KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

DTM miało być projektem dwuletnim. Puchar za podium na szczególnym miejscu



Robert Kubica ma jasny cel na końcówkę sezonu DTM i chce na Hockenheim przekraczać linię mety przed fabrycznymi BMW. Jak wyglądało świętowanie jego podium i co zrobił z pucharem?

„To moje pierwsze trofeum z DTM i będzie miało szczególne miejsce w moim domu, obok pucharów z Formuły 1 i rajdów” – mówi Robert. Kubica jest szczególnie zadowolony z pozytywnego odzewu z padoku Formuły 1 po swoim podium. „Wysoki poziom DTM jest doceniany w Formule 1” – dodaje Kubica.

„Jesteśmy mniej więcej tam, gdzie chcieliśmy być pod koniec sezonu. Od początku byliśmy świadomi wysokiego poziomu w DTM i tego, że debiutant musi się sporo nauczyć. Było jednak trudniej niż się spodziewaliśmy. Projekt DTM był pierwotnie planowany na dwa sezony, a regularnie walczyć o podia i zwycięstwa mieliśmy w 2021 roku. Na Hockenheim jednak era samochodów Class 1 dobiera końca. Szkoda, że te wspaniałe i wysublimowane samochody zostaną teraz wepchnięte do muzeum” – mówi Kubica.

Polak ma jasny cel na końcówkę sezonu 2020, a jest nim bycie najlepszym w aucie BMW.



„Można zobaczyć po rezultatach, że wszyscy kierowcy BMW są raczej z tyłu. Naszym celem na Hockenheim jest bycie najlepszym z BMW, tak jak na Zolder. To będzie dobre zakończenie sezonu. Nauczyliśmy się kilku rzeczy i mamy nadzieję, że będziemy w stanie je zaimplementować w najlepszy możliwy sposób. Jeżeli będzie tak chłodno jak na Zolder, czy nawet chłodniej, to powinno nam pasować. Wszyscy jesteśmy mocno zmotywowali – ten sukces dał nam dawkę pewności siebie, co jest bardzo ważne” – mówi Kubica.

„Będę musiał nauczyć się jazdy autem Class 1 na Hockenheim, ale razem postaramy się wycisnąć z tego jak najwięcej” – dodaje.

Na Hockenheim ponownie nie pojawią się kibice.

„To wielka szkoda. Żal mi kibiców kiboców DTM i moich wiernych kibiców. Nadal mam nadzieję, że będą zadowoleni z tego, co zobaczą przed telewizorami. Hockenheim będzie też zakończeniem ery samochodów Class 1. Szkoda, że ten kompaktowy sezon już się kończy” – zaznacza Robert.

Co o podium Kubicy na Zolder mówi Pierre – Alain Bouhet, manager zespołu ORLEN Team ART?

„To był wspaniały występ po tak trudnym starcie sezonu. Oczywiście nasze wyniki były poniżej oczekiwań, ART nie jest przyzwyczajone do zajmowania takich pozycji. Uczyliśmy się i widzieliśmy poprawę od środka sezonu, ale nie byliśmy w stanie osiągać rezultatów, na które liczyliśmy z różnych powodów. Mieliśmy problemy techniczne, które wpływały na naszą pracę i dwukrotnie wycofywaliśmy się, jadąc na wysokich miejscach. To była nagroda za ciężką pracę i wysiłek, jaki włożyliśmy w ten program” – mówi.

„Wszyscy byliśmy pełni entuzjazmu po tym występie. Oznaczał on powiew świeżego powietrza w zespole, szczególnie po tym dziwnym roku, w którym nie mogliśmy się w pełni cieszyć motorsportem. Zachowanie zespołu, po tym jak Robert przekraczał metę, mówiły wszystko. Ze względu na sytuację w jakiej jesteśmy nie mogliśmy świętować tego zwycięstwa tak, jak byśmy chcieli” – dodaje Bouhet.

„Teraz chcemy stworzyć show na pożegnanie Class 1, chcemy być częścią tej historii. Nie wiemy, czy uda się pokonać Audi więc naszym celem jest bycie najlepszym z BMW” – zaznacza Francuz.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi