KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

large-2020 Russian Grand Prix - Friday-3

Zdziwieni i kosmici. Start będzie bardzo ciekawy



Alfa poprawiła się dziś najmniej spośród zespołów w porównaniu z drugim treningiem. Ekipa nie jest zadowolona z dzisiejszego wyniku, ale cały czas podkreśla, że jej bolid ma potencjał na wyższe miejsca. Jak podsumować dzisiejsze kwalifikacje?

Wyniki

wyniki kwalifikacji gp rosji 2020

Skrót kwalifikacji:



Czasy sektorów

czasy sektorów kwalifikacje rosja 2020

Wypowiedzi Alfy

 

“Posiadanie samochodu, który jest w stanie awansować do Q2 jest krokiem naprzód w porównaniu z tym, czym dysponowaliśmy kilka tygodni temu, ale jednocześnie dziś nie wykorzystaliśmy naszej poprawy osiągów. Wiedzieliśmy po treningach, że różnice były minimalne, ale dziś tak się nie zdarzyło. Zawiodło nas wykonanie i do miejsca w Q2 brakło prawie pół sekundy. Będziemy musieli lepiej wykonać swoją pracę jutro, ale nasze tempo wyścigowe, które pokazaliśmy wczoraj daje nam nadzieję, przy czystym wyścigu, na nadrobienie pozycji” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen wykręcił czas 1:35.267, co oznaczało poprawę o tylko 0,25 sekundy w porównaniu z drugim treningiem. Dało mu ostatnie miejsce. Na swoim ostatnim przejeździe zaliczył obrót i nie ukończył kółka.



“Byliśmy dość zadowoleni z samochodu podczas tego weekendu i myśleliśmy, że osiągniemy dobry wynik w kwalifikacjach. Te jednak nam nie poszły. Nie ma co opowiadać – obróciłem się w drugim zakręcie na moim szybkim kółku i było po wszystkich. Opony były chyba zbyt zimne na starcie okrążenia, zablokowałem przednie, uderzyłem w krawężnik i nie mogłem już nic zrobić. Po prostu. Mieliśmy samochód, który mógł wejść do Q2, ale nie założyłem okrążenia i startuję z tyłu. Jutro przebicie się będzie wyzwaniem. Zobaczymy, ile uda się nadrobić” – powiedział Kimi Raikkonen.

Antonio Giovinazzi ruszy jutro z 17. miejsca po uzyskaniu czasu 1:34.594.

Zrobiliśmy postęp, ale koniec końców trochę nam brakło do Q2. Tor bardzo zmienił się od trzeciego treningu, ale poprawialiśmy się z okrążenia na okrążenie i pewnie bylibyśmy miejsce wyżej, gdybym nieco nie odpuścił w zakręcie 2 mojego finałowego okrążenia. Wygląda na to, że mamy dobre tempo wyścigowe więc jeszcze nie odpuszczamy walki o punkty. Musimy wykonać dobry start, tak jak ostatnio i zyskać kilka miejsc na pierwszych kółkach. Potem będziemy w walce o dobry rezultat. Nasz cel nie zmienia się z powodu nieudanych kwalifikacji” – powiedział Antonio Giovinazzi.

Ode mnie

 

Lewis Hamilton ponownie miał dziś sporo szczęścia, któremu musiał jednak wyraźnie dopomóc, wykręcając szybkie i bezpieczne okrążenie kiedy to było konieczne i mega szybkie kiedy walczył o pierwsze miejsce. Po raz kolejny zrobił swoją robotę i w pełni wykorzystał potencjał swojego auta. A wystarczyłoby, gdyby do końca sesji Q2 zostało 30 sekund mniej i już nie wszedłby do Q2 po raz pierwszy od 2 lat. Valtteri Bottas nie mógł zrozumieć, gdzie Lewis znalazł tyle czasu.



Fakt, że Bottasa pokonał jeszcze Max Verstappen pokazuje, że to raczej Fin zepsuł swoje kwalifikacje niż Lewis wykonał jakąś magiczną sztuczkę. Verstappen jest takim kierowcą, który jak trzeba, to potrafi dowalić i dziś właśnie to wykonał. Bardziej imponuje mi jego wynik w niestabilnym bolidzie Red Bulla niż osiągnięcie Hamiltona. Verstappen wyprzedził Albona o ponad 1,1 sekundy. I Albon był kolejnym “zdziwionym” po dzisiejszych kwalifikacjach. On też nie wiedział, gdzie jego kolega z zespołu znalazł ten czas. Może dlatego, że nie są to już kwestie wiedzy, a talentu.

Brawa należą się dziś też Sergio Perezowi, bo nie zanosiło się na to, że Racing Point stać na pokonanie Renault. Jutro ma szanse na dobry wynik, choć spodziewam się, że szybko zostanie połknięty przed Ricciardo, który dziś znów był szybszy od Ocona. Francuz powalczy jutro z McLarenami. Przed Alexem Albonem znalazł się jeszcze Pierre Gasly, który znów nie mając na sobie presji, spisał się ponad stan.

Ferrari po raz drugi w tym sezonie poza pierwszą 10-tką na starcie. I po raz drugi od 25 lat. Sebastian Vettel powiedział, że zaryzykował i nie opłaciło się. Mimo wszystko 11. miejsce Leclerca przy możliwości dowolnej strategii, może dać mu przewagę.

Start będzie też o tyle ciekawszy, że Lance Stroll rusza dopiero z 13. pozycji, a on startować potrafi. Przebijać będzie chciał się też Vettel, którego jeszcze może czekać kara za wymianę skrzyni biegów. Przed nim ustawi się Russell, który znów ma szansę poćwiczyć start. Ostatnie miejsca to mix Haasów, Alf i Latifiego i tam na starcie może stać się wszystko.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi