KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Miko Marczyk 2 (1)

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk na podium Mistrzostw Europy Juniorów



Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk z sukcesem zakończyli rywalizację w trzeciej rundzie Mistrzostw Europy, zajmując 2. miejsce w klasyfikacji ERC1 Junior oraz 4. miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy. To jak do tej pory najlepszy wynik załogi ORLEN Team.

Rajd Fafe Montelongo w tym roku po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu Mistrzostw Europy FIA ERC, będąc tym samym 3. rundą europejskiego czempionatu. Trasa rajdu składała się z osiemnastu odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 181 km.. Świetne tempo oraz bardzo dobrą taktykę pokazał polski duet Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk.

Załoga ORLEN Team zmagania rozpoczęła w piątek od odcinka testowego, na którym zajęła bardzo dobrą, 4. lokatę. Pierwszy dzień właściwej rywalizacji pokazał, że kluczowy był wybór odpowiednich opon. Warunki pogodowe były swoistą ruletką. Zmieniały się z minuty na minutę, kilka razy w trakcie jednego odcinka. Polacy zakończyli pierwszy dzień rywalizacji na 3. miejscu w klasyfikacji ERC1 Junior oraz na 6. miejscu w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy.



W niedzielę zawodnicy mieli do pokonania 9 odcinków specjalnych, również w zmiennych warunkach pogodowych. Polski duet po bardzo pewnej i mądrej jeździe zakończył rywalizację na 2. miejscu w ERC1 Junior i 4. miejscu w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy.

– To był najbardziej wymagający rajd w jakim startowałem, do każdego odcinka musieliśmy się inaczej przygotować. Podejmowaliśmy decyzje dosłownie na minuty przed startem, ponieważ zdarzało się, że odcinki startowaliśmy w pełnym słońcu, a kończyliśmy przy ulewnym deszczu i odwrotnie. Wychodzimy z tej rywalizacji z podniesionymi głowami, bo zajęliśmy wysokie miejsca zarówno w klasyfikacji ERC1 Junior, jaki i generalnej Mistrzostw Europy. To jest niesamowite i nigdy bym się tego nie spodziewał. Czuję się na asfalcie mniej pewnie niż na szutrze, a tu mój najlepszy wynik na twardej nawierzchni. Nie obyło się bez pewnych perypetii, ale jesteśmy na mecie i jesteśmy bardzo szczęśliwi. Wierzę, że uda się w kolejnych rundach kontynuować dobrą passę, bo w Portugalii liczyliśmy się cały czas w czołówce – powiedział Miko Marczyk, kierowca ORLEN Team.

Kolejna runda Mistrzostw Europy, w której udział zapowiedziała załoga Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wystartuje 6 listopada na Węgrzech.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi