KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

large-2020 Eifel Grand Prix - Saturday (1)

Kubica o Nurburgring: Trzeba ustalić priorytety



Alfa Romeo Racing ORLEN opublikował kolejny przewodnik Roberta Kubicy po torze. Tym razem Polak opowiada o Nurburgring, gdzie dziś odbędzie się wyścig Formuły 1. Przeczytajcie, co mówi Kubica o tym obiekcie.

„Nurburgring jest torem, na którym jeździłem dość często. Pamiętam go z moich czasów w F3 Euroseries mimo że czasami jeździliśmy na krótszej wersji toru, która pomija najbardziej ekscytującą część. Dwukrotnie jechałem tu w F1 z Sauberem – najpierw w 2007 roku byłem siódmy, a potem w 2009 roku. Mam również dość świeże wspomnienia z DTM i muszę powiedzieć, że dłuższa wersja toru, na której odbywa się GP Eifel, jest całkiem dobra.

Środkowa część toru jest relatywnie wąska, co może być bardzo interesujące przy obecnych samochodach F1. Pierwszy sektor, który został zbudowany na początku wieku, nie jest zbyt ciekawy z perspektywy kokpitu, ale to właśnie tam można najwięcej zyskać lub stracić jeżeli chodzi o czas okrążenia.



Nie spodziewam się, by było tu wiele okazji do wyprzedzania, poza hamowaniem do zakrętu pierwszego, ale to taki tor, w którym mamy nieco wszystkiego – szybkich zakrętów, wolną szykanę i bardzo ciasny nawrót w zakręcie pierwszym. To sprawia, że tor stawia spore wyzwanie jeżeli chodzi o znalezienie ustawień. Nie da się mieć samochodu, który będzie pasował na wszystkie zakręty więc trzeba ustalić swoje priorytety.

Oczywiście, będzie dość zimno i prawdopodobnie mokro, choć ja spędziłem na Nurburgring 10 dni we wrześniu i ani razu nie padało. Ogólnie jednak jest to obszar, w którym dość często pada. Jest stamtąd dość blisko spa więc podobnie jak w Belgii, pogoda może odgrywać ważny czynnik, a warunki mogą być zmienne. Niskie temperatury będą miały duży wpływ na zachowanie opon. Trudno jest tu być zadowolonym z samochodu przez cały czas. Dodając wymagające warunki, będzie to nie lada wyzwanie.

F1 nie ścigała się tu od 2013 roku, ale jesteśmy na tym etapie sezonu, na którym wszystkie zespoły znają swój samochód całkiem dobrze więc myślę, że symulacje dadzą sporo informacji zespołom i odpowiednio ich przygotują. Nie sądzę, aby patrzono na dane sprzed 7 lat, szczególnie, że obecne samochody są znacznie szybsze, również ze względu na zmiany przepisów. Jeżeli porównamy czasy okrążeń sprzed 7 lat do obecnych, to mamy zupełnie inną kategorię, może nawet o dwie klasy wyższą.



Nie mam wielu wspomnień ze ścigania tu, ale weekend DTM wyglądał interesująco. Zakładam, że jazda samochodem F1 tu będzie sporą frajdą.

Oczywiście, gdy myślisz o Nurburgring, masz też na myśli Nordschleife czy „Zielone piekło”. Kiedy byłem w Sauberze, mój partner zespołowy, Nick Heidfeld, miał okazję przejechać się zmodyfikowanym samochodem F1 po tej nitce. Ja kilka tygodni temu spędziłem na niej trochę czasu. Zawsze byłem fanem tego toru, a gdy sobie po nim trochę pojeździłem, stałem się jeszcze większym. Niestety, nie miałem możliwości jechania tam samochodem wyścigowym”.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi