KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Bezpieczne przepuszczanie Maxa



Zdecydowanie nie tak miał wyglądać wyścig Alexa Albona, który dostał ultimatum od władz Red Bulla by spisać się znacznie lepiej niż dotychczas w najbliższych wyścigach. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem wyścigowym? Przeczytajcie.

Przed wyścigiem – tuż po potwierdzeniu działania radia, Alex dostaje szczegółowy raport o wietrze w poszczególnych zakrętach – gdzie będzie przeszkadzał, a gdzie pomagał. „Tak jak rozmawialiśmy, postaraj się go jak najlepiej wykorzystać”. Jest też dużo poleceń ustawień, wszelkich procedur. Jest mu też przypominane, że Leclerc jest na oponach pośrednich.

Albon rusza bardzo słabo, jedzie bardzo zachowawczo, ale widać, ze ma też problemy z dogrzaniem opon.

Pod koniec pierwszego okrążenia inżynier prosi Alexa o pierwsze zmiany ustawień. Kierowca zgłasza, że kropel deszczu jest coraz więcej.



Pod koniec drugiego okrążenia Alex zgłasza problem z dogrzaniem opon. „Czy te ustawienia, które mam, są dobre?” – pyta. „Tak, temperatury w końcu się podniosą” – odpowiada inżynier.

Blisko Albona na pierwszych okrążeniach jest Esteban Ocon. Gdy system DRS staje się dostępny, inżynier stale mówi, w jakiej odległości od Albona jest Francuz i czy ma system DRS.

Już na siódmum okrążeniu Albon dostaje polecenie: „Zacznij lift off w zakrętach 1. i 5, jak będziesz bezpieczny”.

Inżynier pytał również o opony, ale nie otrzymał odpowiedzi. Zapyta o nie ponownie po dwóch okrążeniach, zgłaszając też, że inni na oponach miękkich mają spore problemy.

Dopiero na 10. okrążniu Albon przekaże informację o swoich oponach, skarżąc się na graining.

Trzy okrążenia później kierowca Red Bulla zgłasza: „Opony są zniszczone”. Inżynier odpowiada mu: „Wielu kierowców ma na nich problemy”. „W takim razie podetnijmy ich” – odpowiada kierowca. „Nasze tempo w porównaniu z nimi jest dobre, zostajemy” – odpowiada inżynier.

Na 15. okrążeniu inżynier utwierdza Albona w przekonaniu, że dobrze robią zostając na torze: „Niektórzy na mediumach też doświadczają grainingu więc na nich też nie będzie wakacji. Analizujemy wszystko teraz”.

Albon dwa okrążenia później zgłasza jednak coraz większe problemy z oponami. Zjeżdża na 19. kółku, otrzymując szczegółowe wskazówki dotyczące ustawień na wjeździe do boksów i wyjeżdżając z nich.

Zaledwie 2 okrążenia od wyjechania z boksów, Albon znów jest proszony o lift off. „Nie mogę teraz opuszczać, opony są bardzo zimne” – odpowiada kierowca. Zamiast tego dostaje polecenie zmiany ustawień. Trzy okrążenia później inżynier mówi Albonowi, że jeżeli opony mają już odpowiednią temperaturę, to może zacząć odpuszczać. Kierowca zwraca uwagę, że jak tylko zaczyna odpuszczanie to opony tracą temperaturę i zaczyna się ślizgać. „OK, możesz przestać odpuszczać w zakrętach 1. i 5, ale potrzebujemy tego w innych, mniej ważnych zakrętach” – odpowiada inżynier.



W połowie wyścigu Albon zaczyna być dublowany i dostaje informacje o zbliżających się niebieskich flagach za kolejnych kierowców. Podawane jest mu również tempo rywali, z którymi walczy.

Albon jedzie na 11. miejscu, a przed sobą ma Kimiego Raikkonena, ale trudno jest mu choćby podjąć próbę ataku, mimo posiadania systemu DRS.

„Bateria jest pełna, możesz użyć overtake przez 10 sekund” – mówi inżynier na jednym z kolejnych kółek za kierowcą Alfy Romeo Racing ORLEN. Na 40. okrążeniu Albon skarży się, że Raikkonen jest bardzo szybki na wyjściu z ostatniego zakrętu.

Ostatecznie Albon zjeżdża drugi raz do boksów na 46. kółku, zaliczając standardową procedurę ze zmianami ustawień.

Po kolejnych poleceniach zmiany ustawień, na 47. okrążeniu, Albon jest proszony by oddalił się nieco od Antonio Giovinazziego. „Wierzcie mi, staram się” – odpowiada Alex.

Na 51. kółku Albon jest proszony o mocne naciskanie. Na kolejnym kółku następuje dość niezręczny moment dla Albona – dublowanie przez Verstappena. Inżynier prosi Alexa o bezpieczne przepuszczenie Maxa, a potem złapanie się za nim. Taj dostanie bardzo dokładne instrukcje kiedy ma zjechać Verstappenowi z drogi z czego nie jest zadowolony „To nie było zbyt fair”.

Alex próbuje, ale na następnym kółku dostaje informację, że dwukrotnie przekroczył limity toru i jeszcze jedno takie wykroczenie skończy się ostrzeżeniem.

Niedługo potem Albon jest ostrzegany o mocnym wietrze. Na 8 okrążeń przed końcem następuje kolejna zmiana ustawień, a potem Alex Albon ma już tylko dojechać do mety.

Po przekroczeniu linii mety Albon jest proszony o standardową zmianę ustawień i dostaje raport o wynikach. Kierowca dopytuje, dlaczego zdecydowano się na kolejny postój. Słychać, że nie jest zadowolony z takiej strategii. „Jechałem w korku i nie mogłem już nic zrobić” – mówił. „Analizowaliśmy to, porozmawiamy o tym później” – odpowiedział inżynier.

Albon nie był też zadowolony z tego, że nie zjechali na początku wyścigu, podcinając innych, skoro potem i tak potrzebowali drugiego pit-stopu. „Cały mój wyścig był w tłoku, to było do d*py. Mam duże problemy w tym g*wnie, co mogę wam powiedzieć”.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi