KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Kubica o przyszłym roku, Nordschleife i prototypach



Robert Kubica był jednym z trzech kierowców, którzy uczestniczyli w konferencji prasowej przed finałem serii DTM na torze Hockenheim. Polak mówił sporo o swojej przyszłości, która raczej nie wiąże się z dalszymi startami w DTM.

„Dołączyłem do DTM ze względu na samochody Class One, odczucia za kierownicą i możliwości, jakie dają one kierowcy. Szkoda, że te auta odchodzą, ale rozumiem, że były zbyt kosztowne i mało atrakcyjne dla nowych producentów. DTM od zawsze było serią dla producentów. Były to najbardziej ekscytujące samochody z dachem, jakimi można było jeździć. Wyglądem przypominają auta turystyczne, ale zachowaniem bolidy. Jeżeli jednak to jedyny krok do zapewnienia przyszłości DTM to jest on właściwy. Jeżeli zatem pytacie mnie o przyszły rok i DTM to nie wiem czy będę brał udział w tej serii i szczerze mówiąc nie wiem, co będę robił” – powiedział Polak, zapytany o kontynuację startów w DTM.

Jeszcze w sobotę Robert Kubica mówił, że ma swoje preferencje na temat programu na 2020 rok i dziś to potwierdził, jednak widać, że są to plany jeszcze nie sfinalizowane.

„Zazwyczaj jest to okres, w którym zaczynasz mieć pojęcie tego, co będzie możliwe w kolejnym sezonie. Oczywiście ze względu na sytuację z koronawirusem, wszystko jest przesunięte w czasie. Najbliższe tygodnie będą dość kluczowe w zrozumieniu, jakie mam opcje” – dodaje Robert.



„Na pewno mam na myśli to, co chciałbym robić, pytanie, czy będzie to możliwe czy nie i wówczas będziemy wiedzieć czy możemy iść dalej” – stwierdził Kubica. Uczestniczący w dzisiejszej konferencji Ferdinand Habsburg zażartował, że jeżeli Robert rozważa rajdy, to zgłasza się na pilota, na co Kubica odparł: „Ale to czasami boli”.

Kubica raczej nie byłby zwolennikiem jazdy autami GT3 w przyszłym roku.

„Od 2003 roku, kiedy zacząłem starty w Formule 3, całe moje życie spędziłem za kółkiem w samochodach z dużym dociskiem. Kiedy przesiadasz się do auta GT3, musisz zresetować swój mózg i to, do czego jesteś przyzwyczajony, ucząc się wszystkiego na nowo. To może być dobra opcja, choć z pewnością nie taka, jakiej szukam. Jeżeli będę jeździł w autach GT3 to w wyścigach takich jak VLN Endurance Racing Championship, które dodają kolejne wyzwania i w których będę kompletnym debiutantem. Muszę więc spojrzeć też na to, co chciałbym robić, a nigdy tego nie próbowałem. Z pewnością taką rzeczą była jazda samochodami Class One w DTM, a inną mogą być jakieś wyścigi na Nordschleife”.

Zapytany konkretnie o serię WEC i wyścigi długodystansowe jak Le Mans, Robert odpowiada: „To coś, czego nie wykluczam. Le Mans to historyczne wyścigi wśród imprez długodystansowych, a prototypy LMP to jednak z najlepszych kategorii, oferujących wymagające wyścigi oraz przyjemne odczucia kierowcy. Miałem test w LMP2 i LMP1 i jeździło się bardzo przyjemnie i jeżeli zobaczycie mnie w Le Mans, to celowałbym w jazdę tam prototypami, a nie autami GT. Miałem też testy w samochodach GT3 i GTE, o których miało wiedział i w aucie GTE spisałem się bardzo dobrze, to był dla mnie udany test.”



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi