KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Wypowiedzi wszystkich kierowców po GP Włoch



Co mieli do powiedzenia kierowcy wszystkich zespołów po szalonym wyścigu o GP Włoch? Przeczytajcie!

AlphaTauri

 

Pierre Gasly: „To jest niesamowite! Brak mi słów! To niewiarygodne! Przeszedłem przez tak wiele rzeczy w ciągu ostatnich 18 miesięcy i jest to lepsze niż cokolwiek, czego się spodziewałem. Skupiłem się mocno, kiedy ponownie dołączyłem do Scuderia AlphaTauri. Dzień po dniu, wyścig po wyścigu, poprawialiśmy się i stawaliśmy się coraz silniejsi – ten zespół dał mi moje pierwsze podium w F1 w zeszłym roku w Brazylii, a dziś ci faceci dali mi moje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 we Włoszech, na Monza, z włoskim zespołem. Nie jestem kimś, kto z niczego rezygnuje, zawsze walczyłem o wszystko w swoim życiu, dopóki nie dostałem się do F1. Dziś był to wspaniały dzień! Kiedy walczyłem przez kilka ostatnich okrążeń, aby utrzymać P1, wiedziałem, jak bardzo byłbym wściekły, gdybym go przegrał, nie byłbym zadowolony z P2. Dałem z siebie wszystko, co miałem – to było trudne – naciskałem mocno na początku przejazdu, żeby nikomu nie dać śladu aero z tyłu, potem ostatnie pięć okrążeń było tak intensywne, że prawie 10 razy wypadłem. Tak mocno cisnąłem! Moje opony skończyły się, ale tak bardzo chciałem wygrać, że wciąż dziwnie jest powiedzieć, że jestem zwycięzcą wyścigu F1. Wielkie podziękowania dla wszystkich tych gości na torze i w fabryce, w Faenzie i Bicester, to dla nich również wspaniały dzień. Większość z nich to Włosi, a główna siedziba znajduje się w Faenzie we Włoszech, więc zwycięstwo w Grand Prix Włoch jest niesamowite. Dziękuję wam wszystkim.”

Daniil Kvyat: „To był bardzo bogaty w wydarzenia wyścig. Jestem bardzo szczęśliwy z powodu Pierre’a, gratulacje dla niego i dla zespołu, to dla nas wspaniały dzień. Patrząc na mój wyścig, P9 był maksymalnym osiągnięciem, jakie mogliśmy dzisiaj osiągnąć dzięki synchronizacji samochodu bezpieczeństwa i doborowi opon, które wybraliśmy na początku wyścigu. Wszystko, co mogło się nie udać w strategii, niestety się stało, ale przynajmniej w przypadku Pierre’a było odwrotnie. Skorzystanie z okazji było dla niego niesamowite i cieszę się z jego powodu. Jestem rozczarowany, że nie miałem takiej samej okazji, ale jestem zadowolony z wyścigu, jestem ze sobą szczery i myślę, że pojechałem dobry wyścig.”



Franz Tost: „Dwanaście lat po wielkim zwycięstwie w Monza w 2008 roku z Sebastianem Vettelem, Scuderia AlphaTauri mogła to powtórzyć, ponownie na Monza z Pierrem Gaslym. Z punktu widzenia strategii zespół wykonał fantastyczną robotę, decydując się sprowadzić go na jedno okrążenie przed uruchomieniem samochodu bezpieczeństwa. Oczywiście nie wiedzieliśmy o tym w tamtym czasie, ale pod koniec było to właściwe wezwanie, ponieważ na początku wyścigu był na P3 i był w stanie wyprzedzić Stroll w zakręcie 1. Hamilton miał karę zatrzymania, która wyprowadziła Pierre’a na prowadzenie, a kiedy znalazł się na tej pozycji, był w stanie bronić jej do końca wyścigu, utrzymując Sainza pod kontrolą. Muszę powiedzieć, że Pierre pojechał fantastyczny wyścig. Daniil również jechał bardzo mocny wyścigiem, ukończył na punktach, chociaż miał trochę pecha przy zmianie opon. Ostatecznie i tak zakończył w pierwszej dziesiątce. To był najlepszy możliwy wynik i jesteśmy bardzo szczęśliwi. Na koniec wielkie podziękowania dla Hondy za bardzo mocny silnik i fantastyczną współpracę. Teraz kierujemy naszą uwagę na Mugello, gdzie szukamy kolejnego mocnego wyścigu.”

McLaren

 

Carlos Sainz: „Co za wyścig! Jestem niezwykle szczęśliwy ze zdobycia P2 tutaj, na Monzy! Dni takie jak dzisiaj sprawiają, że nasz sport jest tak intensywny i satysfakcjonujący. Jestem szczególnie dumny, ponieważ myślę, że dzisiaj zajęliśmy podium w czystym tempie, które jest świetnym osiągnięciem! Byłem szybki od startu do mety i mogłem utrzymać świetne tempo przez cały wyścig. Bez czerwonej flagi, będąc pierwszym samochodem na legalnym zatrzymaniu, mogłem wygrać wyścig po tym, jak Lewis dostał karę podczas pierwszego samochód bezpieczeństwa. Oczywiście nie można być zbyt rozczarowanym P2, ale chciałem wygrać! Po restarcie starałem się szybko przejść przez pole i dogonić Gasly’ego pod koniec. Prawdopodobnie zabrakło mi jednego okrążenia! Mimo to jestem bardzo szczęśliwy! Dziękuję całemu zespołowi wyścigowemu za wielki wysiłek przez cały weekend i wszystkim w fabryce. Zasługujemy na to! Do Mugello.”

Lando Norris: „Naprawdę dobry wyścig dla mnie i dla nas jako zespołu. Miałem świetny start i wyprzedziłem trzy osoby w P3. Byłem naprawdę szczęśliwy i dobrze kontrolowaliśmy tempo w porównaniu z niektórymi szybszymi samochodami, ale kiedy wszystko się uspokoiło, bardzo trudno było wyprzedzić. Cały wyścig szedł naprawdę dobrze, aż do czerwonej flagi. Niektórzy ludzie z tego skorzystali i mieli dużo szczęścia, więc szkoda. Włożyliśmy wiele ciężkiej pracy, aby ustawić się na dobrej pozycji, ale reguła umożliwiająca zespołom zmianę opony przed restartem działała przeciwko nam i oznaczała, że przegraliśmy. To frustrująca zasada i mam nadzieję, że można ją sprawdzić i zweryfikować. Mogliśmy dziś zdobyć podwójne podium, ale przegraliśmy z tym i ponownym otwarciem pitlane. Ale nie sądzę, że mogliśmy zrobić dużo więcej, więc jestem zadowolony z tego, co zrobiłem. Jestem też bardzo szczęśliwy z powodu zespołu, to niesamowity wynik dla nas wszystkich.”

Racing Point

 

Sergio Perez: „Brawa dla Lance’a i zespołu na podium, to świetny wynik. Z mojej strony to był rozczarowujący dzień. Wydawało się, że nam się przydarzyło wszystko, co mogło pójść źle. Miałem słaby start na początku wyścigu i straciłem miejsca na rzecz McLarena i Bottasa. Ale potem wszystko zaczęło się odwracać od nas. Następnie Lando nadmiernie zwolnił w alei serwisowej podczas okna pit-stopu – co moim zdaniem było niebezpieczne – i mieliśmy powolny pit stop, który był kosztowny. Max również zderzył się ze mną na zakręcie 2 po moim zatrzymaniu i uszkodził mój samochód, więc po restarcie musiałem jechać z uszkodzeniem. Główną pozytywną rzeczą jest to, że udało mi się zregenerować, aby wrócić do P10 i zdobyć punkt – a zespół miał również świetny dzień z wynikiem Lance’a.”

Lance Stroll: „Minęło trochę czasu, odkąd stanąłem na podium, ale warto było czekać, aby zdobyć drugą pozycję! Wspaniale jest znów stanąć na podium, wciąż jestem tego głodny! To dziwny scenariusz w sytuacji czerwonej flagi – zwykle nie mamy przerw podczas wyścigów! Musisz się zresetować i przygotować od nowa. Po pierwsze, chciałbym pogratulować Pierre’owi, to był taki szalony wyścig, ale w pełni zasłużył na to zwycięstwo. Miał świetny start przy ponownym uruchomieniu i był tak konsekwentny po tym. To dla mnie trochę kłopotliwe, bo myślę, że to był nasz wyścig o zwycięstwo. Nie miałem przyczepności przy ponownym uruchomieniu i zbyt dużo blokowałem koła, więc straciłem kilka miejsc i wróciłem do P6. Po odzyskaniu kilku miejsc stoczyłem dobrą walkę z Carlosem – wyprzedziłem go, ale mnie dopadł. Walczyłem o zwycięstwo do samego końca. Mieliśmy dziś trochę szczęścia z sytuacją pojawienia się czerwonej flagi, ale to część Formuły 1 i należy z niej skorzystać, gdy nadejdzie taka okazja! Niezależnie od tego, jestem dziś zachwycony P3. Jestem bardzo szczęśliwy z powodu zespołu – dziękuje im za przygotowanie mi tak mocnego samochodu.”

Mercedes

 

Lewis Hamilton: „Ogromne gratulacje dla Pierre’a, to dla niego fantastyczny wynik i wspaniale jest widzieć tak młode podium. Oczywiście widziałem, przez co przeszedł Pierre, wyrzucając go z czołowej drużyny, ale dzisiaj pokonał on tę czołową drużynę. Wspaniale jest widzieć, jak dochodzi do siebie i jak rośnie, więc jestem bardzo szczęśliwy z jego powodu. Mój wyścig nie miał tak wyglądać. Nie widziałem tablic informujących o zamknięciu alei serwisowej, ponieważ jechałem deltą samochodu bezpieczeństwa na desce rozdzielczej , więc biorę za to odpowiedzialność i jest to coś, co wyniesiemy jako lekcje. Ten postój, a potem wyjazd był długi i miałem 26 sekund, aby dogonić następny samochód. Dałem z tego absolutnie wszystko. Szczerze nie spodziewałem się siódmego miejsca i najszybszego okrążenia w tamtym momencie wyścigu, odebrałem dużo żywotności oponom zmniejszającym dystans, a inne samochody były bardzo turbulentne, przez co ciężko było jechać. Ale kiedy już dogoniłem wszystkich, była to fajna bitwa i frajda. Nadal zdobyłem kilka dobrych punktów. Zdecydowanie jestem zadowolony i wdzięczny z wyniku. Przejdziemy do następnego wyścigu i już nie mogę się doczekać.”

Valtteri Bottas: „To był ciężki dzień. Start był dość kiepski i na pierwszym okrążeniu miałem niewielki kontakt i myślałem, że mam przebicie, ale okazało się, że nie. Miałem ogromną podsterowność i samochód ciągnęło na jedną stronę. Przeszło, ale potem miałem problemy z przegrzewaniem silnika w dużym korku, więc niewiele mogłem zrobić. Za każdym razem, gdy zbliżałem się do innego samochodu, musiałem się wycofać z powodu przegrzania lub szukać czystego powietrza na prostych, co oznaczało, że nie mogłem holować się za kimś. Jechało mi się trochę lepiej po czerwonej fladze i pod koniec wyścigu, ale jest wiele rzeczy do przejrzenia i zrozumienia. Podsumujemy to, a następnie ruszamy na Mugello. Powinniśmy mieć tam dobry samochód, ale wyprzedzanie będzie trudne, więc kwalifikacje będą kluczowe.”

Ferrari

 

Sebastian Vettel: „To jest bardzo trudny moment dla całego zespołu i jako jego część cierpię razem z nimi. Ale to jest teraz nasza rzeczywistość i musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby mieć lepszą ostatnią część sezonu, a przed nami jeszcze wiele wyścigów. Mamy dużo do zrobienia i musimy się na tym skupić. Jeśli chodzi o mój wyścig, był on bardzo krótki, ponieważ prawie natychmiast miałem problem z hamulcami. Zahamowałem w pierwszej szykanie, ale samochód nie zwolnił i musiałem przejechać przez strefę rozbiegu. Właściwie to było najlepsze możliwe miejsce, aby mieć taki problem. Musimy trzymać głowę w górze, nawet jeśli jest to trudne. Teraz udajemy się do Mugello, zupełnie innego toru i może tam uda się być w trochę lepszym miejscu. Miejmy nadzieję, że trafi nam się “czysty” weekend.”

Charles Leclerc: „To był bardzo trudny wyścig i walczyłem z balansem samochodu. Na początku myślałem, że mieliśmy pecha, kiedy wyjechał samochód bezpieczeństwa, ale ponieważ pit line pozostał zamknięty, mieliśmy szczęście. Byliśmy w bardzo dobrym miejscu w tamtym momencie, a ja bardzo walczyłem na twardych oponach. Próbowałem naciskać, ale potem popełniłem błąd, zgubiłem tył i rozbiłem się na Parabolice. Wypadek był dość duży, ale jestem cały. Trochę bólu tu i tam, co jest całkiem normalne. Mieliśmy dwa trudne weekendy dla zespołu, ale w tej chwili taki jest stan rzeczy i mam nadzieję, że uda nam się wrócić do gry, więc nie mogę się doczekać Mugello.”



Red Bull

 

Max Verstappen: „Myślę, że prawie wszystko, co dzisiaj mogło pójść nie tak, poszło źle. Miałem bardzo zły start z dużym boksowaniem kół, kiedy spuściłem sprzęgło i od tego momentu utknąłem w pociągu DRS, co sprawia, że wyprzedzanie tutaj jest prawie niemożliwe. Po czerwonej fladze miałem problem z silnikiem przy restarcie, który próbowaliśmy rozwiązać, ale nie zniknął i musieliśmy wycofać samochód, co jest oczywiście bardzo rozczarowujące. Teraz musimy po prostu zapomnieć o tym wyścigu i przejść do następnego tygodnia na nowym torze, na który wszyscy z niecierpliwością czekamy. To może nie był nasz weekend, ale jestem bardzo szczęśliwy z powodu Pierre’a, ponieważ AlphaTauri był bardzo szybki przez cały weekend, a zwycięstwo tutaj we Włoszech jest bardzo emocjonalne i jest dla nich świetnym wynikiem. To wspaniała grupa ludzi i mam nadzieję, że spodoba im się ten wieczór, ponieważ wszyscy na to zasługują.”

Alex Albon: „To nie był fajny wyścig, a P15 wyraźnie nie odzwierciedla naszego prawdziwego pakietu. Odnieśliśmy wiele szkód z brakiem lewej strony podłogi po kontakcie w zakręcie 1, a następnie z karą czasową nasz wyścig w zasadzie dobiegł końca. Nie mieliśmy przyczepności i straciliśmy siłę docisku, więc był to długi wyścig, w którym kuleliśmy (jak kulawy ) do końca. To był ciężki weekend dla nas jako zespołu, o którym myśleliśmy, że może być, a przy dzisiejszych okolicznościach było to po prostu o wiele bardziej skomplikowane. To oczywiście o wiele szczęśliwszy dzień dla AlphaTauri, więc cieszymy się razem z nimi, ale dla nas kiepsko i musimy ochłonąć, aby skupić się na Mugello za tydzień.”

Williams

 

George Russell: „To był pechowy wyścig i mieliśmy pecha, że nie zjechaliśmy przed czerwoną flagą. Samochód sprawował się naprawdę dobrze, jechaliśmy po prostu wolno na prostej. Za każdym razem, gdy wyprzedzałem samochód, za chwilę mijali mnie na prostej kawałek dalej. Szkoda, bo myślę, że mogliśmy dziś zdobyć punkty. Samochód czułem dobrze, ale to tylko wyścigi. Jestem bardzo szczęśliwy, jak widzę dzisiaj czołową czwórkę, to jest dla nich absolutnie niesamowite. To także koniec pewnej epoki i bycie częścią tego zespołu było przywilejem. To, co Claire i Frank zrobili dla zespołu i dla ludzi, którzy pracują dla zespołu, jest niezwykłe. Zawsze ich trzymali za serca i nadal tak jest.”

Nicholas Latifi: „To był bardzo trudny i pełen wydarzeń wyścig. Udało mi się znaleźć na pozycji kończąc pit stop przed czerwoną flagą. Fajnie było, że mogłem znaleźć się w pierwszej dziesiątce startowej pozycji po ponownym uruchomieniu po czerwonej fladze. Dużo walczyłem na pierwszych okrążeniach, z zimnymi oponami i brudnym powietrzem. Wygląda na to, że inne samochody stać na znacznie więcej od naszego, a ja staram się nie uderzyć w nikogo z końca i utrzymać pozycję. Jestem rozczarowany, że wypadłem z pozycji punktowych. Myślę, że tempo było w porządku i udało mi się złapać Kimiego, co było miłym doświadczeniem w takiej bitwie. Jestem zadowolony z ogólnego wyniku, ale byłoby miło nagrodzić Claire i zespół pewnymi punktami dzisiaj. Ściganie się dla Claire i Franka było wielkim przywilejem. Od momentu dołączenia do zespołu czułem się jak w domu i było bardzo jasne, że atmosfera i kultura, którą zaszczepili, są cenione. Teraz rozumiem, dlaczego tak wielu z pracowników posiada miłość do pracy dla nich i całego zespołu. Będzie mi ich brakować, Formuła 1 będzie za nimi tęsknić i życzę im wszystkiego najlepszego w przyszłości, gdziekolwiek zaprowadzi ich życie”.

Renault

 

Daniel Ricciardo: „To był szalony wyścig. Przypomniało mi to Baku z 2017 roku z podobnym, napiętym uczuciem, to było bardzo nieprzewidywalne. Gratulacje dla Pierre’a za jego pierwsze zwycięstwo. Znam to uczucie, gdy wygrywam po raz pierwszy i to jest szalone. Szóste miejsce nie jest dziś dla nas złe, czułem, że nie mogłem już więcej zrobić. Nie byliśmy jedyni, ale samochód bezpieczeństwa i czerwona flaga nie poszły po naszej myśli. Po dobrym starcie i dobrym tempie wyczucie czasu nie było po naszej stronie, ale tego nie możemy już zmienić. Jestem zadowolony z tego, jak poszło dzisiaj, mieliśmy świetny start, dobre tempo i przechodzimy na następny weekend.”

Esteban Ocon: „Mam dziś mieszane uczucia, ponieważ mieliśmy dobry wyścig na torze i zdobyliśmy kilka solidnych punktów, ale był to również jeden z tych wyścigów, kiedy widzisz podium i zastanawiasz się, co mogło być. Nie mieliśmy szczęścia po naszej stronie z pit stopem przed czerwoną flagą, a to oznaczało darmowy postój dla pozostałych. Wyścig był mocny, na starcie wyprzedziłem trzy samochody i miałem dobre tempo wyścigowe, aby być konkurencyjnym w punktach. To dziwne, bo wyprzedziłem Gasly’ego na starcie i on wygrał wyścig! Prawdopodobnie nie sprostaliśmy naszym oczekiwaniom w tempie, jakie myśleliśmy, że będziemy mieć w Spa, ale to był dobry wysiłek.”

Alfa Romeo

 

Kimi Raikkonen: „Wynik końcowy był bardzo rozczarowujący, ale niewiele mogliśmy zrobić. Mieliśmy tylko miękkie opony gdy wyścig został przerwany, a po użyciu pośrednich opon na starcie, znaleźliśmy się w trudnej pozycji. Opony miękkie były dobre do walki i obrony na pierwszych kilku okrążeniach po restarcie, ale kiedy się zużyły, nie mieliśmy już argumentów. Do czerwonej flagi byłem w dobrej pozycji. Samochód spisywał się dobrze, a sprawy przybierały pozytywny obrót dla nas. Potem nie mogliśmy już walczyć.”

Antonio Giovinazzi: „Kończymy tak szalony wyścig bez punktów i żałujemy tego, bo rzeczy wyglądały obiecująco na początku. Przed rywalizacją wiedzieliśmy, że finisz w pierwszej 10-tce jest mało prawdopodobny, ale i tak szkoda tej kary, która zepchnęła mnie na tył stawki gdy jechałem w czołówce. Musimy sprawdzić tę sytuację, ale wiadomo, że gdy wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, wszystko dzieje się bardzo szybko i trzeba reagować błyskawicznie. Skupiliśmy się na powrocie do boksów. Po karze byliśmy już zbyt daleko by cokolwiek zrobić. Takie są wyścigi, musimy zostawić to za sobą i skupić się na kolejnym wyścigu – domowym dla mnie i postaram się zrobić tam lepszą pracę.”



Frédéric Vasseur: „To był bardzo dziwny wyścig, taki, który dał nam pełne spektrum emocji. Mieliśmy dobry start i nasze tempo wyścigowe było dobre na pierwszym stincie. Samochód bezpieczeństwa przemieszał stawkę i znaleźliśmy się na czele, ale niestety Antonio otrzymał karę za pit-stop, co zepsuło jego wyścig. Przy czerwonej fladze wybieraliśmy między zostawieniem Kimiego na używanych oponach twardych a jazdą na nowych miękkich, gdyż nie mieliśmy już opon pośrednich. Zdecydowaliśmy się na miękkie, które pomogły nam na starcie i Kimi awansował na 2. miejsce. Niestety rywale mieli przewagę opon na dłuższym przejeździe i Kimi zaczął tracić dystans wraz z kolejnymi okrążeniami. Byliśmy bliscy dobrego rezultatu, ale jest jak jest. Zrobiliśmy postęp zarówno jeżeli chodzi o kwalifikacje jak i tempo wyścigowe i nadal musimy naciskać by się poprawić.”

Haas

 

Romain Grosjean: „Cóż, niestety takie jest nasze tempo – i skończyliśmy tam, gdzie skończyliśmy. To był dla nas ciężki wyścig, w którym jak zwykle zostawiłem całe serce. Miałem fajną bitwę z George’em (Russellem), przekroczyliśmy granice do maksimum. Wszystko było super, opony, hamulce, energia i tak dalej. Myślę, że dzisiejszy dzień dla Pierre’a (Gasly’ego) był ważniejszy. To było fantastyczne zwycięstwo dla Francji i dla niego po ciężkim ubiegłym roku. Minęły 24 lata, odkąd w Formule 1 był francuski zwycięzca – od Oliviera Panisa w Monako w 1996 roku. To piękne, cieszę się z tego.”

Kevin Magnussen: „Zostałem złapany w „kanapkę” na pierwszym zakręcie w pierwszym okrążeniu, zostałem wciśnięty i skończyło się na tym, że moje przednie skrzydło zostało uszkodzone. Musiałem zjechać z boksów, wróciłem z nowym przednim skrzydłem i miałem naprawdę dobre tempo. Nie spodziewaliśmy się takiego tempa. To sprawia, że wypadnięcie z wyścigu tak wcześnie jest jeszcze trudniejsze. Oczywiście nie jest super, zwłaszcza, że widzieliśmy, jak dobre było tempo – dorównywaliśmy McLarenom. Chciałbym zobaczyć, co mogliśmy zrobić w wyścigu. To byłoby bardzo obfite w wydarzenia. To był dokładnie taki rodzaj wyścigu, w jakim chciałbym być częścią.”

Guenther Steiner: „Ogólnie rzecz biorąc, powiedziałbym, że był to dzisiaj dość ekscytujący wyścig, a dla nas – cóż, daliśmy z siebie wszystko, co mogliśmy. Niestety, mieliśmy problem z jednostką napędową u Kevina (Magnussena), co oznaczało, że nie mógł dojechać do końca. Miał uszkodzenia na przednim skrzydle na pierwszym okrążeniu, więc i tak był już z tyłu. Walczyliśmy o to, o co mogliśmy walczyć i odchodzimy z tym, na co w tej chwili zasługujemy.”

Łukasz Bocheński



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum