KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Może być ekstremalnie – F1 wraca na Nurburgring



Po 7 latach Formuła 1 wraca na Nurburgring. Zrewidowany kalendarz sezonu 2020 wymusił przyjazd w połowie października, a to sprawia, że warunki jak na F1 mogą być ekstremalne. Co mówią w Alfie Romeo Racing ORLEN przed tym wyścigiem? Zapraszam do przeczytania zapowiedzi!

Wypowiedzi Alfy

 

„Miło wrócić na Nurburgring – wspaniały tor dla Formuły 1, przywołujący obrazki z Nordschleife i bardzo dawnych wyścigów. W ostatnich kilku wyścigach widzieliśmy trochę bardzo pozytywnych sygnałów, ale za pewność siebie nie dostaje się punktów więc musimy finiszować w pierwszej 10-tce i taki jest nasz cel. Spodziewamy się, że będzie to chłodniejszy weekend niż myśleliśmy więc znalezienie dobrych ustawień na te warunki będzie kluczowe by być konkurencyjnym. Pogoda w górach Eifel jest znana ze swojej zmienności więc może mocno przetasować stawkę w sobotę i niedzielę i musimy być gotowi by zareagować na zmieniające się okoliczności. Koniec końców wiemy, że jesteśmy w stanie wprowadzić oba samochody do Q2 i w to celujemy. Jeżeli uda nam się to zrobić, możemy odegrać rolę w walce o pierwszą 10-tkę” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen na Nurburgring w Formule 1 startował 9 razy. Nie udało mu się wygrać żadnego wyścigu mimo że startował dwukrotnie z pole position. Raz wykręcił najszybsze okrążenie wyścigu i dwa razy stawał na podium. Zdobył tu 27 punktów i jechał aż 86 okrążeń na prowadzeniu, co jest 4. wynikiem. Żaden kierowca z obecnej stawki nie przejechał tu więcej kilometrów od Fina.



Najważniejszym wydarzeniem – choć nie dla samego zainteresowanego – będzie jednak to, że pojedzie w F1 po raz 323 raz i zostanie samodzielnym rekordzistą.

„Rekord czy nie, podchodzę do tego weekendu tak jak do każdego innego. Gdy jesteś w samochodzie, to nie robi żadnej różnicy. Trzeba wykonać swoją pracę i wydobyć najlepszy możliwy rezultat – zarówno w sobotę jak i w niedzielę. Zrobiliśmy ostatnio kilka kroków naprzód, ale nadal musimy kwalifikować się wyżej by mieć pewność, że w wyścigu będziemy mogli osiągnąć maksymalny możliwy rezultat. Mam nadzieję, że to się uda w ten weekend. Ścigałem się tu kilka razy i myślę, że powinienem wygrać kilka wyścigów, ale miałem trochę pecha, co zdarza się w wyścigach. Zawsze jednak pamięta się te przyjemniejsze wspomnienia więc postaram się dołożyć kolejne” – powiedział Fin.

Dla Antonio Giobinazziego będzie to debiut na Nurburgring w aucie F1, ale w Formule 3 zdarzało mu się tu wygrywać wyścigi.

„Kilka ostatnich wyścigów dodało nam pewności siebie – wiemy, że jesteśmy bliżej samochodów z przodu i może być z nimi zacięta rywalizacja jeżeli dobrze wykonamy swoją pracę. Kluczowym aspektem będą dobre kwalifikacje i czysty wyścig. Jeżeli nam się to uda i będziemy w dobrym miejscu we właściwym czasie, to nadarzy się okazja na dobry wynik. Mam dobre wspomnienia z Nurburgring – jeździłem tu w Formule 3 i wygrałem oraz zaliczyłem dwa podia. Będzie miło wrócić na tę arenę po tak długim czasie” – powiedział Włoch.

Przypomnę, że w pierwszym treningu przed GP Niemiec w barwach ekipy z Hinwil pojedzie Mick Schumacher, zastępując Antonio Giovinazziego.

„Niezwykle się cieszę, że dostałem szansę pojechania pierwsze treningu. To będzie moja pierwsza sesja Formuły 1 podczas oficjalnego treningu, a fakt, że odbędzie się to przed moimi rodakami na Nurburgring czyni ten moment jeszcze bardziej szczególnym. Chciałbym podziękować Alfa Romeo Racing ORLEN i Ferrari Driver Academy za danie mi szansy na kolejne zakosztowanie samochodu Formuły 1, półtora roku po moim teście w Bahrajnie. W ciągu najbliższych 10 dni będę przygotowywał się do tego wydarzenia by móc wykonać jak najlepszą pracę dla zespołu i zebrać jak najwięcej danych na weekend” – powiedział Mick Schumacher.

Informacje o torze

 

Położony w górach Eifel (stąd nazwa tegorocznego Grand Prix) tor Nurburgring to obiekt z ogromną historią – nie zawsze pozytywną. Od lat 20-tych XX wieku ścigano się po pełnej jego pętli, biegnącej wokół Zamku Nurburg. Licząca prawie 23 km Nordschleife używana była do drugiej połowy lat 70-tych, a takie wypadki jak Nikiego Laudy położyły kres jeździe tam.

Auta F1 wracały na Nordschleife pokazowo. Jeden z takich przejazdów wykonał w 2007 roku Nick Heidfeld.



GP Niemiec wróciło tam w 1984 i 1985 roku, ale już na nową – krótszą i bezpieczniejszą nitkę toru. Później Nurburgring był wykorzystywany w F1 od 1995 do 2007 roku oraz w 2009, 2011 i 2013 roku.

Obecna wersja toru liczy 5148 metrów i składa się z 16 zakrętów. Jest wykorzystywana przez wiele serii wyścigowych. Rekord okrążenia posiada tu Michael Schumacher – 1:29.468, ustanowiony w 2004 roku.

Najwięcej zwycięstw na Nurburgring ma Michael Schumacher – 5. Po 3 razy wygrywali tu Juan Manuel Fangio i Jackie Stewart. Z obecnej stawki tylko Lewis Hamilton i Sebastian Vettel mogą pochwalić się triumfami tu. Najwięcej razy jeżeli chodzi o zespoły wygrywało na Nurburgring Ferrari – aż 14 razy.



Występy Kubicy

 

Robert Kubica miał okazję jeździć różnymi autami wyścigowymi po Nurburgring. Podsumowanie jego startów znajdziecie tutaj.

Opony

 

Pirelli przywiezie do Niemiec swój pośredni zestaw mieszanek.

opony nurburgring 2020

Harmonogram

 

Czwartek, 8 października
godz. 09:00 – 12:30 – Team track walk
godz. 14:00 – 17:35 – Konferencja prasowa

Piątek, 9 października
godz. 09:45 – 10:05 – Pierwszy trening Renault Clio Cup
godz. 11:00 – 12:30 – Pierwszy trening F1
godz. 12:55 – 13:15 – Drugi trening Renault Clio Cup
godz. 13:00 – 14:00 – Konferencja prasowa
godz. 13:45 – 14:05 – Trening Touring Car Legends
godz. 15:00 – 16:30 – Drugi trening F1
godz. 16:55 – 17:15 – Pierwsze kwalifikacje Renault Clio Cup

Sobota, 10 października
godz. 10:00 – 10:20 – Drugie kwalifikacje Renault Clio Cup
godz. 10:50 – 11:10 – Kwalifikacje Touring Car Legends
godz. 12:00 – 13:00 – Trzeci trening F1
godz. 13:45 – 14:15 – Pierwszy wyścig Renault Clio Cup
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje F1
godz. 16:45 – 17:15 – Pierwszy wyścig Touring Car Legends

Niedziela, 11 października
godz. 10:15 – 10:45 – Drugi wyścig Renault Clio Cup
godz. 11:30 – 12:00 – Drugi wyścig Touring Car Legends
godz. 12:20 – 13:00 – Prezentacja Kierowców
godz. 14:10 – Wyścig F1



Program telewizyjny

 

Łączony program telewizyjny Grand Prix Niemiec oraz DTM Zolder znajdziecie tutaj.

Pogoda

 

Większość prognoz przewiduje prawdziwie ekstremalne warunki dla Formuły 1. Duża szansa deszczu i temperatury poniżej 10 stopni Celsjusza.

pogoda nurburgring f1

Takie warunki mogą nam zapewnić bardzo intensywny weekend z wieloma błędami kierowców i różnymi strategiami.

pogoda nurburgring f1 2



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi