KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Lucas di Grassi i René Rast kierowcami Audi w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E



Neuburg nad Dunajem, 27 października 2020 r. Drużyna jest gotowa: Audi Sport ABT Schaeffler rozpocznie nowy sezon mistrzostw Formuła E z dwoma uznanymi kierowcami – Lucasem di Grassi i z René Rastem. Od nowego sezonu, Formuła E zyskała miano oficjalnych Mistrzostwa Świata FIA.

„Świetne występy René w Berlinie dowiodły, że w Formule E czuje się on doskonale – był szybki i zdobywał sukcesy. Bez wątpienia zasłużył sobie, by zostać członkiem naszego zespołu w Formule E” – mówi Dieter Gass, szef Audi Motorsport. W sierpniowym finale poprzedniego sezonu w Berlinie, Rast zdobył punkt w pierwszym z sześciu wyścigów, a kilka dni później znalazł się na podium. Będąc cały czas debiutantem, w wyścigach finałowych zgromadził w sumie 29 punktów i zajął 15. miejsce w klasyfikacji kierowców, wyprzedzając wielu zawodników, którzy rywalizowali przez cały sezon.

„Wyścigi w Berlinie zaostrzyły mój apetyt na więcej! Nie mogę się już doczekać pierwszego pełnego sezonu w Formule E” – ekscytuje się Rast. „Reprezentowanie Audi w Mistrzostwach Świata FIA Formuła E, to kolejny ekscytujący rozdział w mojej karierze.” Rast jest członkiem rodziny kierowców Audi od 2009 roku. Oprócz zwycięstw w 24-godzinnych wyścigach w Daytona, Spa i Nürburgring, zdobył tytuł ADAC GT Masters i dwukrotnie został koronowany na mistrza DTM. Przed dwoma ostatnimi wyścigami obecnego sezonu DTM w Hockenheim, Rast jest liderem klasyfikacji.



Obok René Rasta, swój siódmy sezon Formuły E w Audi Sport ABT Schaeffler rozpoczyna Lucas di Grassi. Po 69 wyścigach, di Grassi przewodzi liście najlepszych kierowców wszechczasów, mając na koncie 32 miejsca na podium i 796 punktów. Wśród jego dziesięciu zwycięstw jest również triumf w pierwszym w historii wyścigu Formuły E, który odbył się w Pekinie we wrześniu 2014 roku. „W ciągu tych sześciu lat doświadczyłem wszystkiego: wielkich sukcesów, porażek, szalonych emocji. A najlepsze jeszcze przed nami, bo dawne wyścigi Formuły E zmieniają się teraz w Mistrzostwa Świata FIA” – mówi di Grassi, który niedawno, po raz pierwszy w karierze, zakończył sezon nie zajmując miejsca w pierwszej trójce klasyfikacji kierowców. „Dam z siebie wszystko, by razem z Audi i z René, w 2021 r. mieć wiele do powiedzenia w walce o mistrzostwo świata.”

„Niezmiernie ważne jest dla mnie posiadanie w składzie dwóch kierowców, którzy nawzajem będą się motywować do zdobywania jeszcze lepszych wyników” – podkreśla Dieter Gass. „Lucas i René są właśnie takimi zawodnikami. Lucas to najbardziej utytułowany kierowca w stawce, który ma ogromny apetyt na kolejny tytuł mistrza klasyfikacji kierowców. René pokazał w Berlinie, że jest świetnym kierowcą. Od lat cieszą nas jego sukcesy w serii DTM. Mam nadzieję, że podobnie będzie w Formule E.”

Początek siódmego sezonu Formuły E zaplanowano na połowę stycznia 2021 roku. Pierwszy wyścig ma odbyć się w Santiago de Chile. W kalendarzu po raz pierwszy Mistrzostw Świata FIA Formuła E, jest dwanaście rund. W każdej z nich wezmą udział Lucas di Grassi, René Rast i Audi e-tron FE07.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi