DTM Nürburgring Sprint 2020

DTM na finiszu, potem już nie będzie tak atrakcyjna



Już tylko 2 weekendy wyścigowe, a zatem 4 wyścigi, zostają do końca sezonu DTM – ostatniego z prototypami Class 1. Końcówka sezonu będzie ciekawa, choć niestety w przypadku Roberta Kubicy może chodzić o „dotrwanie”.

Wewnątrz Audi

 

Pierwsze rozstrzygnięcia w sezonie już znamy. Mistrzem producentów będzie Audi, a mistrzem wśród ekip Audi Sport Team Abt Sportsline. Wiadomo również, że mistrzem serii zostanie kierowca Audi. W grze jest tylko 3 kierowców – Nico Muller, Rene Rast i Robin Frijns. Przed końcówką sezonu dzieli ich tylko 16 punktów. Do zdobycia w sezonie pozostaje jeszcze 112 punktów więc każdy z nich ma jeszcze szanse na tytuł.

Najlepszy z kierowców BMW – Timo Glock – ma już tylko szanse na maksymalnie 4. miejsce, co biorąc pod uwagę formę BMW jest bardzo dobrym wynikiem.



Niestety, aby spojrzeć na pozycję Roberta Kubicy, trzeba przejść na sam dół. Polak ma jeden jedyny punkt i traci aż 9 do Fabio Scherera, co biorąc pod uwagę jego dotychczasowe wyniki raczej nie zwiastuje możliwości awansu.

MiejsceKierowcaZespółPunktyInformacje
1Rene RastAudi Sport Team Rosberg353Sprawdź
2Nico MullerAudi Sport Team Abt Sportsline330Sprawdź
3Robin FrijnsAudi Sport Team Abt Sportsline279Przeczytaj
4Mike RockenfellerAudi Sport Team Phoenix139Sprawdź
5Timo GlockBMW Team RMG120Sprawdź
6Sheldon van der LindeBMW Team RBM108Sprawdź
7Loic DuvalAudi Sport Team Phoenix108Przeczytaj
8Jamie GreenAudi Sport Team Rosberg98Sprawdź
9Marco WittmannBMW Team RMG95Sprawdź
10Ferdinand von HabsburgAudi Sport Team WRT68Sprawdź
11Jonathan AberdeinBMW Team RMR62Sprawdź
12Lucas AuerBMW Team RMR51Sprawdź
13Philipp EngBMW Team RBM48Sprawdź
14Harrison NeweyAudi Sport Team WRT27Przeczytaj
15Robert KubicaORLEN Team ART20Sprawdź
16Fabio SchererAudi Sport Team WRT20Przeczytaj
17Benoit TreluyerAudi Sport Team Phoenix0

Dotrwać

 

Wyniki oglądalności, Wasze komentarze, opinie w internecie – patrząc na nie, trudno oprzeć się wrażeniu, że wiele osób czeka już na zakończenie tego sezonu DTM. Osobiście tak nie mam i z niecierpliwością – choć nieco mniejszą niż na początku sezonu – czekam na każdy kolejny start Roberta Kubicy.

Jeszcze podczas Nurburgring mieliśmy nadzieję, że powoli wszystko zmierza w lepszym kierunku. Niestety ostatni weekend chyba nieco zaburzył ten obraz. Mimo wszystko trzeba liczyć na dobrą końcówkę sezonu.

Nie miał być on łatwym – mówił o tym Robert, zwracało na to uwagę wielu ekspertów. I o ile myślę, że z postawy Roberta Kubicy za kierownicą możemy być zadowoleni, o tyle zdecydowanie więcej spodziewaliśmy się po samochodzie i zespole. Jasne, nikt nie oczekiwał, że Kubica będzie miał tak samo mocne auto jak fabryki, ale w tym całym pakiecie „nie grało” tyle rzeczy, że momentami frustracja nie tylko nasza, ale przede wszystkim kierowcy, była spora.

Światowa sytuacja nie ułatwiła przygotowań, zbicie sezonów DTM i F1 również i wyszło jak wyszło.

Myślę jednak, że mimo wszystko ci, którzy narzekali na wybór DTM przez Kubicę i ORLEN, teraz trochę żałują, że seria ta straci swój charakter w sezonie 2021. Wariant „przeczekania” 2021 roku na obecnych warunkach (podstawa w DTM i rezerwa w F1) wcale nie wydaje się już taki zły, szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności.



Mniej atrakcyjna dla kierowców

 

Ciekawe wypowiedzi dwóch kierowców Audi zamieścił motorsport-total, którzy opisują przejście serii DTM z prototypów Class 1 na auta GT3.

Mimo zapewnień Gerharda Bergera, że DTM będzie najlepszą serią aut GT3 na świecie, widać już, że kierowcy rozglądają się za czymś innym. Loic Duval opuści najbliższe wyścigi na Zolder na rzez Petit Le Mans. Jego zdanie o zmianie regulaminu technicznego jest dość jasne: „Dla mnie, czyste doświadczenie z jazdy nigdy nie będzie już takie samo jak było w autach DTM, DPi czy LMP1”. Jak pisze motorsport-total, Francuzowi ma już nawet nie zależeć na miejscu w przyszłorocznej stawce.

„Szukam możliwości poza DTM ponieważ GT3 to nie są samochody, którymi chcę jeździć. Nie zrozumcie mnie źle, nie twierdzę, że nie będzie tu fajnego ścigania. Ale również w Le Mans największa rywalizacja jest w klasie GTE, a nie LMP1. Ale ja wolę auta z większą siłą docisku niż GT3” – mówi Duval.

Podobnego zdania jest Mike Rockenfeller: „Jeżeli chodzi o radość z jazdy, to kolejność jest następująca: F1, DTM, GTE, a potem GT3. Im szybszy jest samochód, im więcej siły docisku ma, im więcej przyczepności dają opony, tym precyzyjnie możesz jeździć. Dla serii to zatem krok wstecz. Ale to jedyny możliwy i najlepszy krok” – mói mistrz DTM z 2013 roku.

Według kierowców Audi, zmiany aut GT3 nie mogą być zbyt duże by nie zwiększać kosztów i wiele będzie zależało od balance of performance.

Również Robert Kubica w przeszłości dość sceptycznie wypowiadał się o autach GT3 i z pewnością Polak ma teraz twardy orzech do zgryzienia w sprawie wyboru serii podstawowej w 2021 roku, jeżeli nie uda się zostać kierowcą podstawowym w F1.



Najbliższy weekend

 

Robert Kubica wrócił na Zolder, gdzie w tym tygodniu odbędą się dwa kolejne wyścigi DTM. Biorąc pod uwagę wyniki i tempo z pierwszego weekendu, trudno być optymistą. Jakakolwiek zdobycz punktowa będzie bardzo dobrym wynikiem.

Pomóc mogą nieco stabilniejsze warunki pogodowe. Piątek, sobota i niedziela mają być najładniejszymi dniami w tym i przyszłym tygodniu na Zolder. Opadów ma nie być, a temperatury będą dochodzić do 13 stopni. Biorąc jednak pod uwagę położenie toru, obecnych prognoz nie można być pewnym.

Dodatkowe emocje w najbliższy weekend przyniesie nam DTM Trophy, gdzie Jan Kisiel walczy o utrzymanie drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej.

M.KierowcaPunkty
1TIM  HEINEMANN275
2JAN  KISIEL165
3BEN  TUCK133
4BEN  GREEN120
5LUCAS MAURON115
6PETER  TERTING72
7MAX  KOEBOLT62
8MARC  DE FULGENCIO62
9JAN PHILIPP  SPRINGOB54
10FELIX  HIRSIGER52
11NICO VERDONCK36
12NICOLAS SCHÖLL29
13LUKE  WANKMÜLLER24
14REINHARD KOFLER21
15RUDOLF  RHYN20
16KELVIN  SNOEKS12
17JOSÉ MARÍA LÓPEZ12
18BASTIAN BUUS12
19FELIX  VON DER LADEN4
20FIDEL  LEIB3
21DOMINIQUE SCHAAK1
22HEIKO  HAMMEL0
23KEVIN  STROHSCHÄNK0
24DAVID  SERBAN0
25MICHAEL TISCHNER0
25ANDREAS GÜLDEN0
27MICHAEL SCHREY0

Tak przedstawia się harmonogram najbliższego weekendu wyścigowego na Zolder:

Piątek, 16 października:
godz. 10:30 – 11:10 – Pierwszy trening DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:00 – 13:45 – Pierwszy trening DTM (YouTube)
godz. 14:10 – 14:50 – Drugi trening DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 16:30 – 17:00 – Drugi trening DTM (YouTube)

Sobota, 17 października:
godz. 10:35 – 10:55 – Kwalifikacje DTM (Eleven Sports 1)
godz. 11:20 – 11:40 – Kwalifikacje DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:30 – 14:50 – 1. Wyścig DTM (Eleven Sports 1)
godz. 15:15 – 15:30 – 1. Wyścig DTM Trophy (DTM Grid)

Niedziela, 18 października:
godz. 10:30 – 10:50 – Kwalifikacje DTM (Eleven Sports 1)
godz. 11:55 – 12:15 – Kwalifikacje DTM Trophy (DTM Grid)
godz. 13:30 – 14:50 – 2. Wyścig DTM (Eleven Sports 1)
godz. 15:15 – 15:30 – 2. Wyścig DTM Trophy (DTM Grid)

Jeżeli chcecie więcej informacji o torze i występach Roberta Kubicy na nim, zajrzyjcie tutaj.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 15 kwietnia

Ralf Schumacher wygrywa pierwsze GP w swojej karierze, triumfując w GP San Marino. Było to jego 10. podium w karierze.

Zmarł Art Cross (4 starty, 1 podium).

Felipe Massa wygrywa GP Bahrajnu, odnosząc 3. zwycięstwo w karierze. Robert Kubica zajmuje 6. miejsce.

Robert pokonuje pierwsze kroki „z balkonikiem” po swoim wypadku w Ronde di Andora.

Nico Rosberg triumfuje w GP Chin. Po raz pierwszy startował z pole position i to była jego pierwsza wygrana. Jedyny raz w karierze Kamui Kobayashi wykręcił najszybsze okrążenie w wyścigu. Było to też pierwsze najszybsze okrążenie Saubera.

Kolejny wyścigowy akcent u Kubicy. Polak testował Porsche 911 na torze Imola. „To był mój pierwszy raz jako trener i naprawdę cieszę się, że Stefano mógł mieć ze mnie pożytek. Nigdy wcześniej nie jeździłem autem 911 GT3 Cup i mimo że zrobiłem około 10 okrążeń, to dowiedziałem się, że jest to szybki samochód, choć niełatwy w prowadzeniu. Do każdego auta trzeba się dostosować” – powiedział Kubica.

Daniel Ricciardo odnosi 6. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Chin. Był to 100. start Valtteriego Bottasa w F1.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Portugalii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

ELMS Runda 2 - Red Bull Ring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

16 – 18 kwietnia:

godz. 11:00 – FP1
godz. 14:30 – FP2

godz. 11:00 – FP3
godz. 14:00 – Kwalifikacje

godz. 15:00 – Wyścig

Piątek, 16 kwietnia:
godz. 13:30 – FP1

Sobota, 17 kwietnia:
godz. 9:00 – FP2
godz. 14:20 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 kwietnia:
godz. 11:00 – Wyścig – 4H

Bądź na bieżąco

Popularne tagi