Po rozczarowujących treningach, dziś tempo Roberta Kubicy na Zolder było naprawdę dobre. Niestety, klątwa motorsportu w postaci awarii silnika sprawiła, że nie był w stanie sięgnąć po kolejny punkt.
Wyniki
Skrót wyścigu
Przebieg wyścigu
Kubica ruszał z bardzo dobrego – jak na jego pakiet – 12. pola. Na starcie szybko wyprzedził go Timo Glock, ale Polak wyprzedził Sheldona van der Linde oraz Lucasa Auera, który spadł na koniec stawki. Od jego bolidu odpadło trochę części i potrzebna była neutralizacja. Kubica jechał 11. Niestety, podczas wznowienia w auto Kubicy uderzył van der Linde, Polak ledwie się wyratował i spadł na 14. pozycję.
Kolejni kierowcy zjeżdżali do boksów, a Kubica awansował. Doszedł nawet do swojego pierwszego prowadzenia w serii DTM. Jego pit-stop trwał długo, ale i tak był w stanie wyjechać po nim na punktowanej pozycji. Niestety, chwilę później jego auto mocno zwolniło i musiał wycofać się z wyścigu.
Mechanicy podejmowali próbę naprawy, ale bez skutku. Gdy chciano sprawić auto i wyjechać jeszcze na chwilę, ono nie odpaliło.
Kubica o awarii
“Wszystko było dobrze, choć słyszałem pewne dziwne dźwięki w samochodzie. Jechało jednak dobrze. Po pit-stopie zorientowałem się że dźwięk jest inny, tak jakby brakowało jednego cylindra i musieliśmy się wycofać” – powiedział Robert Kubica tuż po odpadnięciu.
Dane
Najlepsze okrążenia
Kubica uzyskał swój najlepszy czas okrążenia na 15. okrążeniu i było to 1:21.906. Polak przejechał dziś tylko 18 okrążeń, a i tak był w stanie uzyskać lepszy czas od Marco Wittmanna, który dojechał do mety. Polak stracił “tylko” 1,5 sekundy, co biorąc pod uwagę okoliczności, jest niezłym wynikiem.
Sektory
Teoretyczny najlepszy czas Kubicy był 14. wynikiem w stawce. Kubica w pierwszym sektorze uzyskał 12. wynik (508 straty do najszybszego), w drugim 13. (706 tysięcznych do najszybszego) i w trzecim też 13. (0,465 straty).
Prędkości
Maksymalna prędkość Kubicy poprawiła się w porównaniu z kwalifikacjami. Polak osiągnął trzecią najwyższą prędkość – 232 km/h. Najszybszy był Jamie Green – 238 km/h.
Zmiany pozycji
Pit-stopy
Kubica jako ostatni odwiedzał dziś boksy. Cała jego wizyta w alei serwisowej trwała 55,7 sekundy – 2 sekundy gorzej niż drugiego z najwolniejszych w boksach, Lucasa Auera oraz 4,6 sekundy wolniej od najszybszego postoju Ferdinanda Habsburga. Co ciekawe, dwa najlepsze postoje wykonał dziś zespół WRT Audi.
Klasyfikacja generalna
Tak się złożyło, że dzięki startowy Benoit Treluyera, Robert Kubica nie jest już ostatnim kierowcą tego sezonu DTM. Nadal jednak zajmuje 16. miejsce.
Klasyfikacja zespołów
Klasyfikacja producentów
Ode mnie