Na Zolder problemu miało wielu kierowców – czy to techniczne czy z pit-stopami, oponami lub warunkami. Szanse na dobry wynik Roberta Kubicy były, ale w jego przypadku wszystko musi pójść idealnie. A nie poszło.
Wyniki
Skrót filmowy
(Tym razem przygotowano tylko wersję niemiecką).
Przebieg rywalizacji
Trzeba zacząć do kwalifikacji, w których Robert Kubica zajął 15. miejsce. Na mokrym torze i przy używaniu deszczowych opon, najlepszą strategią – o czym oczywiście wiadomo było po fakcie – było wyjechanie po kilku minutach i pozostanie do końca na tym samym komplecie. Ci, którzy tak zrobili pod koniec sesji, na w miarę suchej nitce toru ich opony były dobrze dogrzane i w jeszcze dobrej kondycji. Dzięki temu na przykład Timo Glock był w stanie wywalczyć 2. miejsce, a Sheldon van der Linde szóste.
Wyższa pozycja startowa była kluczowa na takim torze jak Zolder, na którym wyprzedzać jest bardzo trudno. Robert startując z mokrej strony toru poradził sobie nieźle, ale nie miał szans na wiele więcej niż walka o utrzymanie pozycji. Pierwsze kółka były słabe, ale później Kubica dysponował dobrym tempem i był w stanie wykorzystać błędy rywali. To dobre tempo pozwoliło Kubicy jechać tuż po swim pit-stopie na 12. miejscu i trzymać za sobą kierowców w znacznie szybszych autach.
Na uwagę zasługuje fakt świetnego pierwszego pit-stopu ORLEN Team ART – 7,1 sekundy, co jest ich najlepszym wynikiem w sezonie. Pierwsza połowa wyścigu była naprawdę świetna.
Problemy zaczęły się w drugiej – Kubica zaczął drastycznie tracić tempo w okolicach momentu, gdy wyprzedził go Mike Rockenfeller. Straty były tak duże, że Kubica musiał zjechać do boksów po nowy komplet opon. Tego nie dało się już nadrobić i Robert skończył okrążenie za liderami.
Dane
Kolejność startowa
Zmiany pozycji
Best lapy
Robert Kubica uzyskał swój najlepszy wynik najpóźniej ze wszystkich zawodników – już po drugiej zmianie opon. Wynik 1:21.412 jest niemal identycznym jak w kwalifikacjach. Mimo prawie pustego baku, pozwolił Polakowi na 10. miejsce w tej klasyfikacji.
Sektory
Z racji innej strategii niż inni kierowcy, trudno porównać czasy sektorów Roberta, choć widać, że najlepszym dla niego był ostatni, w którym stracił tylko 202 tysięczne. W pierwszym i drugim wykręcał 13. czas, tracąc w nich odpowiednio 321 i 309 tysięcznych.
Optymalny czas Kubicy złożony z najlepszych kółek daje mu 13. miejsce.
Prędkości
Robert wykręcił 231 km/h dziś, tracąc 4 km/h do najszybszego.
Pit-stopy
Kubica zjechał do boksów jako trzeci, na 8. okrążeniu oraz jako ostatni, na 28. kółku. Czas jego pierwszej wizyty w alei serwisowej był 2,3 sekundy szybszy niż drugiego. Obie zmiany opon były przyzwoite jak na ORLEN Team ART.
Klasyfikacja kierowców
Klasyfikacja zespołów
Klasyfikacja producentów
Ode mnie