Monza czeka! Przed nami rywalizacja na tym legendarnym torze i to w wersji Grand Prix. Dziś i jutro odbędą się kwalifikacje do wtorkowych wyścigów.
Prekwalifikacje (niedziela godz. 22, poniedziałek godz. 20,21 i 22)
Jeździć będziemy na torze Autodromo Nazionale Monza w wersji Grand Prix
Hasło do prekwalifikacji to: kwale3f3
Nazwa serwera: Grupa X – prekwalifikacje ligi F3 powrotroberta.pl
Warunki: Sky: Clear, Temperatura: 78F, Relative Humidity: 55%, Wind Speed 2MPH.
Pora dnia – Afternoon, godz. 17:10, 15 maja 2020
Starting Track State 50% – potem carry over oraz clear marbles on track
Obowiązuje Fixed Setup – formula_sprint_fixed.
W prekwalifikacjach będzie nielimitowana liczba fast repairs.
Prekwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do wtorkowych wyścigów. Najszybsi dziś pojadą w Finale A, pozostali w Finale B, ewentualnie B i C. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji. Maksimum będzie to 30 osób w finale.
Do prekwalifikacji może przystąpić KAŻDY – bez ograniczeń licencji czy iRating.
W lobby Hosted Races zostaną stworzone 4 sesje, trwające godzinę – 55 kwalifikacji i 5 minut wyścigu. Pierwsza o godz. 22:00 w niedzielę, druga i kolejne w poniedziałek o godz. 20, jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).
Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej osiągnięciu, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji.
Pod uwagę będzie brane będą 4 z 7 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.
W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.
Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.
Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.
Dublowanie
Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.
Kalendarz naszej ligi:
Runda | Data | Tor | Finały B i poniżej | Finał A |
---|---|---|---|---|
1 | 22 września | Okayama Full Course - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
2 | 6 października | Oulton Park - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
3 | 20 października | Monza - GP | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
4 | 3 listopada | Charlotte Roval - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
5 | 17 listopada | Summit Point - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
6 | 1 grudnia | Interlagos - 7 dni po oficjalnej lidze iRacing | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
7 | 15 grudnia | Spa - 7 dni po oficjalnej lidze iRacing | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
Nagrody
Miło mi poinformować, że sponsorami nagród w blogowej lidze iRacing będzie producent wyścigowych skarpet nie do pary Formula Racing – Many Morings – sponsora tej i naszych przyszłych lig iRacing. Więcej o nich przeczytacie tutaj.
Sponsorem nagród będą również zakłady bukmacherskie Fortuna.
Najlepsi będą mogli także zgarnąć blogowe gadżety.
Jak zacząć?
Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1
Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.
Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.
Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:
Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.