KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Dyskusja, genialny start i milczenie – GP Portugalii z Kimim Raikkonenem



Kimi Raikkonen był wczoraj bardzo blisko punktów w Grand Prix Portugalii. O jego genialnym starcie już wiemy, ale jak przebiegała dalsza część jego wyścigu.

Przed startem odbywa się dość ożywiona – jak na Kimiego – dyskusja o ustawieniach na wyścig. Raikkonen pyta, czy może przejechać okrążenie formujące na ustawieniach “Brake compensation”. Otrzymuje potwierdzenie. Gdy pyta, czy może to ustawienie zachować na pierwsze okrążenia, inżynier wzdycha i mówi “Wolelibyśmy nie, bo to bardzo obciążające jeżeli chodzi o paliwo”. Ostatecznie Kimi dostaje zgodę, ale tylko na pierwsze okrążenie.

Kimi dostaje informację o oponach kierowców obok niego oraz odliczanie do rozpoczęcia okrążenia formującego. Raikkonen przeciętnie rusza spod świateł, w pewnym momencie jest nawet 18, ale potem świetnie wykorzystuje nowe miękkie opony na swoich kołach i zalicza fenomenalne pierwsze okrążenie.



“OK Kimi, obecnie P6, DRS jest aktywny, ciśnij” – powiedział inżynier po drugim kółku.

Po kolejnych dwóch okrążeniach inżynier mówi: “Twoje tempo jest doskonałe, po prostu ciśnij”. Na piątym okrążeniu Kimi jest proszony o zmianę ustawień, ale inżynier orientuje się po chwili, że Fin jest już na dobrych ustawieniach.

Gdy Kimiego wyprzedzi Leclerc, Fin zgłosi, że opony się kończą. Inżynier informuje go, że następnym bolidem jest Ricciardo. Inżynier dodaje, że inni jadący obok niego, również mają problem z grainingiem. Kimi zgłasza jednak, że jego problemy są spore.

Tuż po wyprzedzeniu przez Strolla, Kimi jest proszony o kolejne zmiany ustawień. “Naciskaj, przejdziemy na opony pośrednie”. Fin jest wzywany do boksów. Przy wjeździe dostaje polecenie zmiany ustawień oraz informację, że będzie w czystym powietrzu po wyjeździe. Niestety, pit-stop jest bardzo długi – trwa ponad 5 sekund, na co Kimi narzeka wyjeżdżając z boksów.

Fin ma duże problemy na pierwszych kółkach drugiego stintu i dostaje polecenie zmiany ustawień. Gdy inni zaczynają zjeżdżać do boksów, Raikkonen dostaje o tym informacje. Ricciardo wyjeżdża dość daleko przed Kimim, ale ma problemy z dogrzaniem opon przez co Fin szybko się do niego zbliża. Inżynier informuje go, że może użyć przycisku overtake, a z tyłu nie ma żadnego zagrożenia.

“Będziesz bardzo blisko Norrisa na wyjeździe z boksów” – mówi dwa kółka później inżynier. “Ricciardo przed nami polecono dbanie o opony. Samochody wokół nas jadą do końca na tych oponach” – dodaje.

Kimi zgłaszał krople deszczu na wizjerze, inżynier również to potwierdził. “Obecnie jesteś 17, zostało 45 okrążeń, 6 aut było w boksach” – dodał.



Dwa okrążenia później inżynier mówi, że Kimi niebawem złapie Latifiego, który ma problemy na oponach pośrednich. Później podobny komunikat wygłaszany jest o Kevinie Magnussenie. “Jest bardzo wilny, sekundę na okrążeniu wolniejszy od ciebie”.

“Następnym samochodem jest Antonio, teraz zjeżdża” – mówi po kilku okrążeniach inżynier, a po chwili dodaje, że jadący z przodu Gasly ma problemy na nowych oponach pośrednich.

Również i Kimi został ostrzeżony o przekraczaniu limitów toru – w zakręcie 4. W tym samym czasie za wyprzedzanie Kimiego zabiera się Norris. Kierowcy Alfy i McLarena stoczą ciekawą walkę. “Nie mam szans utrzymać go za sobą na prostej, jest ku*ewsko szybki” – mówi Kimi i po chwili rzeczywiście mija go Norris. Po chwili inżynier zgłasza, że za chwilę dublował będzie go Hamilton. Kimi puszcza kierowcę Mercedesa, ale widzi, że tuż za nim jest kolejny kierowca. “A ten za nim?” – pyta. “To Albon, ścigamy się z nim!” – odpowiada szybko inżynier. “Jesteśmy obecnie na 11. miejscu, a 5 samochodów przed tobą musi jeszcze zjechać do boksów”.

Inżynier ostrzega, że jadący za Kimim Albon będzie miał możliwość użycia systemu DRS.

“Multi B-brake” – inżynier poleca Raikkonenowi zmianę ustawień. Inżynier ponownie mówi, którzy kierowcy muszą jeszcze zjechać do boksów. “Tak, ale to nie zmienia mojej pozycji i stanu opon” – mówi Fin.

“Russell miał bardzo wolny pit-stop, to bardzo dobrze dla nas. Teraz za nami jest Bottas, jest na 2. miejscu”.

Raikkonen jest w stanie utrzymywać za sobą Albona. “Opony są jeszcze w całkiem dobrym stanie, ale nadal ponad 20 okrążeń do mety” – mówi Raikkonen. Inżynier prosi go o kolejne zmiany ustawień.

“Kimi, twoje okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte” – mówi inżynier po kilku okrążeniach. “Kimi, jesteś 10, Ocon przed tobą musi jeszcze zjechać, a gdy to zrobi to będziecie bardzo blisko” – dodaje inżynier.



“Wszystko wygląda bardzo stabilnie z naszej strony więc musisz po prostu cisnąć Kimi” – mówi inżynier.

Gdy KImi zobaczy, że Albon zjechał do boksów, zawiadomi o tym zespół. Inżynier przekaże mu, że teraz za nim jest Sebastian Vettel na oponach twardych, na których przejechał już 20 okrążeń.

Po kilku kolejnych okrążeniach inżynier zgłasza: “Vettel jest za tobą, ale traci temperaturę opon, niebawem będzie miał z tym duży kłopot”. Fin został ten poinformowany o zbliżaniu się Hamiltona, którego trzeba będzie przepuścić.

Kimiemu zdarzy się kilka razy zablokować koła, inżynier zwraca mu na to uwagę: “Kimi, uważaj na te przytarcia, naszą jedyną szansą na punkty jest 10. miejsce. Jakbyśmy zjechali to spadniemy na 12. i 13. miejsce”.

Raikkonen ponownie jest dublowany przez Hamiltona, a tuż za nim pojawia się Vettel. Inżynier prosi go, by utrzymywał Sebastiana Vettela poza zasięgiem DRSu.

“OK Kimi, Vettel stracił DRS, wszystko wygląda dobrze, zostało 13 okrążeń do końca” – mówi inżynier. Po chwili dodaje: “Ocon właśnie był w boksach, zrobił 52 okrążenia na oponie pośredniej, ty masz teraz 41 okrążeń na nich”.

Inżynier jeszcze raz poinformuje Kimiego, że Sebastian Vettel ma możliwość użycia DRS-u i chwilę później kierowca Ferrari skutecznie skorzysta z systemu.

Na 7 okrążeń przed końcem Kimi zostaje drugi raz ostrzeżony o przekraczaniu limitów toru w zakręcie 4. Raikkonen nie dostał żadnej informacji o tym, że zaraz będzie dublował Danila Kvyata, ale poszło mu to sprawnie.

“Następny samochód, z którym walczymy to Albon, jest 17 sekund za nami” – zgłasza inżynier na 6 kółek przed końcem.

Na 5 okrążeń przed końcem Kimi otrzymuje polecenie kolejnej zmiany ustawień. “Kvyat ma teraz DRS na ciebie, ale ma stratę okrążenia. Kimi w odpowiedzi zgłasza krople deszczu w 3. zakręcie. “Tylko krople, żadnych większych opadów nie będzie” – mówi inżynier.

Kimi na 3 okrążenia przed końcem zgłosi słaby stan przednich opon, ale inżynier poinformuje go jedynie o niebieskiej fladze za Bottasa.

Po przekroczeniu linii mety Kimi jest informowany o kolejności “Fantastyczne pierwsze okrążenie, miło było na to patrzeć” – dodaje inżynier. Kimi nie odzywa się już przez radio.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi