KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Lucas di Grassi i René Rast kierowcami Audi w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E



Neuburg nad Dunajem, 27 października 2020 r. Drużyna jest gotowa: Audi Sport ABT Schaeffler rozpocznie nowy sezon mistrzostw Formuła E z dwoma uznanymi kierowcami – Lucasem di Grassi i z René Rastem. Od nowego sezonu, Formuła E zyskała miano oficjalnych Mistrzostwa Świata FIA.

„Świetne występy René w Berlinie dowiodły, że w Formule E czuje się on doskonale – był szybki i zdobywał sukcesy. Bez wątpienia zasłużył sobie, by zostać członkiem naszego zespołu w Formule E” – mówi Dieter Gass, szef Audi Motorsport. W sierpniowym finale poprzedniego sezonu w Berlinie, Rast zdobył punkt w pierwszym z sześciu wyścigów, a kilka dni później znalazł się na podium. Będąc cały czas debiutantem, w wyścigach finałowych zgromadził w sumie 29 punktów i zajął 15. miejsce w klasyfikacji kierowców, wyprzedzając wielu zawodników, którzy rywalizowali przez cały sezon.

„Wyścigi w Berlinie zaostrzyły mój apetyt na więcej! Nie mogę się już doczekać pierwszego pełnego sezonu w Formule E” – ekscytuje się Rast. „Reprezentowanie Audi w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E, to kolejny ekscytujący rozdział w mojej karierze.” Rast jest członkiem rodziny kierowców Audi od 2009 roku. Oprócz zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach w Daytona, Spa i Nürburgring, zdobył tytuł ADAC GT Masters i dwukrotnie został koronowany na mistrza DTM. Przed dwoma ostatnimi wyścigami obecnego sezonu DTM w Hockenheim, Rast jest liderem klasyfikacji.



Obok René Rasta, swój siódmy sezon Formuły E w Audi Sport ABT Schaeffler rozpoczyna Lucas di Grassi. Po 69 wyścigach, di Grassi przewodzi liście najlepszych kierowców wszechczasów, mając na koncie 32 miejsca na podium i 796 punktów. Wśród jego dziesięciu zwycięstw jest również triumf w pierwszym w historii wyścigu Formuły E, który odbył się w Pekinie we wrześniu 2014 roku. „W ciągu tych sześciu lat doświadczyłem wszystkiego: wielkich sukcesów, porażek, szalonych emocji. A najlepsze jeszcze przed nami, bo dawne wyścigi Formuły E zmieniają się teraz w Mistrzostwa Świata FIA” – mówi di Grassi, który niedawno, po raz pierwszy w karierze, zakończył sezon nie zajmując miejsca w pierwszej trójce klasyfikacji kierowców. „Dam z siebie wszystko, by razem z Audi i z René, w 2021 r. mieć wiele do powiedzenia w walce o mistrzostwo świata.”

„Niezmiernie ważne jest dla mnie posiadanie w składzie dwóch kierowców, którzy nawzajem będą się motywować do zdobywania jeszcze lepszych wyników” – podkreśla Dieter Gass. „Lucas i René są właśnie takimi zawodnikami. Lucas to najbardziej utytułowany kierowca w stawce, który ma ogromny apetyt na kolejny tytuł mistrza klasyfikacji kierowców. René pokazał w Berlinie, że jest świetnym kierowcą. Od lat cieszą nas jego sukcesy w serii DTM. Mam nadzieję, że podobnie będzie w Formule E.”

Początek siódmego sezonu Formuły E zaplanowano na połowę stycznia 2021 roku. Pierwszy wyścig ma odbyć się w Santiago de Chile. W kalendarzu po raz pierwszy Mistrzostw Świata FIA Formuła E, jest dwanaście rund. W każdej z nich wezmą udział Lucas di Grassi, René Rast i Audi e-tron FE07.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi