KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Kubica o chęci walki z Mullerem, szczegółach wymiany silnika i gratulacjach Russella



Bardzo ciekawe informacje o zdobyciu przez siebie podium, strategii, pracach do północy przy samochodzie i chęci gonienia Nico Mullera przekazał Robert Kubica.

Polak w kwalifikacjach do niedzielnego wyścigu zajął 10. miejsce, będąc 3. kierowcą BMW.

„Samochód sprawował się dobrze już w kwalifikacjach więc w dobrych najstrojach przystąpiliśmy do wyścigu. Tempo w nim było całkiem dobre. Kiedy jednak samochód bezpieczeństwa wyjechał dwukrotnie na początku wyścigu, nie było łatwo trzymać się naszej strategii późnych zjazdów. Wielu kierowców decydowało się na wcześniejsze zjazdy, ale my pozostaliśmy spokojni. Przed pit-stopem na 18. okrążeniu, Timo był tuż za mną. Dałem z siebie wszystko by wyrobić sobie nad nim jak największą przewagę przed późniejszą jazdą na niedogrzanych oponach. Udało się” – mówi Robert.

Gdy jechał na 4. miejscu, czuł, że może powalczyć nie tylko z Ferdinandem Habsburgiem.



„Kiedy zobaczyłem Nico Mullera przede mną i czułem, że się do niego zbliżam, miałem ogromną chęć na więcej. Bardzo chciałbym atakować, miałem przecież świeższe opony i myślę, że również do niego bym dojechał. Ale wiedziałem jednocześnie, że wóczas bardzo obciążyłbym opony, być może za bardzo. To była decyzja pół na pół. Nie chciałem stracić trzeciego miejsca więc zdecydowałem się upewnić się, że będę miał podium. Cieszę się z tej decyzji, nawet jeżeli nie była łatwa, ale nie chciałem tracić miejsca na podium” – dodaje Polak.

Kubica podzielił się również kilkoma ciekawymi historiami z tego wyścigu.

„Nikt tego nie zauważył, ale na pit-stopie coś poszło nie tak. Lizak sygnalizujący wyjazd z boksów nie podniósł się automatycznie jak zazwyczaj. Wygląda na to, że był z nim problem techniczny. Przez chwilę byłem trochę podirytowany, ale czułem, że samochód ponownie jest na ziemi więc szybko spojrzałem w lusterka by zobaczyć, czy mechanicy skończyli pracę i potem po prostu odjechałem. W przeciwnym wypadku pewnie stałbym tam do teraz” – mówi Robert.

Bardzo ważna okazała się praca w sobotę po wyścigu przy naprawie awarii silnika. Jak się okazuje, decyzja o wymianie całej jednostki nie została podjęta od razu.

„Po problemie z silnikiem w pierwszym wyścigu, niektóre części zostały zmienione w sobotę. A ponieważ nie można uruchamiać silnika na Zolder po godzinie 18:00, inżynierowie nie wiedzieli czy problem naprawdę został rozwiązany. Po krótkiej dyskusji, została podjęta decyzja by wymienić silnik i niektóre inne części. Prace skończyliśmy po północy. Założyliśmy ten sam silnik, którym jechałem w drugim weekendzie na Nurburgring, gdy jadąc na 6. miejscu dopadła mnie awaria skrzyni biegów. Już w kwalifikacjach zauważyłem, że pakiet jest dobry, że silnik i jego mapowanie mogą mi pozwolić na dobry wyścig”.



Jak można się domyślać, radość ze zdobycia podium była duża.

„Bardzo się cieszyłem, choć nie koniecznie ze wględu na mnie, ale ze względu na wszystkich członków mojego zespołu. To młoda ekipa, która musiała wiele pracować w tym roku, nie tylko w sobotnie wieczory. Sukces jest ważny, bo daje każdemu dodatkowego kopa. Bycie na podium to zawsze coś specjalnego. Mi udało się to w 2016 roku w Renault Trophy na Spa, a wcześniej na Spa w 2010 roku w F1. Wygląda na to, że Belgia jest dla mnie dobrym miejscem” – podsumował Polak.

Sukcesu na Zolder Kubicy gratulowało wielu sportowców, m.in. jego były kolega z Williamsa, George Russell.

„George był jednym z pierwszych, który mi pogratulował. Byłem szczególnie zadowolony z gratulacji od Rene Rasta, który podszedł do mnie tuż po wyścigu i oczywiście ja też mu pogratulowałem. Moje relacje z innymi kierowcami DTM są bardzo dobre i mamy do siebie wiele szacunku. Niektórych z nich znam z dawnych czasów, jak Mike Rockenfellera, z którym jeździłem w Kartingowych Mistrzostwach Niemiec.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi