KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Spain

Ciszej w Red Bullu, Perez się nie uratuje?



Niewiele wskazuje na to, aby szybko wyjaśniła się kwestia obsady wszystkich wolnych miejsc, pozostających jeszcze w Formule 1. Najwięcej pytań pada o Red Bulla, który zaskakująco, może składu nie zmienić.

Co jest wolne?

 

Przypomnijmy potwierdzone już składy zespołów na sezon 2021:
Mercedes: Bottas
Ferrari: Leclerc, Sainz
Red Bull: Verstappen
Racing Point: Vettel
Renault: Ocon, Alonso
McLaren: Ricciardo, Norris
Alpha Tauri: Gasly
Alfa Romeo: Raikkonen, Giovinazzi
Haas: ?
Williams: Latifi, Russell

Oczywiste jest raczej pozostanie w zespołach Strolla i Hamiltona, ale nie zostało to jeszcze oficjalnie potwierdzone.

Red Bull

 

To zdecydowanie najlepsze miejsce z pozostających w F1. Jeszcze niedawno wydawało się niemal przesądzone, że zwolni je Alex Albon. Najpoważniejszymi kandydatami do jego zastąpienia byli Nico Hulkenberg i Sergio Perez.



Im dłużej jednak trwa sezon, tym mniej słychać plotek, szczególnie związanych z wypowiedziami Helmuta Marko. Przyznaje to też jeden z głównych zainteresowanych, Nico Hulkenberg.

„Obecnie jest bardzo, bardzo cicho. Doniesienia ucichły i myślę, że jeszcze trochę to potrwa aż wszystko się wyjaśni” – mówi, dodając, że w sprawie posady na przyszły rok kontaktował się z wieloma zespołami.

„Ziarno zostało zasiane w wielu ekipach, wyłożyliśmy karty na stół, miałem moje dwa wyścigi i wykorzystałem je najlepiej jak mogłem. Osobiście teraz nie jestem już aktywnie zaangażowany, ale mam kontakt z osobami decyzyjnymi. Ale już nie każdego tygodnia, nie codziennie” – dodaje Niemiec.

W podobnym tonie wypowiada się Sergio Perez. Czwarty zawodnik klasyfikacji kierowców – i to mimo opuszczenia 2 rund – jest coraz mniej pewny swojego udziału w przyszłorocznej kampanii. Meksykanin nie szuka póki co miejsca w innych seriach i przyznaje: „Wygląda na to, że o tym, czy będę jeździł w F1 w przyszłym roku czy nie, dowiem się późno więc nie wykluczam rocznej przerwy w startach”.

Ross Brawn nazwał ewentualny brak miejsca dla Pereza na sezon 2021 „tragedią”.

Alex Albon teoretycznie obie swoje szanse na utrzymanie miejsca w Red Bullu zaprzepaścił, jednak dane zostały mu kolejne – aż do końca sezonu. Wygląda na to, że Red Bull będzie szukał pretekstu by zostawić Taja w swojej ekipie. Być może uznali, że całkowite wyrzucenie go z F1 (przy miejscu w Alpha Tauri obiecanym Tsunodzie) jest zbyt radykalnym rozwiązaniem. Nie można też zapominać o powiązaniach Albona – jego rodakiem jest Chalerm Yoovidhya – współzałożyciel i właściciel 51% Red Bulla.



AlphaTauri

 

Tu wszystko zmierza do zakontraktowania Yuki Tsunody, który stworzy duet z Pierre Gaslym. Jedyną wątpliwością pozostaje, co jeżeli w Red Bullu jednak dojdzie do zmiany. Czy Alex Albon zostanie zesłany do drugiej ekipy Red Bulla czy pożegna się z F1?

Haas

 

Tu chyba wątpliwości nie ma, szczególnie że również w tym tygodniu pojawiły się doniesienia – tym razem z rosyjskiego „Championatu”, że w umowę na starty podpisał już Mick Schumacher, a blisko tego jego Nikita Mazepin.

Przychylnie o Schumacherze wypowiadają się kierowcy Haasa, a ekipy związane z Ferrari już ogłosiły swoje składy na test dla młodych kierowców. I nie ma wśród wymienionych nazwisk Schumachera, co może oznaczać, że pojedzie właśnie w Haasie – już jako kierowca podstawowy tej ekipy.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi