Od sezonu 2021, marka AMG, będzie bardziej związana z zespołem Mercedes w Formule 1.
Mercedes-Benz ogłosił strategię na kolejne lata. Nie jest zaskoczeniem, że główne plany dotyczą elektryfikacji samochodów.
Ola Kallenius, prezes Daimlera i Mercedes-Benz, na konferencji dla inwestorów opisał nadchodzące zmiany w zespole F1.
Mercedes zamierza pozycjonować AMG jako swoją „sub-markę o wysokich osiągach”. W przyszłości wprowadzi do swojej gamy nowe modele elektryczne, czerpiąc z bardzo udanego programu Formuły 1.
„AMG powstała jako marka sportów motorowych” – powiedział Kallenius. „Założyciele AMG – Aufrecht i Melcher, „A” i „M” w AMG, budowali samochody drogowe tylko po to, by móc sfinansować swoje wyścigi.”
„Wykorzystamy rozwój technologii w Formule 1 dla wyczynowych hybryd, a w przyszłości wprowadzimy inne ekscytujące technologie i zastosujemy je w naszych samochodach AMG.”
Jakub Andrusiewicz
źródło: racefans.net