz tracimy czas na wyjściu z zakrętu numer 18” – odpowiada inżynier.

Na 6. okrążeniu Gasly słyszy: „Rozważ entry 6” i dostaje też informację o tempie rywali.

Na początku 7 okrążenia pada bardzo smutny komunikat: „Pierre, bardzo mi przykro, musimy się wycofać, mamy krytyczną sytuację w samochodzie, bardzo mi przykro” – mówi inżynier.

„Nie ma rozwiązania?” – pyta Gasly po kilkunastu sekundach. „Nie, jeżeli się nie wycofamy, wysadzimy wszystko. Bardzo mi przykro chłopie, robiłeś świetną robotę w ten weekend” – odpowiedział inżynier. Podobny komunikat powtórzył jeszcze raz, tuż po wjeździe kierowcy do boksów.

„Chłopaki zauważyli spadek ciśnienia wody w układzie chłodzącym już na okrążeniu dojazdowym na grid, próbowali zrobić co w ich mocy, ale nie udało się” – mówił już po wyścigu kierowca.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi