KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

“Muszę się spotkać z partnerami i zobaczyć, w jakim kierunku chcą iść i co ja chcę robić”



W rozmowie z Cezarym Gutowskim po zakończeniu ostatniego wyścigu DTM w tym sezonie, Robert Kubica zdradził, że najbliższe tygodnie będą decydujące w sprawie jego przyszłości.

Gutowski zacytował w swoim najnowszym vlogu wypowiedzi Kubicy, który podsumował dzisiejszą rywalizację. Okazuje się, że na słabsze tempo znów wpłynęły uszkodzenia auta.

“Niedzielny wyścig nie ułożył się tak jakbyśmy chcieli. Po małych przygodach na początku miałem spory deficyt docisku. Uszkodzenia nie były duże, ale ważnych komponentów, które potem odbiły się na rytmie. Nie był to więc dzień, który zapamiętam na długo, ale samo pożegnanie z DTM w tym roku i z tymi samochodami już tak. Bo gdy mówię DTM to łączę to z tymi autami, którymi ścigaliśmy się w tym roku. DTM zmienia się, przechodząc na auta GT3. Nazwa zostaje taka sama, ale DNA się zmienia” – powiedział Kubica.

Pytany o podsumowanie całego sezonu, Robert mówi: “To był mój pierwszy sezon w DTM, choć trochę krótszy przez koronawirusa. Ale bardzo cieszyliśmy się na start w lipcu po wcześniejszych testach i wielkie brawa dla organizatorów za doprowadzenie serii do końca. Z naszej strony był to trudny rok. Dużo rzeczy nie poszło zgodnie z oczekiwaniami, ale było też trochę pozytywów. Pod koniec wyraźnie się poprawiliśmy, niestety nastąpiło to dość późno. Lepiej byłoby, gdyby ten sezon zaczął się teraz. Musieliśmy jednak zapłacić wysoką cenę za brak doświadczenia”.



Czy Polak żałuje, że sezon się już kończy?

“Gdy robisz się starszy, to robisz się bardziej emocjonalny. Kiedyś nie czułem specjalnych emocji, gdy sezon się skończył, teraz trochę boli, że nie będę mógł wykorzystać wiedzy, którą zdobyliśmy teraz. Uważam, że organizatorzy podejmują słuszną decyzję, przechodząc na auta GT3. Biorąc pod uwagę to, co działo się w poprzednim roku, nie mieli innego wyjścia” – odpowiada.

Pytany o swoją przyszłość i to, czy to pożegnanie z serią DTM, Kubica odpowiada:

“Przekonamy się. Nic nie jest pewne. Niewłaściwie byłoby powiedzieć teraz nie lub tak. Przede wszystkim muszę się teraz spotkać z moimi partnerami i zobaczymy, co będzie możliwe – w jakim kierunku chcieliby pójść i co ja chciałbym robić oraz czy będzie to możliwe. Kolejne tygodnie będą bardzo ważne w poszukiwaniu rozwiązań na wszystkich”.

Całą rozmowę na temat przyszłości Kubicy Cezary Gutowski opublikuje jutro na swoim kanale na YouTube.

Źródło: DAS Vlog 13 (live): Ta ostatnia niedziela (Roberta z DTM). Podsumowanie Hockenheim oraz sezonu 2020



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi