Przynajmniej (!) do końca 2021 roku potrwa współpraca Alfy Romeo i Saubera w Formule 1. Obie firmy ogłosiły dziś jej przedłużenie o kolejny rok i zaprezentowały specjalne malowanie na Grand Prix Emilii – Romanii.
Minimum rok dłużej
Współpraca dwóch najbardziej rozpoznawalnych marek w sportach motorowych rozpoczęła się w 2018 roku, kiedy marka Alfa Romeo dołączyła do zespołu w charakterze sponsora tytularnego. Wierna swojej wieloletniej tradycji w duchu współzawodnictwa, Alfa Romeo ponownie podjęła wyzwanie.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, współpraca potrwa przynajmniej do końca ery obecnych przepisów technicznych, a zatem do końca 2021 roku. Nie jest to zaskoczenie bowiem już od dawna mówiono, że obecna umowa jest zawarta do końca przyszłego roku. Wygląda jednak na to, że Alfa Romeo miała opcję wycofania się z niej po zakończeniu trwającego sezonu, ale z niej nie skorzystała.
„Przedłużenie naszej współpracy z Alfą Romeo to prawdziwe oświadczenie woli obu stron. W zespole Sauber, Alfa Romeo znalazła zaangażowanego, zorientowanego na wyniki partnera, któremu mogła powierzyć swoją markę: jesteśmy zaszczyceni, mogąc nieść w przyszłość dziedzictwo marki i być częścią przeszłych sukcesów Alfy Romeo. Obie strony zawsze dążyły, aby współpraca ta przyniosła efekty w dłuższej perspektywie: w ostatnich trzech sezonach położyliśmy pod to solidny fundament i zamierzamy czerpać korzyści z tej pracy w sezonie 2021 i kolejnych” – powiedział Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo Racing ORLEN i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG.
„Wyścigi i osiągi są głęboko zakorzenione w DNA Alfy Romeo. Marka narodziła się praktycznie na torze wyścigowym i dzisiaj nadal rywalizuje na najbardziej zaawansowanym technologicznie poziomie sportów motorowych. Współpraca z zespołem Sauber pozwala również naszym Klientom korzystać z ekskluzywnego know-how w dziedzinie wyścigów, jak ma to miejsce w przypadku nowych modeli Giulia GTA i GTAm, w projektowaniu których brał udział zespół techniczny Sauber Engineering, szczególnie w zakresie zaawansowanej aerodynamiki” – powiedział Mike Manley, dyrektor generalny FCA.
Wyjątkowe malowanie
Aby uczcić kontynuację współpracy i oddać hołd wszystkim fanom włoskich samochodów wyścigowych, Alfa Romeo przygotowała ekskluzywną grafikę nadwozia bolidu C39, które zostanie zaprezentowane na zbliżających się Mistrzostwa Imola Grand Prix, ważnym wydarzeniu i miejscu zarówno dla marki, jak i włoskiej tradycji sportów motorowych.
Zaprojektowane przez Centrum Stylu, przedstawia włoską flagę na górnej części pokrywy silnika i tylnym skrzydle, wtapiającą się w koloryt o nazwie „Speed-Pixel” wyróżniający się dynamiczną linią.
Logo przygotowane z okazji 110. rocznicy powstania marki Alfa Romeo pojawia się w widocznym miejscu, również na pokrywie silnika, wraz z napisem „Welcome back, Imola”, potwierdzając tym samym, że tor w Imoli to jeden z najbardziej ikonicznych i znakomitych torów wyścigowych we Włoszech. Od kategorii Touring i Sport po Formułę 1, Imola była miejscem wielkich zwycięstw Alfy Romeo we wszystkich trzech kategoriach.
Nie tylko w F1
Partnerstwo Alfy Romeo i Grupy Sauber wykracza poza świat wyścigów. Współpraca ta pozwala na przeniesienie wiedzy technicznej Sauber Engineering do seryjnej produkcji samochodów Alfy Romeo, z wykorzystaniem wiedzy działów inżynierii i aerodynamiki firmy Sauber oraz jej kompetencji w produkcji kompozytów i dodatków.
Alfa Romeo powierza również firmie Sauber Engineering produkcję większości komponentów z włókna węglowego zastosowanych w modelach GTA i GTAm, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę. Należą do nich: nowy przedni zderzak i regulowany przedni splitter, listwy progowe, wlot powietrza, spojler GTA, a także aerodynamiczne skrzydło GTAm. Ze względu na ręcznie regulowane skrzydła, przednie i tylne, Giulia GTAm może dostosować swoje aerodynamiczne możliwości do każdego rodzaju toru lub drogi, dokładnie według życzeń i preferencji kierowcy. Pomiary w tunelu aerodynamicznym nie ograniczyły się tylko do wykończenia skrzydeł, ale zostały również rozszerzone na podwozie, które, jak w przypadku Giulii Quadrifoglio, jest w pełni zabezpieczone osłoną. GTA i GTAm mają również specjalny, nowy dyfuzor, który może zwiększyć docisk samochodu, gwarantując tym samym doskonałą przyczepność na drodze przy dużych prędkościach. W przypadku Giulii GTAm, duża siła aerodynamiczna jest w stanie zapewnić imponujący współczynnik docisku, 2 razy większy niż w GTA i 3 razy większy niż w Giulii Quadrifoglio, który już teraz wyznacza standardy w swojej klasie.
Bez zmiany w składzie?
Według niektórych mediów, przedłużenie umowy może oznaczać, że zespół nie zmieni swojego składu na sezon 2021 i nadal jego barwy będą reprezentować Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi.
Skoro mówimy już o Alfie Romeo Racing ORLEN, to warto udostępnić filmik wstawiony wczoraj przez zespół z Portimao, w którym sporo jest Roberta Kubicy:
An access all areas pass to the weekend 👀📺 pic.twitter.com/fhwRS2BplF
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 28, 2020