Bardzo mieszane nastroje panują w garażu Alfa Romeo Racing ORLEN po Eifel GP, choć w jednym Antonio Giovinazzi i Kimi Raikkonen się zgadzają – powinni byli zdobyć więcej punktów. Jak wyglądają najważniejsze dane rywalizacji na Nurburgring?
Wyniki
Skrót
Wypowiedzi Alfy
„Zdobycie punktu zawsze jest pozytywnym rezultatem, ale jeszcze ważniejszy jest sposób, w jaki go zdobyliśmy. Zespół wykonał dziś znakomitą pracę w trudnych okolicznościach i był w stanie wykorzystać szanse, które się wydarzyły. Walczyliśmy z samochodami, które były wokół nas i trzymaliśmy za sobą kierowców kalibru Vettela mimo że naciskali bardzo mocno. Mieliśmy też udane wyprzedzania. Jedynym czego żałujemy, jest późny wyjazd samochodu bezpieczeństwa, bo mogliśmy mieć szanse na dwa auta w punktach. Przetasowania sprawiły, że straciliśmy miejsca i mieliśmy zbyt mało czasu na ich nadrobienie. Nadal jednak finisz w pierwszej 10-tce po raz drugi w trzech ostatnich wyścigach jest pozytywem, na którym możemy budować resztę sezonu” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.
„To nie był najlepszy weekend, ale po wczoraj wiedzieliśmy, że możemy mieć trudne zadanie. Start był OK, ale potem musiałem uniknąć samochodów przede mną i straciłem wiele miejsc Mogliśmy być wyżej, ale samochód bezpieczeństwa kosztował nas kilka miejsc i ostatecznie rezultat nie był dobry. To był frustrujący weekend, ale musimy zostawić go za sobą i spróbować następnym razem” – mówi Kimi Raikkonen.
„Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszej dyspozycji – zarówno mojej jak i samochodu. Wykonaliśmy bardzo dobry wyścig, utrzymując tempo od startu do mety. Wiedzieliśmy, że wszystko będzie możliwe w taki dzień i mogliśmy walczyć w takich okolicznościach. Jestem więc szczęśliwy mając punkt. Miałem kolejny świetny start, nadrobiłem kilka miejsc, a potem dobrze zarządzałem tempem w zdradliwych warunkach. Myślę, że mogliśmy i powinniśmy byli finiszować nieco wyżej, na 8. miejscu, ale ostatni samochód bezpieczeństwa naprawdę nam przeszkodził i straciliśmy miejsca na rzecz Hulkenberga i Grosjeana. Koniec końców jednak finisz w pierwszej 10-tce był dla nas celem i go zrealizowaliśmy. To dobry zastrzyk pewności siebie na kolejne wyścigi” – powiedział Antonio Giovinazzi.
Dane
Best lapy
Max Verstappen sięgnął po najszybsze okrążenie wyścigu na ostatnim okrążeniu, odbierając je Levisowi Hamiltonowi o 6 tysięcznych sekundy. Straty pozostałych kierowców jeżeli chodzi o najlepsze czasy okrążeń, pokazują, jaka była ich przepaść do czołowej dwójki.
Sektory
Tylko w pierwszym Maxowi Verstappenowi udało się pokonać Lewisa Hamiltona.
Prędkości
Co ciekawe, najwyższą popisał się Alex Albon, który przecież odpadł dość wcześnie. Uzyskał on 325,9 km/h. Najniższą prędkość maksymalną zaliczył zwycięzca – Lewis Hamilton. Co ciekawe, na koniec pierwszego sektora najszybszy był Kimi Raikkonen.
Wizyty w boksach
Dziś kierowcy zjeżdżali 33 do swoich mechaników. Najkrócej był tam Max Verstappen – 22,1 sekundy.
Pit-stopy
Ponownie najszybszy był Red Bull i znów zeszli poniżej 2 sekund. Alfa Romeo dopiero z 12. czasem.
Strategie
Spośród tych, którzy dotarli do mety, aż 14 z 15 kierowców pojechało na 2 pit-stopy. Jedynym, który się wyłamał był Romain Grosjean.
Opony
Najdłuższy stint zaliczył dziś Kimi Raikkonen, ale zrobił to na pośredniej mieszance. 32 kółka na oponie twardej przejechał Romain Grosjean, ale niewiele krótszy był stint Hulkenberga na oponach miękkich.
Performance
Tym razem wykres ogólny jest raczej mało reprezentatywny.