KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Kubica: Po Turcji czas na przemyślenia



Szczególne uczucia towarzyszyły Robertowi Kubicy podczas jego ostatniego wyścigu w serii DTM. Polak porównuje je do tych z zakończenia sezonu F1 w sezonie 2019. Jak podsumował ten sezon i zdradził swoje plany na najbliższe dni.

Robert podsumował oba swoje wyścigi, zwracając uwagę, że 8. miejsce w sobotę nie było jego maksimum.

“Pierwszy stint nie był zbyt dobry, ale drugi był interesujący bo po zmianie opon byłem ostatni. Zmniejszyłem jednak stratę, a kiedy samochód bezpieczeństwa wyjechał, zmieniliśmy opony. Byłem w stanie zaliczyć kilka wyprzedzań i dotrzeć na 8. miejsce, ale przy spokojniejszym wyścigu, możliwe było wiele więcej”.

Jak pisze zespół, w sobotę wieczorem trzeba było wymienić silnik ze względów bezpieczeństwa. Dokonano również zmian w ustawieniach auta.



“Niedzielne kwalifikacje nie były tak przyjemne jak w sobotę. Start wyścigu był pechowy – miałem kontakt podczas którego uszkodziłem przód auta. W rezultacie straciłem sporo docisku i miałem sporo podsterowności. Reszta wyścigu była skazana na straty. Nie tak wyobrażałem sobie ostatni wyścig” – powiedział Robert.

Był to prawdopodobnie ostatni wyścig Kubicy w DTM i z tym zespołem. Jak mówi Polak, towarzyszyły mu szczególne uczucia.

“Może to dlatego, że staje się starszy, robię się bardziej sentymentalny. Miałem wzruszający moment przed startem, gdy zazwyczaj zachowujesz koncentrację – ten samochód, który miałem przed sobą, potężna maszyna, tworzyła szczególną atmosferę dla mnie. Byłem inny niż zwykle bo wiedziałem, że wsiadam do tego kokpitu po raz ostatni. To koniec epoki, a dla mnie koniec okresu, który nie powinien się zakończyć tak szybko. Projekt był planowany na dwa lata” – mówi Robert.

“Niedziela była podobna do ostatniego wyścigu Formuły 1 w ubiegłym roku. Czułem się w ten sam sposób bo wiedziałem, że to może być mój ostatni wyścig Formuły 1. A teraz przeżyłem ostatni wyścig w aucie Class 1. To wywołało szczególny smutek. Auta DTM to wspaniałe maszyny do ścigania, które ekscytowały każdego kierowcę. To niesamowicie pechowe, że te samochody zostaną teraz wepchnięte do garażu czy muzeum” – dodaje Kubica.



Podsumowując sezon, Robert mówi: “Zapłaciliśmy wysoką cenę za bycie debiutantem w DTM. Wiedzieliśmy, ze będzie trudno, ale nie sądziliśmy, że aż tak. Ale to nie ma dziś znaczenia. Ważne jest, jak się poprawiliśmy, że się nie poddaliśmy i że pod koniec byliśmy w stanie walczyć. Mam mieszane uczucia, bo z jednej strony był to rozczarowujący rok, ale z drugiej pod koniec mieliśmy dobry pakiet. Nurburgring, Zolder i Hockenheim były dobrymi wyścigami. Niestety, dwie usterki techniczne zamazały nieco ten obraz.”

“Jazda w DTM była wartościowym doświadczeniem – zarówno na torze jak i poza nim. Uczysz się najlepiej na trudnych sytuacjach. Jestem bardzo wdzięczny, że mogłem jeździć i pracować z zespołem. Dziękuję również wszystkim zaangażowanym i wspierającym – moim partnerom, BMW, ART, mediom i kibicom” – dodał polski kierowca.

Robert nie wraca jednak do domu odpoczywać.

“Mój sezon jeszcze się nie skończył. Nadal jestem rezerwowym kierowcą Alfa Romeo Racing ORLEN podczas czterech pozostających do końca sezonu wyścigów – w Stambule, Bahrajnie i Abu Zabi. Aby móc polecieć do Istambułu, będę musiał odbyć małą podróż w poniedziałek lub wtorek by odbyć wymagane testy na koronawirusa. Po Stambule będę miał tydzień wolnego i wykorzystam ten czas na przemyślenia i rozmowy z partnerami. Mój sezon jako kierowcy DTM jest skończony i teraz skupiam się na przyszłym roku. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi