KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Standardowy piątek. No prawie



Spokojny piątek – choć nie aż tak jak na Nurburgring – zaliczyli kierowcy DTM na torze Zolder. Pierwsze dwa piątkowe treningi potwierdziły jedynie, że o cuda w motorsporcie bardzo trudno, a BMW jest nadal daleko za Audi.

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1 treningu dtm zolder

Drugi trening:

Wyniki 2 treningu Zolder DTM

Przebieg treningów

 

Pierwszy trening odbywał się po nieco wilgotnej nawierzchni. Robert wyjechał niemal od razu i został na torze najdłużej ze wszystkich kierowców, uzyskując czas 1:21.699 – swój najlepszy w tej sesji – pod koniec stintu. Drugi wyjazd na tych samych oponach był próbą tempa wyścigowego i raczej nie wypadła ona pomyślnie, a Robert sporo tracił do kierowców fabrycznego BMW.

Druga sesja była bardzo podobna, choć tor był już w całości suchy. Nadal jednak było dość zimno. Kubica znów miał najdłuższy pierwszy stint ze wszystkich, podczas którego – tym razem raczej na początku – uzyskał czas 1:20.770, a zatem znacznie lepszy niż w pierwszym treningu. Dało mu to jednak dopiero 14. miejsce. Drugi stint z testem tempa wyścigowego znów nie wypadł pomyślnie i Robert tracił sporo na okrążeniu, szczególnie biorąc pod uwagę dość krótki tor.



Podczas obu treningów ORLEN Team ART przeprowadzał próbne pit-stopy. Jak pisał Cezary Gutowski, pierwszy trwał 10,8 sekundy, a drugi 8,5 sekundy. Nie ma zatem dramatu.

Dane

 

Optymalny czas

Po złożeniu najlepszych czasów trzech sektorów, Robert Kubica miałby czas 1:20.683, a zatem lepszy o 87 tysięcznych od rzeczywiście uzyskanego. Sumując sektory wszystkich kierowców, Kubica nadal byłby 14.

teoretyczne czasy

Prędkości

Robert w drugim i trzecim sektorze uzyskiwał 229 km/h. Najwyższe prędkości uzyskiwali w 2. treningu Wittmann (234 km/h w 2. sektorze) oraz Rast i Rockenfeller (po 234 km/h w 3. sektorze).

prędkości zolder

Sektory

W pierwszym Kubica traci do najszybszego tam Glocka 443 tysięczne. W drugim, nieco dłuższym, do Frijnsa traci 282 tysięczne, a w trzecim do najszybszego Habsburga Polak traci 370 tysięcznych.



sektory zolder

Przebiegi

Robert pokonał dziś 46 okrążeń, co jest ósmym wynikiem spośród wszystkich kierowców. Problemów technicznych zatem raczej nie było.

Frijns 50
Rast 50
Habsburg 49
Muller 49
Van der Linde 48
Eng 47
Aberdein 47
Kubica 46
Rockenfeller 45
Newey 45
Glock 44
Scherer 44
Auer 44
Green 43
Wittmann 42
Duval 41

Alfa komentuje „treningi”

 

Swoją informację prasową po piątku na Nurburgring opublikował zespół Alfa Romeo Racing ORLEN.



„Nie możemy dużo powiedzieć po piątku, bo nie wyjechaliśmy z boksów, ale nikt nie miał wpływu na pogodę. Jeździłem tu wcześniej więc nie robi mi to różnicy i jest wiele takich kierowców jak ja więc myślę, że jutro nie będą mieli trudności nabrać prędkości. Zobaczymy co możemy zrobić w trakcie godziny treningu i jaka będzie pogoda” – powiedział Kimi Raikkonen.

„Nie spodziewaliśmy się tu znaleźć słońca w listopadzie, ale utrata obu sesji to niespodzianka. I tak nie miałem jechać w pierwszym treningu więc to niby tylko strata jednej sesji dla mnie, ale zespół nie ma danych do analizy, a to wielka szkoda, szczególnie na torze, na którym nie jechaliśmy w ostatnich latach. Mam nadzieję, że jutro będzie lepszy dzień i lepsza pogoda. Kwalifikacje i wyścig mogą być niespodziankami więc zobaczymy” – powiedział Antonio Giovinazzi.

„Marzyłem o tym, żeby tu pojechać, ale nadal miło w ogóle być z zespołem. Jestem wdzięczny Alfie Romeo Racing ORLEN i Ferrari Driver Academy za tę szansę. To bardzo przydatny czas między inżynierami, podczas briefingów i pracy. To doświadczenie nauczyło mnie wiele na temat procesów zachodzących podczas weekendu wyścigowego. Byłoby wspaniale zdobyć trochę danych dla zespołu i przykro mi z powodu kibiców, którzy czekali na akcję na torze, ale jest jak jest. Miejmy nadzieję, że przez resztę weekendu jazdy będzie więcej” – powiedział Mick Schumacher.

Ode mnie

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi