KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

large-2020 Turkish Grand Prix - Friday-2

Niby ciekawie, ale nie na taką Turcję czekaliśmy



Z pewnością piątkowe treningi nie przebiegały w taki sposób, w jaki spodziewaliby się tego kierowcy. Przed jutrzesjszymi kwalifikacjami wiemy bardzo niewiele, poza tym, że może być bardzo ciekawie.

Wyniki 1. treningu:

wyniki pierwszego treningu gp turcji 2020

Skrót:

Wyniki 2. treningu:

wyniki 2 treningu gp turcji 2020

Skrót:



Alfa podsumowuje

 

Kimi Raikkonen był dziś dwukrotnie 16. Pokonał 66 okrążeń, a najlepszy czas miał oczywiście w drugiej sesji – 1:31.932.

“Warunki na torze były dziś największym wyzwaniem, ale nawet mimo nich byliśmy w stanie wykonać nasz plan. Nie było dziś ciepło, twarde opony na nowym asfalcie nie pracowały i ta kombinacja sprawiła, że było dziś bardzo ślisko. Nadal jest bardzo trudno uzyskać właściwe czucie w samochodzie, choć obiecujące było to, że tor poprawiał się z każdym okrążeniem. Koniec końców wszyscy mają te same warunki. Oczywiście jutro może padać i może być jeszcze bardziej ślisko. Po prostu musimy poczekać i zobaczyć, jakie warunki będą w kwalifikacjach” – powiedział Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi zajmował najpierw 8. a potem 13. miejsce z najlepszym czasem 1:31.493. Łącznie pokonał 60 okrążeń.

“Tor wygląda na bardzo przyjemny, ale było niesamowicie ślisko w tych warunkach. Trudno było złożyć wszystko razem i to były chyba najgorsze odczucia w samochodzie F1 jakie miałem. Ale przynajmniej warunki były takie same dla wszystkich. Jutro może być nawet gorzej, jeżeli popada i zrobi się chłodniej. Zobaczymy, co się wydarzy. Pierwsze kilka okrążeń w pierwszym treningu było bardzo trudnych, w drugim treningu było nieco lepiej bo tor się trochę poprawił. Te warunki mogą być jednak szansą dla nas i wszystko może się zdarzyć. Musimy być gotowi i poskładać dobre okrążenie w kwalifikacjach” – mówi Antonio Giovinazzi.



Fałszywa nadzieja

 

Chyba niezależnie od sympatii zespołowych, chcielibyśmy by wyniki dzisiejszych treningów odzwierciedlały układ stawki w Turcji. Przede wszystkim dlatego, że w piątek nie oglądaliśmy na Istambul Park dominacji Mercedesa. Obawiam się jednak, że sytuacja ma się podobnie jak z prognozami pogody przed wieloma weekendami wyścigowymi w tym sezonie – otrzymujemy fałszywą nadzieję. Obawiam się, że jutro Mercedes znów “odpali”. Ale będzie to tylko świadczyło o tym, jak dobry mają pakiet i jak dobrą pracę potrafią wykonać.

Mocno wyglądają generalnie auta z silnikami Hondy, które w tym sezonie nieco łagodniej obchodzą się z oponami Pirelli. Jutro i pojutrze powinni być mocni. Ferrari w kilku ostatnich GP pokazało, że w chłodniejszych warunkach spisuje się lepiej więc również ich nie można skreślać. Przeciętnie póki co wyglądają Racing Point i McLareny, a Renault chwaliło się dobrym tempem wyścigowym. Ostatnia trójka pozostanie raczej bez zmian – Alfy przed Haasami i Williamsami. Gdyby nie kara dla George Russella, być może kolejność byłaby inna.

Trudno po piątku w Turcji wyciągnąć jakieś konstruktywne wnioski. Było bardzo ślisko i nie wszystkie zespoły przeprowadzały przejazdy z pełną prędkością. A przynajmniej próbowały, bo widzieliśmy choćby w zakręcie 8, jak trudno było go pokonać bez odjęcia – tak jak zapowiadano.



Prawdziwy problem zacznie się jutro, gdy już nie będzie zmiłuj i trzeba będzie cisnąć. Obrót któregoś z kierowców w nieodpowiednim momecie może popsuć szybkie kółko innym. Jeszcze ciekawiej będzie jeżeli chodzi o strategię. Zespoły będą jak ognia unikać opon twardych, ale jaką mieszankę wybrać na start? Fakt, że miękkie opony trzeba dogrzewać przez minimum 2-3 okrążenia sprawia, że mogą być one mało użyteczne w warunkach kwalifikacyjnych oraz na start. A między pośrednimi oponami, a miękkimi różnica to zaledwie 0,1 sekundy. Nagumowanie toru i nieco inne warunki mogą jednak drastycznie zmienić sytuację.

Prognozy pogody na jutro wskazują około 30% szans na deszcz popołudniu, jednak dziś wielu kierowców wspominało o tym, że jeżeli rzeczywiście by popadało, to sytuacja stanie się bardzo trudna. Choć można odnieść wrażenie, że po mokrym torze na oponach deszczowych jechałoby się im lepiej niż dziś na slickach.

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi