KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Boullier o talencie Kubicy, dniu wypadku i rajdach kierowców F1



Były szef m.in. Renault i McLarena w Formule 1, Eric Boullier był dziś gościem podcastu Beyond the Grid. Nie zabrakło w nim kilku pytań o Roberta Kubicę.

Przeprowadzający wywiad Tom Clarkson zapytał Boulliera o Kubicę i to, jak dobrym był kierowcą.

“Powiedzmy, że Robert byłby mistrzem świata pewnego dnia – gdyby był w odpowiedniej ekipie. Miał wystarczający talent by tego dokonać, by być wśród największych w tym sporcie” – powiedział Francuz.

Clarkson dopytał, czy Robert był najszybszym kierowcą, z którym pracował Boullier?

“Nie da się porównywać kierowców między sobą. Każdy kierowca jest inny, każdy jest szczególny i każdy ma talent” – uniknął odpowiedzi Francuz.

Padło również pytanie o rajdowy wypadek Roberta Kubicy i to, co robił 6 lutego 2011 roku.



“Pamiętam ten dzień bardzo dobrze. Byłem na śniadaniu w Londynie i mój telefon zadzwonił o 9 rano. Dzwonił manager manager informując mnie o tym strasznym wypadku. Spędziłem cały dzień na telefonie i od razu poleciałem do Włoch” – wspomina Boullier.

Czy był od razu świadomy, jak poważny był to wypadek?

“Nie od razu wiedzieliśmy, jak poważna była skala wypadku. W ogólnie niewielu wiedziało o tym, że jedzie tego dnia w rajdzie, tylko jego najbliższe otoczenie. Nie wiedział tego nawet manager, który też nie znał skali obrażeń. Dopiero potem dowiedzieliśmy o jego obrażeniach i tym, że prawie stracił życie”.

O starcie w Ronde di Andora Boullier nie wiedział, choć oczywiście był świadom rajdowych startów Polaka, na które byli umówieni.

“Wiedzieliśmy, że testuje auto rajdowe, ale nie wiedzieliśmy, że jedzie ten konkretny rajd. Mieliśmy pewne porozumienie w tej sprawie, a Robert – jako kierowca F1 – zawsze musiał trzymać swoje starty w pewnej tajemnicy”.

Clarkson zapytał, czy Boullier wierzy, że rajdy pozwalały Kubicy stać się lepszym kierowcą?

“Wiem, że w F1 jest wiele ważnych rzeczy, ale zawsze byłem otwarty na inne zajęcia moich kierowców poza Formułą 1, choć rajdy to dość ekstremalna dyscyplina, znacznie różniąca się od F1. Dziś pewnie ze względu na ograniczenia czasowe takie starty były trudniejsze. Zawsze czegoś się uczysz – o oponach, przyczepności. Rajdowe umiejętności mogą przydać się kierowcy F1 na przykład podczas przesychającego toru. Ale czasem to nie jest dobry pomysł i w tym przypadku nie był” – powiedział Francuz.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi