KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Włoska F4 po rundzie na Mugello



Porywające widowisko odbyło się na torze Mugello, z jednomiejscowymi bolidami startującymi w Italian F4 Championship powered by Abarth, podczas czwartej rundy sezonu, w której wzięło udział 30 młodych kierowców. W 1. wyścigu rozegranym na mokrym torze, dominował Włoch Andrea Rosso, startujący z pole position i prowadzący aż do ujrzenia chorągiewki w szachownicę. Za nim znalazł się Gabriel Bortoleto z Brazylii, który wystartował z 12. miejsca, ale zajął 2. miejsce, wyprzedzając Rumuna Filipa Ugrana i Minì.

Tor był również mokry podczas 2. wyścigu, a na pierwszych okrążeniach na przemian przejmowali prowadzenie Bortoleto i Minì. Gdy tor wysechł, Brazylijczykowi udało się pokonać Włocha. 3. miejsce przypadło Szwedowi Dino Beganovicowi, przed Rosso, który został ukarany za błąd na starcie.

Gabriele Minì był prawdziwą gwiazdą 3. wyścigu, rozegranego na suchym torze. Na starcie udało mu się wyprzedzić Bortoleto i utrzymać prowadzenie aż do końca, mimo wielokrotnych ataków Brazylijczyka i Beganovica. To znaczące zwycięstwo pozwoliło Minì umocnić pozycję lidera w Mistrzostwach, w których na podium znalazło się trzech włoskich kierowców: Minì (196 punktów), Rosso (121 punktów) i Francesco Pizzi (117 punktów), który zajął 4. miejsce w 3. wyścigu na torze Mugello.



Piotr Wiśnicki był jedynym Polakiem w gronie 29 startujących kierowców. W obu sesjach kwalifikacyjnych zajmował on 22. miejsca. W wyścigach zajmował kolejno 20, 16 i 19 miejsca. W klasyfikacji generalnej zajmuje ostatnie, 31. miejsce. Mateusz Kaprzyk, który na Mugello nie startował, jest 21. z jednym punktem na koncie.

Gabriele Minì (Prema Powerteam): „Wyniki z toru Mugello są bardzo ważne, ale zostało nam jeszcze 9 wyścigów i wszystko może się zdarzyć”.

Kolejna runda Italian F4 Championship powered by Abarth zaplanowana jest w Monzy na 16-18 października.

Klasyfikacja Rajdowego Pucharu Abartha: 1. Andrea Mabellini (Włochy, Napoca Rally), 60; 2. Roberto Gobbin (Włochy, Winners Rally Team), 48; 3. Martin Rada (Czechy, Agrotec Abarth), 30.
Klasyfikacja Italian F4 Championship powered by Abarth: 1. Gabriele Minì (Włochy, Prema Powerteam), 196; 2. Andrea Rosso (Włochy, Cram Motorsport), 121; 3. Francesco Pizzi (Włochy, Van Amersfoort Racing), 117.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi