Spokojny piątek – choć nie aż tak jak na Nurburgring – zaliczyli kierowcy DTM na torze Zolder. Pierwsze dwa piątkowe treningi potwierdziły jedynie, że o cuda w motorsporcie bardzo trudno, a BMW jest nadal daleko za Audi.
Wyniki
Pierwszy trening:
Drugi trening:
Przebieg treningów
Pierwszy trening odbywał się po nieco wilgotnej nawierzchni. Robert wyjechał niemal od razu i został na torze najdłużej ze wszystkich kierowców, uzyskując czas 1:21.699 – swój najlepszy w tej sesji – pod koniec stintu. Drugi wyjazd na tych samych oponach był próbą tempa wyścigowego i raczej nie wypadła ona pomyślnie, a Robert sporo tracił do kierowców fabrycznego BMW.
Druga sesja była bardzo podobna, choć tor był już w całości suchy. Nadal jednak było dość zimno. Kubica znów miał najdłuższy pierwszy stint ze wszystkich, podczas którego – tym razem raczej na początku – uzyskał czas 1:20.770, a zatem znacznie lepszy niż w pierwszym treningu. Dało mu to jednak dopiero 14. miejsce. Drugi stint z testem tempa wyścigowego znów nie wypadł pomyślnie i Robert tracił sporo na okrążeniu, szczególnie biorąc pod uwagę dość krótki tor.
Podczas obu treningów ORLEN Team ART przeprowadzał próbne pit-stopy. Jak pisał Cezary Gutowski, pierwszy trwał 10,8 sekundy, a drugi 8,5 sekundy. Nie ma zatem dramatu.
Dane
Optymalny czas
Po złożeniu najlepszych czasów trzech sektorów, Robert Kubica miałby czas 1:20.683, a zatem lepszy o 87 tysięcznych od rzeczywiście uzyskanego. Sumując sektory wszystkich kierowców, Kubica nadal byłby 14.
Prędkości
Robert w drugim i trzecim sektorze uzyskiwał 229 km/h. Najwyższe prędkości uzyskiwali w 2. treningu Wittmann (234 km/h w 2. sektorze) oraz Rast i Rockenfeller (po 234 km/h w 3. sektorze).
Sektory
W pierwszym Kubica traci do najszybszego tam Glocka 443 tysięczne. W drugim, nieco dłuższym, do Frijnsa traci 282 tysięczne, a w trzecim do najszybszego Habsburga Polak traci 370 tysięcznych.
Przebiegi
Robert pokonał dziś 46 okrążeń, co jest ósmym wynikiem spośród wszystkich kierowców. Problemów technicznych zatem raczej nie było.
Frijns 50
Rast 50
Habsburg 49
Muller 49
Van der Linde 48
Eng 47
Aberdein 47
Kubica 46
Rockenfeller 45
Newey 45
Glock 44
Scherer 44
Auer 44
Green 43
Wittmann 42
Duval 41
Alfa komentuje „treningi”
Swoją informację prasową po piątku na Nurburgring opublikował zespół Alfa Romeo Racing ORLEN.
„Nie możemy dużo powiedzieć po piątku, bo nie wyjechaliśmy z boksów, ale nikt nie miał wpływu na pogodę. Jeździłem tu wcześniej więc nie robi mi to różnicy i jest wiele takich kierowców jak ja więc myślę, że jutro nie będą mieli trudności nabrać prędkości. Zobaczymy co możemy zrobić w trakcie godziny treningu i jaka będzie pogoda” – powiedział Kimi Raikkonen.
„Nie spodziewaliśmy się tu znaleźć słońca w listopadzie, ale utrata obu sesji to niespodzianka. I tak nie miałem jechać w pierwszym treningu więc to niby tylko strata jednej sesji dla mnie, ale zespół nie ma danych do analizy, a to wielka szkoda, szczególnie na torze, na którym nie jechaliśmy w ostatnich latach. Mam nadzieję, że jutro będzie lepszy dzień i lepsza pogoda. Kwalifikacje i wyścig mogą być niespodziankami więc zobaczymy” – powiedział Antonio Giovinazzi.
„Marzyłem o tym, żeby tu pojechać, ale nadal miło w ogóle być z zespołem. Jestem wdzięczny Alfie Romeo Racing ORLEN i Ferrari Driver Academy za tę szansę. To bardzo przydatny czas między inżynierami, podczas briefingów i pracy. To doświadczenie nauczyło mnie wiele na temat procesów zachodzących podczas weekendu wyścigowego. Byłoby wspaniale zdobyć trochę danych dla zespołu i przykro mi z powodu kibiców, którzy czekali na akcję na torze, ale jest jak jest. Miejmy nadzieję, że przez resztę weekendu jazdy będzie więcej” – powiedział Mick Schumacher.
Ode mnie