Już tylko 2 weekendy wyścigowe, a zatem 4 wyścigi, zostają do końca sezonu DTM – ostatniego z prototypami Class 1. Końcówka sezonu będzie ciekawa, choć niestety w przypadku Roberta Kubicy może chodzić o “dotrwanie”.
Wewnątrz Audi
Pierwsze rozstrzygnięcia w sezonie już znamy. Mistrzem producentów będzie Audi, a mistrzem wśród ekip Audi Sport Team Abt Sportsline. Wiadomo również, że mistrzem serii zostanie kierowca Audi. W grze jest tylko 3 kierowców – Nico Muller, Rene Rast i Robin Frijns. Przed końcówką sezonu dzieli ich tylko 16 punktów. Do zdobycia w sezonie pozostaje jeszcze 112 punktów więc każdy z nich ma jeszcze szanse na tytuł.
Najlepszy z kierowców BMW – Timo Glock – ma już tylko szanse na maksymalnie 4. miejsce, co biorąc pod uwagę formę BMW jest bardzo dobrym wynikiem.
Niestety, aby spojrzeć na pozycję Roberta Kubicy, trzeba przejść na sam dół. Polak ma jeden jedyny punkt i traci aż 9 do Fabio Scherera, co biorąc pod uwagę jego dotychczasowe wyniki raczej nie zwiastuje możliwości awansu.
Miejsce | Kierowca | Zespół | Punkty | Informacje |
---|---|---|---|---|
1 | Rene Rast | Audi Sport Team Rosberg | 353 | Sprawdź |
2 | Nico Muller | Audi Sport Team Abt Sportsline | 330 | Sprawdź |
3 | Robin Frijns | Audi Sport Team Abt Sportsline | 279 | Przeczytaj |
4 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | 139 | Sprawdź |
5 | Timo Glock | BMW Team RMG | 120 | Sprawdź |
6 | Sheldon van der Linde | BMW Team RBM | 108 | Sprawdź |
7 | Loic Duval | Audi Sport Team Phoenix | 108 | Przeczytaj |
8 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | 98 | Sprawdź |
9 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | 95 | Sprawdź |
10 | Ferdinand von Habsburg | Audi Sport Team WRT | 68 | Sprawdź |
11 | Jonathan Aberdein | BMW Team RMR | 62 | Sprawdź |
12 | Lucas Auer | BMW Team RMR | 51 | Sprawdź |
13 | Philipp Eng | BMW Team RBM | 48 | Sprawdź |
14 | Harrison Newey | Audi Sport Team WRT | 27 | Przeczytaj |
15 | Robert Kubica | ORLEN Team ART | 20 | Sprawdź |
16 | Fabio Scherer | Audi Sport Team WRT | 20 | Przeczytaj |
17 | Benoit Treluyer | Audi Sport Team Phoenix | 0 |
Dotrwać
Wyniki oglądalności, Wasze komentarze, opinie w internecie – patrząc na nie, trudno oprzeć się wrażeniu, że wiele osób czeka już na zakończenie tego sezonu DTM. Osobiście tak nie mam i z niecierpliwością – choć nieco mniejszą niż na początku sezonu – czekam na każdy kolejny start Roberta Kubicy.
Jeszcze podczas Nurburgring mieliśmy nadzieję, że powoli wszystko zmierza w lepszym kierunku. Niestety ostatni weekend chyba nieco zaburzył ten obraz. Mimo wszystko trzeba liczyć na dobrą końcówkę sezonu.
Nie miał być on łatwym – mówił o tym Robert, zwracało na to uwagę wielu ekspertów. I o ile myślę, że z postawy Roberta Kubicy za kierownicą możemy być zadowoleni, o tyle zdecydowanie więcej spodziewaliśmy się po samochodzie i zespole. Jasne, nikt nie oczekiwał, że Kubica będzie miał tak samo mocne auto jak fabryki, ale w tym całym pakiecie “nie grało” tyle rzeczy, że momentami frustracja nie tylko nasza, ale przede wszystkim kierowcy, była spora.
Światowa sytuacja nie ułatwiła przygotowań, zbicie sezonów DTM i F1 również i wyszło jak wyszło.
Myślę jednak, że mimo wszystko ci, którzy narzekali na wybór DTM przez Kubicę i ORLEN, teraz trochę żałują, że seria ta straci swój charakter w sezonie 2021. Wariant “przeczekania” 2021 roku na obecnych warunkach (podstawa w DTM i rezerwa w F1) wcale nie wydaje się już taki zły, szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności.
Mniej atrakcyjna dla kierowców
Ciekawe wypowiedzi dwóch kierowców Audi zamieścił motorsport-total, którzy opisują przejście serii DTM z prototypów Class 1 na auta GT3.
Mimo zapewnień Gerharda Bergera, że DTM będzie najlepszą serią aut GT3 na świecie, widać już, że kierowcy rozglądają się za czymś innym. Loic Duval opuści najbliższe wyścigi na Zolder na rzez Petit Le Mans. Jego zdanie o zmianie regulaminu technicznego jest dość jasne: “Dla mnie, czyste doświadczenie z jazdy nigdy nie będzie już takie samo jak było w autach DTM, DPi czy LMP1”. Jak pisze motorsport-total, Francuzowi ma już nawet nie zależeć na miejscu w przyszłorocznej stawce.
“Szukam możliwości poza DTM ponieważ GT3 to nie są samochody, którymi chcę jeździć. Nie zrozumcie mnie źle, nie twierdzę, że nie będzie tu fajnego ścigania. Ale również w Le Mans największa rywalizacja jest w klasie GTE, a nie LMP1. Ale ja wolę auta z większą siłą docisku niż GT3” – mówi Duval.
Podobnego zdania jest Mike Rockenfeller: “Jeżeli chodzi o radość z jazdy, to kolejność jest następująca: F1, DTM, GTE, a potem GT3. Im szybszy jest samochód, im więcej siły docisku ma, im więcej przyczepności dają opony, tym precyzyjnie możesz jeździć. Dla serii to zatem krok wstecz. Ale to jedyny możliwy i najlepszy krok” – mói mistrz DTM z 2013 roku.
Według kierowców Audi, zmiany aut GT3 nie mogą być zbyt duże by nie zwiększać kosztów i wiele będzie zależało od balance of performance.
Również Robert Kubica w przeszłości dość sceptycznie wypowiadał się o autach GT3 i z pewnością Polak ma teraz twardy orzech do zgryzienia w sprawie wyboru serii podstawowej w 2021 roku, jeżeli nie uda się zostać kierowcą podstawowym w F1.
Najbliższy weekend
Robert Kubica wrócił na Zolder, gdzie w tym tygodniu odbędą się dwa kolejne wyścigi DTM. Biorąc pod uwagę wyniki i tempo z pierwszego weekendu, trudno być optymistą. Jakakolwiek zdobycz punktowa będzie bardzo dobrym wynikiem.
Pomóc mogą nieco stabilniejsze warunki pogodowe. Piątek, sobota i niedziela mają być najładniejszymi dniami w tym i przyszłym tygodniu na Zolder. Opadów ma nie być, a temperatury będą dochodzić do 13 stopni. Biorąc jednak pod uwagę położenie toru, obecnych prognoz nie można być pewnym.
Dodatkowe emocje w najbliższy weekend przyniesie nam DTM Trophy, gdzie Jan Kisiel walczy o utrzymanie drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej.
M. | Kierowca | Punkty |
---|---|---|
1 | TIM HEINEMANN | 275 |
2 | JAN KISIEL | 165 |
3 | BEN TUCK | 133 |
4 | BEN GREEN | 120 |
5 | LUCAS MAURON | 115 |
6 | PETER TERTING | 72 |
7 | MAX KOEBOLT | 62 |
8 | MARC DE FULGENCIO | 62 |
9 | JAN PHILIPP SPRINGOB | 54 |
10 | FELIX HIRSIGER | 52 |
11 | NICO VERDONCK | 36 |
12 | NICOLAS SCHÖLL | 29 |
13 | LUKE WANKMÜLLER | 24 |
14 | REINHARD KOFLER | 21 |
15 | RUDOLF RHYN | 20 |
16 | KELVIN SNOEKS | 12 |
17 | JOSÉ MARÍA LÓPEZ | 12 |
18 | BASTIAN BUUS | 12 |
19 | FELIX VON DER LADEN | 4 |
20 | FIDEL LEIB | 3 |
21 | DOMINIQUE SCHAAK | 1 |
22 | HEIKO HAMMEL | 0 |
23 | KEVIN STROHSCHÄNK | 0 |
24 | DAVID SERBAN | 0 |
25 | MICHAEL TISCHNER | 0 |
25 | ANDREAS GÜLDEN | 0 |
27 | MICHAEL SCHREY | 0 |
Tak przedstawia się harmonogram najbliższego weekendu wyścigowego na Zolder:
Piątek, 16 października:
godz. 10:30 – 11:10 – Pierwszy trening DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:00 – 13:45 – Pierwszy trening DTM (YouTube)
godz. 14:10 – 14:50 – Drugi trening DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 16:30 – 17:00 – Drugi trening DTM (YouTube)
Sobota, 17 października:
godz. 10:35 – 10:55 – Kwalifikacje DTM (Eleven Sports 1)
godz. 11:20 – 11:40 – Kwalifikacje DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:30 – 14:50 – 1. Wyścig DTM (Eleven Sports 1)
godz. 15:15 – 15:30 – 1. Wyścig DTM Trophy (DTM Grid)
Niedziela, 18 października:
godz. 10:30 – 10:50 – Kwalifikacje DTM (Eleven Sports 1)
godz. 11:55 – 12:15 – Kwalifikacje DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:30 – 14:50 – 2. Wyścig DTM (Eleven Sports 1)
godz. 15:15 – 15:30 – 2. Wyścig DTM Trophy (DTM Grid)
Jeżeli chcecie więcej informacji o torze i występach Roberta Kubicy na nim, zajrzyjcie tutaj.