KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Maciej Gładysz na trzecim miejscu Trofeum Margutti 2020



Podczas weekendu Trofeum Margutti polski kierowca Maciej GŁadysz ukończył wyścig na trzecim miejscu w kategorii Mini 60.

Pełen historii weekend, z którym zmierzył się Gładysz na torze 7 Laghi Kart w Castelletto di Branduzzo (Włochy).
Klasyczne spotkanie sezonu wyścigowego, w którym co roku najlepsi kierowcy Mini 60 tchną życie w międzynarodowy pokaz ku czci pamięci Andrei Margutti’ego.

Maciej zrekompensował sobie trudny weekend w mistrzostwach Włoch ACI sprzed trzech tygodni (defekt na prowadzeniu w finale), na torze 7 Laghi Kart, prezentując wysoki poziom, który pozwolił mu uzyskać kolejny dobry wynik 2020 roku.



W piątkowej sesji kwalifikacyjnej kierowca Akademii Orlen Team wywalczył drugi najszybszy czas okrążenia, zaledwie ze stratą + 0,004 sekundy za zdobywcą pole position. Pierwszy dla grupy D.

Korzystając z dobrej pozycji startowej do wyścigów kwalifikacyjnych, kierowca zespołu fabrycznego Parolin, ukończył sobotni program startów z dwoma drugimi miejscami z trzech rozegranych wyścigów. W jednym z nich minął linię mety jako trzeci, ale kara (+5 sek) z powodu spadniętego zderzaka ostatecznie sklasyfikowała go na dziesiątym miejscu.

Maciej wystartował w przed-finale z ósmej pozycji. W niedzielnej głównej fazie zawodów Gładysz dwukrotnie awansował na wyższe miejsca. W przed-finale Polak odzyskał trzy pozycje z ósmego na piąte miejsce.
Stały progres, który również w finale opłacił się, wyprzedził dwóch rywali i awansował z piątego na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej Mini 60 z najlepszym czasem okrążenia wyścigu (53,771).

„Jestem bardzo zadowolony z tego występu podczas Trofeum Margutti. To zawody, które mają dużą wartość i uzyskanie trzeciego miejsca satysfakcjonuje mnie, nawet jeśli zawsze dążymy do zwycięstwa. Wielkie podziękowania dla zespołu Parolin Racing, MA Engines, mojego mechanika, wszystkich sponsorów i ludzi, którzy wspierają mnie w trakcie sezonu”. – powiedział Maciej

W następnym tygodniu (23-29.11.2020), Maciej wystartuje w 1 i 2 rundzie WSK Open Cup na torze we włoskiej Adrii.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi