KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Race Day - Hockenheim, Germany

Hockenheim pamiętamy dobrze – jak jeździł tam Kubica?



Finał serii DTM i prawdopodobnie startów w niej Roberta Kubicy będzie miał miejsce na torze Hockenheim. To arena dobrze Robertowi Kubicy znana, na której zdobył jedyny punkt Williamsa w Formule 1 w minionym sezonie. Przyjrzyjmy się startom Roberta na tym obiekcie.

Robert Kubica na torze Hockenheim w weekendach Grand Prix jeździł czterokrotnie, ale startował w trzech wyścigach. Hockenheim wydaje się być jednak bardzo ważny dla Roberta Kubicy.

Przed F1

 

Historia startów w F1 Roberta Kubicy na torze Hockenheim sięga jeszcze czasów F3 Euro Series. W 2003 roku w pierwszym wyścigu zajął 24. miejsce a w drugim był 10.

Znacznie lepiej było rok później. W barwach Mucke Motorsport Polak zajął podczas weekendu rozpoczynającego sezon 6. i 7. miejsce (oba wyścigi wygrał Nico Rosberg), a podczas kończącego sezon 4. i 7. miejsca. W tym drugim wyścigu stoczył bardzo ciekawy pojedynek z Lewisem Hamiltonem i Nico Rosbergiem.



Okrążenie z Kubicą

Rok 2006

 

Było to ostatnie Grand Prix Roberta Kubicy w roli trzeciego kierowcy BMW Sauber. W treningach Kubica pojechał znakomicie – w pierwszym zajął 3. miejsce, a w drugim był najszybszy, o ponad ćwierć sekundy wyprzedzając Michaela Schumachera.

W wyścigu oczywiście nie startował, ale był on bardzo ważny dla jego kariery – na 30. okrążeniu Jacquesa Villeneuva spotkała taka przygoda:

Doprowadziła ona do kontuzji, która wyeliminowała Villeneuva ze startu w następnym Grand Prix Węgier – na Hungaroringu. Właśnie na Węgrzech Robert pojechał swój pierwszy wyścig w Formule 1.

Rok 2008

 

Treningi nie były udane dla Roberta, który dwukrotnie plasował się pod koniec stawki. W kwalifikacjach było już lepiej – nasz rodak uplasował się na 7. pozycji. W wyścigu jak zazwyczaj, popisał się genialnym startem, szybko wyprzedzając Kimiego Raikkonena, Fernando Alonso i Jarno Trulliego. Robert jechał na 4. pozycji, ale strategia zespołu dotycząca opon nie pomogła i ostatecznie po neutralizacji Robert spadł na 7. miejsce i na nim dojechał do mety.

W 2008 roku na Hockenheim Robert zaliczył jeszcze jeden występ na Hockenheim.



Rok 2010

 

Dwa lata później kierowcy ponownie wrócili na Hockenheim. I trzeba przyznać, że działo się! W treningach Robert zajmował miejsca od 8. do 13. W kwalifikacjach wykręcił 7. czas i na starcie wyścigu ponownie zaprezentował się świetnie, wyprzedzając dwóch rywali. Niestety, w dalszej części wyścigu stracił dwie lokaty, ale stoczył m.in. bardzo ciekawą walkę z Michaelem Schumacherem. Wiele walki ze strony Roberta zobaczycie w świetnym podsumowaniu wyścigu:

2019

 

Robert wrócił na Hockenheim w ubiegłym roku jako kierowca Williamsa. W pierwszym treningu Polak był szybszy o 0,6 sekundy od George Russella, co oznaczało 19. miejsce. W drugim Polak był ostatni, tracąc 0,080 do Russella. W trzecim treningu to znów Robert był szybszy – o 0,3 sekundy. W kwalifikacjach Polak był 19, tracąc do Russella 0,1 sekundy.

Wyścig zdominowały opady deszczu, które sprawiły, że pierwsze okrążenia kierowcy pokonywali za samochodem bezpieczeństwa.

Robert przez pierwsze okrążenia jechał zachowawczo i zajmował ostatnie miejsce spośród jadących kierowców. Na 30 okrążeniu Robert zaliczył przygodę, która na szczęście nie kosztowała go wiele.



Kubica przez pewien czas toczył dyskusję z inżynierem na temat opon. Zwracał uwagę, że nie ma przyczepności. Ostatecznie ekipa zdecydowała się na pit-stop.

Na 51. okrążeniu George Russell, jadący przed Kubicą, popełnia błąd – wyjeżdża za szeroko i musi jechać poboczem, co sprawia, że Polak wyprzedza go.

Przez kilkanaście kolejnych okrążeń Kubica jedzie przed Russellem, a z wyścigu odpadają kolejni kierowcy. Roberta wyprzedzi jeszcze Hamilton, wracający po kuriozalnym pit-stopie Mercedesa. Ostatecznie Robert dojedzie na 12. miejscu, ale po karze 30 po sekund dla kierowców Alfy za niedozwoloną pomoc przy starcie, awansuje na 10. miejsce i zdobędzie punkt – po 8 latach, 8 miesiącach i 14 dniach, co jest nowym rekordem F1.

„Zapomniałem, jak wielkie pióropusze wody wylatują spod opon i jak słaba jest widoczność. Myślałem, że to nocne odcinki rajdowe z mgłą, gdy trzeba wyłączać światła, bo nie pomagają, są szalone. Ale tam przynajmniej możesz zobaczyć gdzie jesteś i masz notatki. Tu, szczególnie na pierwszym okrążeniu, nie było łatwo. Nie miałem pojęcia gdzie byłem. Wycofywałem się, podobnie jak wszyscy. To było dość konserwatywne podejście. Miałem duże problemy z przyczepnością i utrzymywaniem auta na torze. Ale koniec końców to było pożyteczne doświadczenie. Na pewno 9 lat to dużo czasu, ale nadal uważam, że w tych warunkach chodzi o zachowanie zimnej głowy. Mimo że wszystkie samochody były szybsze od nas, nadal trzeba trzymać się swojego limitu, a nie tego co widzisz na około” – mówił Kubica po wyścigu.

„Mam mieszane odczucia, bo z jednej strony dobrze mieć punkt, ale z drugiej został zdobyty w niespodziewany sposób. To był szalony wyścig. Nasze tempo nie było dobre, ale utrzymaliśmy się na torze. Nadal musimy pracować i naciskać i na pewno ten punkt jest dzięki mechanikom, którzy mocno naciskają. Nie mamy dobrych momentów, ale Hockenheim to również ich zasługa” – powiedział Robert Kubica, zapytany o zdobyty punkt.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi