KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

DTM na finiszu, potem już nie będzie tak atrakcyjna



Już tylko 2 weekendy wyścigowe, a zatem 4 wyścigi, zostają do końca sezonu DTM – ostatniego z prototypami Class 1. Końcówka sezonu będzie ciekawa, choć niestety w przypadku Roberta Kubicy może chodzić o „dotrwanie”.

Wewnątrz Audi

 

Pierwsze rozstrzygnięcia w sezonie już znamy. Mistrzem producentów będzie Audi, a mistrzem wśród ekip Audi Sport Team Abt Sportsline. Wiadomo również, że mistrzem serii zostanie kierowca Audi. W grze jest tylko 3 kierowców – Nico Muller, Rene Rast i Robin Frijns. Przed końcówką sezonu dzieli ich tylko 16 punktów. Do zdobycia w sezonie pozostaje jeszcze 112 punktów więc każdy z nich ma jeszcze szanse na tytuł.

Najlepszy z kierowców BMW – Timo Glock – ma już tylko szanse na maksymalnie 4. miejsce, co biorąc pod uwagę formę BMW jest bardzo dobrym wynikiem.



Niestety, aby spojrzeć na pozycję Roberta Kubicy, trzeba przejść na sam dół. Polak ma jeden jedyny punkt i traci aż 9 do Fabio Scherera, co biorąc pod uwagę jego dotychczasowe wyniki raczej nie zwiastuje możliwości awansu.

MiejsceKierowcaZespółPunktyInformacje
1Rene RastAudi Sport Team Rosberg353Sprawdź
2Nico MullerAudi Sport Team Abt Sportsline330Sprawdź
3Robin FrijnsAudi Sport Team Abt Sportsline279Przeczytaj
4Mike RockenfellerAudi Sport Team Phoenix139Sprawdź
5Timo GlockBMW Team RMG120Sprawdź
6Sheldon van der LindeBMW Team RBM108Sprawdź
7Loic DuvalAudi Sport Team Phoenix108Przeczytaj
8Jamie GreenAudi Sport Team Rosberg98Sprawdź
9Marco WittmannBMW Team RMG95Sprawdź
10Ferdinand von HabsburgAudi Sport Team WRT68Sprawdź
11Jonathan AberdeinBMW Team RMR62Sprawdź
12Lucas AuerBMW Team RMR51Sprawdź
13Philipp EngBMW Team RBM48Sprawdź
14Harrison NeweyAudi Sport Team WRT27Przeczytaj
15Robert KubicaORLEN Team ART20Sprawdź
16Fabio SchererAudi Sport Team WRT20Przeczytaj
17Benoit TreluyerAudi Sport Team Phoenix0

Dotrwać

 

Wyniki oglądalności, Wasze komentarze, opinie w internecie – patrząc na nie, trudno oprzeć się wrażeniu, że wiele osób czeka już na zakończenie tego sezonu DTM. Osobiście tak nie mam i z niecierpliwością – choć nieco mniejszą niż na początku sezonu – czekam na każdy kolejny start Roberta Kubicy.

Jeszcze podczas Nurburgring mieliśmy nadzieję, że powoli wszystko zmierza w lepszym kierunku. Niestety ostatni weekend chyba nieco zaburzył ten obraz. Mimo wszystko trzeba liczyć na dobrą końcówkę sezonu.

Nie miał być on łatwym – mówił o tym Robert, zwracało na to uwagę wielu ekspertów. I o ile myślę, że z postawy Roberta Kubicy za kierownicą możemy być zadowoleni, o tyle zdecydowanie więcej spodziewaliśmy się po samochodzie i zespole. Jasne, nikt nie oczekiwał, że Kubica będzie miał tak samo mocne auto jak fabryki, ale w tym całym pakiecie „nie grało” tyle rzeczy, że momentami frustracja nie tylko nasza, ale przede wszystkim kierowcy, była spora.

Światowa sytuacja nie ułatwiła przygotowań, zbicie sezonów DTM i F1 również i wyszło jak wyszło.

Myślę jednak, że mimo wszystko ci, którzy narzekali na wybór DTM przez Kubicę i ORLEN, teraz trochę żałują, że seria ta straci swój charakter w sezonie 2021. Wariant „przeczekania” 2021 roku na obecnych warunkach (podstawa w DTM i rezerwa w F1) wcale nie wydaje się już taki zły, szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności.



Mniej atrakcyjna dla kierowców

 

Ciekawe wypowiedzi dwóch kierowców Audi zamieścił motorsport-total, którzy opisują przejście serii DTM z prototypów Class 1 na auta GT3.

Mimo zapewnień Gerharda Bergera, że DTM będzie najlepszą serią aut GT3 na świecie, widać już, że kierowcy rozglądają się za czymś innym. Loic Duval opuści najbliższe wyścigi na Zolder na rzez Petit Le Mans. Jego zdanie o zmianie regulaminu technicznego jest dość jasne: „Dla mnie, czyste doświadczenie z jazdy nigdy nie będzie już takie samo jak było w autach DTM, DPi czy LMP1”. Jak pisze motorsport-total, Francuzowi ma już nawet nie zależeć na miejscu w przyszłorocznej stawce.

„Szukam możliwości poza DTM ponieważ GT3 to nie są samochody, którymi chcę jeździć. Nie zrozumcie mnie źle, nie twierdzę, że nie będzie tu fajnego ścigania. Ale również w Le Mans największa rywalizacja jest w klasie GTE, a nie LMP1. Ale ja wolę auta z większą siłą docisku niż GT3” – mówi Duval.

Podobnego zdania jest Mike Rockenfeller: „Jeżeli chodzi o radość z jazdy, to kolejność jest następująca: F1, DTM, GTE, a potem GT3. Im szybszy jest samochód, im więcej siły docisku ma, im więcej przyczepności dają opony, tym precyzyjnie możesz jeździć. Dla serii to zatem krok wstecz. Ale to jedyny możliwy i najlepszy krok” – mói mistrz DTM z 2013 roku.

Według kierowców Audi, zmiany aut GT3 nie mogą być zbyt duże by nie zwiększać kosztów i wiele będzie zależało od balance of performance.

Również Robert Kubica w przeszłości dość sceptycznie wypowiadał się o autach GT3 i z pewnością Polak ma teraz twardy orzech do zgryzienia w sprawie wyboru serii podstawowej w 2021 roku, jeżeli nie uda się zostać kierowcą podstawowym w F1.



Najbliższy weekend

 

Robert Kubica wrócił na Zolder, gdzie w tym tygodniu odbędą się dwa kolejne wyścigi DTM. Biorąc pod uwagę wyniki i tempo z pierwszego weekendu, trudno być optymistą. Jakakolwiek zdobycz punktowa będzie bardzo dobrym wynikiem.

Pomóc mogą nieco stabilniejsze warunki pogodowe. Piątek, sobota i niedziela mają być najładniejszymi dniami w tym i przyszłym tygodniu na Zolder. Opadów ma nie być, a temperatury będą dochodzić do 13 stopni. Biorąc jednak pod uwagę położenie toru, obecnych prognoz nie można być pewnym.

Dodatkowe emocje w najbliższy weekend przyniesie nam DTM Trophy, gdzie Jan Kisiel walczy o utrzymanie drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej.

M.KierowcaPunkty
1TIM  HEINEMANN275
2JAN  KISIEL165
3BEN  TUCK133
4BEN  GREEN120
5LUCAS MAURON115
6PETER  TERTING72
7MAX  KOEBOLT62
8MARC  DE FULGENCIO62
9JAN PHILIPP  SPRINGOB54
10FELIX  HIRSIGER52
11NICO VERDONCK36
12NICOLAS SCHÖLL29
13LUKE  WANKMÜLLER24
14REINHARD KOFLER21
15RUDOLF  RHYN20
16KELVIN  SNOEKS12
17JOSÉ MARÍA LÓPEZ12
18BASTIAN BUUS12
19FELIX  VON DER LADEN4
20FIDEL  LEIB3
21DOMINIQUE SCHAAK1
22HEIKO  HAMMEL0
23KEVIN  STROHSCHÄNK0
24DAVID  SERBAN0
25MICHAEL TISCHNER0
25ANDREAS GÜLDEN0
27MICHAEL SCHREY0

Tak przedstawia się harmonogram najbliższego weekendu wyścigowego na Zolder:

Piątek, 16 października:
godz. 10:30 – 11:10 – Pierwszy trening DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:00 – 13:45 – Pierwszy trening DTM (YouTube)
godz. 14:10 – 14:50 – Drugi trening DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 16:30 – 17:00 – Drugi trening DTM (YouTube)

Sobota, 17 października:
godz. 10:35 – 10:55 – Kwalifikacje DTM (Eleven Sports 1)
godz. 11:20 – 11:40 – Kwalifikacje DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:30 – 14:50 – 1. Wyścig DTM (Eleven Sports 1)
godz. 15:15 – 15:30 – 1. Wyścig DTM Trophy (DTM Grid)

Niedziela, 18 października:
godz. 10:30 – 10:50 – Kwalifikacje DTM (Eleven Sports 1)
godz. 11:55 – 12:15 – Kwalifikacje DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:30 – 14:50 – 2. Wyścig DTM (Eleven Sports 1)
godz. 15:15 – 15:30 – 2. Wyścig DTM Trophy (DTM Grid)

Jeżeli chcecie więcej informacji o torze i występach Roberta Kubicy na nim, zajrzyjcie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi