KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Kubica o mniejszej liczbie danych i ostatnim tygodniu



Tym razem zapowiedź weekendu wyścigowego autorstwa zespołu Roberta Kubicy koncentruje sę na pracy inżynieryjnej i przygotowaniu pod tym kątem samochodu.

„Również w tym aspekcie ORLEN Team ART, będąc zespołem z jednym samochodem, nie ma równych warunków, nie mogąc – tak jak inne ekipy – porównać danych z innym samochodem. ART ma jednak dostęp do danych kierowców fabrycznych BMW, choć i to może prowadzić do złej interprentacji ponieważ poszczególne parametry w autach fabrycznych są inaczej ustawione” – pisze zespół Roberta.

Sam kierowca nrzeka na liczbę czujników w aucie.

„Jest ich za mało. W DTM dane są mocno ograniczone przez przepisy. To bardziej oldschoolowe. Na przykład nie ma laserowego pomiaru wysokości samochodu, który jest ważniejszy jeżeli chodzi o aerodynamikę” – mówi Kubica, przyzwyczajony do znacznie większej liczby sensorów w F1.



Kubica spędza sporo czasu ze swoim inżynierem ds osiągów, Ronanem Perlemoine oraz Sebastienem Couzianem – inżynierem systemowym. Analiza danych skustkuje decyzjami ponieważ dane wskazują osiągi samochody, pokazują zachowanie kierowcy, balans samochodu, hamowanie, przyspieszanie. Podczas tej analizy, kierowca przedstawia natychmiast swoje wrażenia z kokpitu i obserwacje na podstawie doświadczenia. Ostateczna decyzja jest dokonywana przez Jonathana Moury, inżyniera samochodu ART, który instruuje mechaników jakich zmian należy dokonać w samochodzie.

„Spędzamy wiele czasu nad tym na torze. Brakuje mi jednak analizy onboardów. Są one dużą pomocą. Używanie nagrań z kokpitu daje możliwość analizy swojej linii i poprawy również w oparcie o dane” – mówi Kubica.

Polak ponownie powiedział co nieco o torze Zolder, na którym rywalizuje w ten weekend DTM.

„Lubię tę trasę. Po wielu latach przerwy na niej, od razu złapałem dobry feeling. To tor, na którym kierowca może pokazać swoje umiejętności, bardzo oldschoolowy. Jest naprawdę wymagający i interesujący ponieważ wszystko może się zdarzyć. Nowy asfalt jest bardzo dobry. Oczywiście pamiętam moje zwycięstwo tu w Formule Renault 3.5 w 2005 roku” – mówi Robert.

Co nasz kierowca robił w przerwie między wyścigami?

„Po niedzielnym wyścigu, od razu pojechałem do Polski. W poniedziałek mieliśmy sesję zdjęciową dla Alfy Romeo i spotkania z ORLENem. To był długi i wyczerpujący dzień. W środę popołudniu poleciałem do Kolonii i przyjechałem stamtąd samochodem” – powiedział Kubica.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi