KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Maciej Gładysz na trzecim miejscu Trofeum Margutti 2020



Podczas weekendu Trofeum Margutti polski kierowca Maciej GŁadysz ukończył wyścig na trzecim miejscu w kategorii Mini 60.

Pełen historii weekend, z którym zmierzył się Gładysz na torze 7 Laghi Kart w Castelletto di Branduzzo (Włochy).
Klasyczne spotkanie sezonu wyścigowego, w którym co roku najlepsi kierowcy Mini 60 tchną życie w międzynarodowy pokaz ku czci pamięci Andrei Margutti’ego.

Maciej zrekompensował sobie trudny weekend w mistrzostwach Włoch ACI sprzed trzech tygodni (defekt na prowadzeniu w finale), na torze 7 Laghi Kart, prezentując wysoki poziom, który pozwolił mu uzyskać kolejny dobry wynik 2020 roku.



W piątkowej sesji kwalifikacyjnej kierowca Akademii Orlen Team wywalczył drugi najszybszy czas okrążenia, zaledwie ze stratą + 0,004 sekundy za zdobywcą pole position. Pierwszy dla grupy D.

Korzystając z dobrej pozycji startowej do wyścigów kwalifikacyjnych, kierowca zespołu fabrycznego Parolin, ukończył sobotni program startów z dwoma drugimi miejscami z trzech rozegranych wyścigów. W jednym z nich minął linię mety jako trzeci, ale kara (+5 sek) z powodu spadniętego zderzaka ostatecznie sklasyfikowała go na dziesiątym miejscu.

Maciej wystartował w przed-finale z ósmej pozycji. W niedzielnej głównej fazie zawodów Gładysz dwukrotnie awansował na wyższe miejsca. W przed-finale Polak odzyskał trzy pozycje z ósmego na piąte miejsce.
Stały progres, który również w finale opłacił się, wyprzedził dwóch rywali i awansował z piątego na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Mini 60 z najlepszym czasem okrążenia wyścigu (53,771).

„Jestem bardzo zadowolony z tego występu podczas Trofeum Margutti. To zawody, które mają dużą wartość i uzyskanie trzeciego miejsca satysfakcjonuje mnie, nawet jeśli zawsze dążymy do zwycięstwa. Wielkie podziękowania dla zespołu Parolin Racing, MA Engines, mojego mechanika, wszystkich sponsorów i ludzi, którzy wspierają mnie w trakcie sezonu”. – powiedział Maciej

W następnym tygodniu (23-29.11.2020), Maciej wystartuje w 1 i 2 rundzie WSK Open Cup na torze we włoskiej Adrii.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Popularne tagi