KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Wypowiedzi wszystkich kierowców po GP Toskanii

Poniżej znajdziecie wypowiedzi wszystkich zawodników F1 po rywalizacji na Mugello.

Mercedes

Lewis Hamilton, 1st

Dzisiejszy dzień był jednym z najtrudniejszych fizycznie i psychicznie dni, jakich doświadczyłem. Szczerze mówiąc, jestem całkiem wyczerpany, ale fantastycznie jest wygrać tak szalony wyścig. To trochę szalone i czułem się jak bym przejechał trzy wyścigi w jeden dzień. Było niesamowicie ciężko, ten tor jest fenomenalny, a Valtteri mocno mnie naciskał, więc nie było to wcale łatwe. Przy wszystkich ponownych uruchomieniach i wymaganej koncentracji było naprawdę ciężko. Pierwszy start nie był świetny i straciłem miejsce na rzecz Valtteriego, ale potem drugi start był lepszy i odzyskałem miejsce. Po tym punkcie miałem wygodną przewagę, ale potem była kolejna czerwona flaga. Wszystko mogło się zdarzyć podczas tych restartów ale na szczęście na ostatnim, miałem najlepszy start z wszystkich i byłem w stanie utrzymać swoją pozycję. Valtteri był cały czas ze mną i nie mogłem popełnić ani jednego błędu, w przeciwnym razie byłby tuż obok mnie na prostej. Ogromne podziękowania dla zespołu na torze oraz w fabrykach dla całej ich ciężkiej pracy, aby ten wynik był możliwy, a to jest wspaniały tor, więc chciałbym tu wrócić w przyszłości”

Valtteri Bottas, 2nd

Wydaje mi się, że mieliśmy dzisiaj trzy wyścigi i było to naprawdę wymagające. Pierwsza część wyścigu przebiegła dobrze, ale też była dość krótka. Miałem wymarzony start i utrzymałem pozycję podczas pierwszego restartu samochodu bezpieczeństwa. Kiedy straciłem pozycję na rzecz Lewisa przy drugim starcie, było naprawdę ciężko ją odzyskać. Zrobiłem wszystko, co mogłem i bardzo mocno cisnąłem, szczególnie w środkowym stincie, aby utrzymać dystans. Ale kiedy jesteś z tyłu, musisz bardziej naciskać, a to zużywa opony. Nie było wielu okazji, kiedy straciłem miejsce, ale tak się dzieję. Muszę dalej naciskać i próbować być lepszym. I właśnie to 'Zrobię””

Red Bull

Max Verstappen, DNF

Jestem oczywiście bardzo rozczarowany, ponieważ wiem, że to mógł być dla nas naprawdę dobry wyścig. Miałem dobry start na początku wyścigu i okrążyłem Lewisa, ale potem samochód po prostu nie przyspieszył, więc straciłem dużo prędkości i nie miałem mocy. Następnie spadłem z powrotem na środek pola i zostałem uderzony od tyłu. Kiedy wpadasz w sam środek stawki w pierwszych kilku zakrętach w ten sposób, dość łatwo jest trafić na wypadek, więc nie jestem tym zdziwiony. Nie mam nic więcej do powiedzenia, ale to po prostu bardzo rozczarowujące dla zespołu, że musieliśmy ponownie przejść obok wyścigu, zwłaszcza gdy wyglądaliśmy na tak konkurencyjnych, ale oczywiście dobrze jest zobaczyć, jak Alex maksymalizuje wynik i staje na podium ”.

Alex Albon, 3rd

Jestem naprawdę szczęśliwy i zajęło mi trochę czasu, zanim tu dotarłem! To jest coś, czego zawsze pragnąłem i tak czy inaczej nie mogliśmy do tej pory tego osiągnąć, więc bycie na podium dzisiaj jest czymś wyjątkowym. To naprawdę miło dać zespołowi coś w zamian po tym, jak wspierają mnie od pierwszego dnia i pokazać im, co potrafię. To był ciężki wyścig i zdecydowanie nie należał do łatwych. Ten tor jest brutalny, zwłaszcza w szybkich zakrętach w sektorze drugim, a przy tak wielu wznowieniach do pokonania. Walczyliśmy, aby zejść z linii, więc wiedziałem, że muszę być agresywny, aby wykonać wszystkie wyprzedzenia, ale mieliśmy naprawdę dobry samochód. Kiedy straciliśmy dwie pozycje na ostatnim wznowieniu, byłem podekscytowany, ponieważ nie zamierzałem przepuścić okazji do podium, więc mocno naciskałem, aby zająć trzecie miejsce i jestem zadowolony z dzisiejszego wyniku”

Renault

Daniel Ricciardo, 4th

Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego wyścigu i znowu jesteśmy tak blisko podium. To był długi dzień, długi wyścig z przestojami i incydentami, ale najważniejsze jest to, że wszyscy kierowcy są w porządku i cali. Wyglądało na to, że pod koniec wyścigu uda nam się zająć trzecie miejsce, więc szkoda, bo było tak blisko. Będziemy dalej naciskać. Nasze starty były dziś dobre. Valtteri [Bottas] i Alex [Albon] byli po prostu zbyt szybcy. Boli, że nie stanąłem dziś na podium, ale czwarte miejsce to nadal świetny wynik”

Esteban Ocon, DNF

Mieliśmy problem z przegrzewaniem się hamulców, dlatego musieliśmy dzisiaj się wycofać. Podczas samochodu bezpieczeństwa płonęły tylne hamulce, co spowodowało uszkodzenie tylnej części samochodu oraz przewodu hamulcowego i nie mogliśmy złożyć samochodu z powrotem podczas czerwonej flagi. Czułem, że mieliśmy dziś tempo na solidne punkty. To wyglądało na fajny wyścig, w którym dużo się działo. W tym roku robi się szalenie, co jest interesujące i jest więcej możliwości osiągnięcia lepszych wyników”

Racing Point

Sergio Perez, 5th

Myślę, że pojechaliśmy dziś naprawdę dobrze, aby zmaksymalizować sytuację, aby dostać się do P5, biorąc pod uwagę, jak szalony był to wyścig i zdobyliśmy dobre punkty dla mistrzostw konstruktorów i kierowców. Odczuwam również ulgę, słysząc, że Lance jest w porządku po jego wielkim wypadku. Kluczem do naszego wyścigu było skupienie się i zachowanie spokoju we wszystkich incydentach i czerwonych flagach, co nam się udało. Myślę, że dzisiejsze podium było dla nas szansą, ale po prostu nie mieliśmy odpowiedniego tempa ani równowagi, aby walczyć o podium. Trudno było przyjechać na nowy tor wyścigowy i szybko się przystosować, ale myślę, że dobrze sobie radziliśmy, walcząc w pierwszej piątce w ten weekend. Widzieliśmy również dzisiaj, że ulepszenia w samochodzie Lance’a było obiecujące przez cały weekend, więc nie mogę się doczekać, aby wypróbować go u siebie w nadchodzących wyścigach”

Lance Stroll, DNF

Po pierwsze, czuję się dobrze po tym, co się wydarzyło. Nadal badamy przyczynę awarii. Wszystko wydarzyło się tak szybko, ale wydawało się, że to przebicie. Musimy odejść i przyjrzeć się danym i w pełni potwierdzić przyczyny. Było było kilka naprawdę mocnych punktów na stole i zbliżaliśmy się do Ricciardo, by zająć ostatnie miejsce na podium przed wypadkiem, a wszystko było przygotowane na ekscytujący finał. Jestem zadowolony z tego, jak zaktualizowany pakiet radził sobie w ten weekend i zapewnia nam dobrą platformę do nadchodzących wyścigów. Udało nam się dobrze rozpocząć wyścig i uzyskać dobry start w restarcie, aby uniknąć kłopotów. To był niefortunny wynik i czasami tak jest ale ja wezmę pozytywne strony!”

Ferrari

Sebastian Vettel, 10th

Początek nie był najlepszy, ale potem miałem dobry przejazd do zakrętu 1, pozostając po wewnętrznej stronie, bez kłopotów. Potem, kiedy doszedłem do zakrętu 2, zobaczyłem, że McLaren obrócił się, ale nie mogłem uniknąć kontakt.

Na szczęście, gdy samochód bezpieczeństwa został uruchomiony, mogliśmy zmienić skrzydło i wrócić na tor. Chciałem trochę bardziej wykorzystać błędy innych, ale przynajmniej mieliśmy szczęście, że generalnie uniknęliśmy kłopotów. Jest to pozytywne, że byliśmy w stanie zakończyć w punktach, ale oczywiście nie możemy być zadowoleni z naszej pozycji ”.

Charles Leclerc, 8th

Miałem świetny start, docierając do P3. Niestety, nie mieliśmy tempa, którego potrzebowaliśmy, aby utrzymać tę pozycję i zajęliśmy 8. miejsce. Próbowałem walczyć, ile mogłem, ale dziś to nie wystarczyło. Podczas wyścigu wydarzyło się wiele rzeczy, ale jedna rzecz się nie zmieniła – musimy ciężko pracować, aby poprawić nasze wyniki.

Sam wyścig był całkiem fajny. Cieszyłem się za każdym razem, gdy startowaliśmy od nowa, ponieważ była to dla nas okazja do walki o pozycje. Samochód był dość trudny w prowadzeniu, zwłaszcza na twardych oponach. Pod koniec na Sofach było trochę lepiej, ale ogólnie jest to bardzo trudne w tej chwili, więc musimy trzymać głowę w górze i zachować motywację. W takich chwilach bardzo ważne jest, aby o tym pamiętać. Miejmy nadzieję, że wkrótce nadejdą lepsze czasy ”

McLaren

Carlos Sainz, DNF

Cóż, przede wszystkim cieszę się, że po tak niebezpiecznym wypadku wszyscy czują się dobrze. To jest najważniejsze. Naprawdę musimy przyjrzeć się temu, co się stało i dowiedzieć się, co spowodowało całą sytuację, aby mieć pewność, że nigdy się nie powtórzy. To nie pierwszy raz, gdy te ponowne uruchomienia są niebezpieczne, gdy znajdujesz się na środku toru, i coś trzeba z tym zrobić.

Z drugiej strony miałem dobry start. To był dzień, w którym można było podejmować ryzyko i próbować iść naprzód na starcie, ponieważ tempo przez cały weekend nie było świetne. Niestety, miałem niewielki kontakt z Racing Point, walcząc o P5 do trzeciego zakrętu, co spowodowało, że zakręciłem. Nadal mieliśmy przed sobą cały wyścig i od 15 miejsca na starcie mogłem walczyć o punkty. Niestety, tego popołudnia już nie wystartowaliśmy ponownie”

Lando Norris, 6th

Jestem zadowolony z dnia dzisiejszego. To był długi wyścig z dwoma czerwonymi flagami od startu do mety, ale nie sądzę, żebyśmy mogli prosić o wiele więcej. Myślę, że wykorzystaliśmy błędy innych, ale tak naprawdę nie mieliśmy tempa, aby zrobić więcej.

Każdy, kto zajął pierwsze miejsca, awansował do przodu i był znacznie szybszy, więc jestem zadowolony z naszych wyników. Samochód nadal był bardzo trudny w prowadzeniu, więc nie miałem pewności siebie. Mamy trochę pracy na następny raz, ale myślę, że z mojej strony nie mógł to być znacznie lepszy wyścig.

Na koniec dziękuję zespołowi za ciężką pracę podczas pierwszego etapu wyścigów. Nie było to łatwe ani dla zespołu na torze, ani dla chłopaków i dziewczyn w fabryce, ale ich wsparcie było niesamowite ”

Alfa Romeo

Kimi Raikkonen, 9th

To z pewnością nie był łatwy wyścig, ale wreszcie udało się dowieźć jakieś punkty więc możemy być z tego zadowoleni. Mój wyścig zaczął się źle. Nie jestem pewien co stało się w zakręcie drugim, ale zostałem uderzony i miałem sporo uszkodzeń. Prawdopodobnie ten, kto mnie uderzył, nie spodziewał się, że stawka spowolni tak, jak spowolniliśmy ale uderzenie zabrało sporą część mojej podłogi i przednie skrzydło. Uszkodzenie sprawiło, że trzymanie się auta było naprawdę słabe i miałem duży problem z balansem. Straciliśmy sporo docisku, ale koniec konców byłem w stanie cisnąć z niezłym tempem. Miałem wolny pit-stop, ale na szczęście druga czerwona flaga sprawiła, że wróciliśmy do walki. Potem miałem karę za przekroczenie linii przy wjeździe, co nie pomogło, ale byłem w stanie wykręcić dobre kółka i straciłem przez to jedno miejsce. Ten wyścig był daleki od perfekcyjnego, ale mimo to zdołaliśmy zdobyć dwa istotne punkty. Nadal szkoda jednak, że nie finiszowaliśmy wyżej, bo zrobiliśmy duży postęp. Mam nadzieję, że forma bolidu utrzyma się w kolejnych wyścigach”

Antonio Giovinazzi, DNF

To naprawdę frustrujące zakończyć wyścig w ten sposób, bez przejechania jednego okrążenia tempem wyścigowym. Cieszę się jednak, że zespół zdobył punkty. Miałem dobry start, awansowałem na 14. miejsce i czułem, że samochód dobrze się prowadzić. Niewiele mogę powiedzieć o wypadku poza tym, że to była bardzo niebezpieczna sytuacja. Wszyscy obok mnie byli już na pełnej prędkości, ale nagle Kevin prawie zatrzymał się na środku toru. Nicholas ominął go, ale ja nie miałem na to czasu, choć próbowałem. Na szczęście, nikomu nic się nie stało, ale to był niebezpieczny wypadek. Przy tak długiej prostej, zawsze będzie pojawiał się ten problem i musimy pomyśleć, jak uniknąć tej sytuacji w przyszłości”

Frédéric Vasseur, Team Principal

Powrót do pierwszej 10-tki jest bardzo dobrym rezultatem, choć uważamy, że mogliśmy osiągnąć więcej przy czystszym wyścigu. To było bardzo trudne popołudnie z wieloma rzeczami, które nie były po naszej myśli. Przywiezienie punktów pokazuje siłę ekipy. Widok dużego kawałka podłogi i przedniego skrzydła, które odpadły z samochodu Kimiego przed pierwszym okrążeniem, a potem straty Antonio były rozczarowaniem, ale udało nam się zakończyć weekend pozytywnie. W wyścigu działo się wiele, a Kimi musiał jechać uszkodzonym bolidem przez cały czas co maskuje postęp, który zrobiliśmy, zmniejszając stratę do rywali tak bardzo, że nawet kara pod koniec wyścigu nie odebrała nam punktów. Na pewno zmierzamy w dobrym kierunku i możemy wynieść sporo motywacji z dzisiejszego rezultatu”

AlphaTauri

Pierre Gasly, DNF

Szkoda kończyć wyścig tuż po pierwszym zakręcie. Wjeżdżanie na zakręt 1 z tyloma samochodami obok siebie było dość chaotyczne. Widziałem trochę przestrzeni między Kimim i Romainem w zakręcie 2, znalazłem się w środku i nie miałem dokąd pójść, więc zderzyliśmy się i to wszystko. Nie sądzę, aby można było winić kogokolwiek, ale szkoda, ponieważ czuję, że straciliśmy dzisiaj okazję do zdobycia punktów. Pokazaliśmy dobre tempo przez cały weekend i nawet jeśli nie mieliśmy świetnych kwalifikacji, byłem przekonany, że dzisiaj możemy odzyskać siły. Oczywiście chciałbym być tam z chłopakami i walczyć o punkty, ale myślę, że powinniśmy wziąć tutaj pozytywne strony, ponieważ dotychczasowe występy były dobre, więc musimy przewieźć to do Soczi ”

Daniil Kvyat, 7th

To był dziś bardzo trudny wyścig, zarówno fizycznie, jak i psychicznie, więc myślę, że możemy z dumą powiedzieć, że jako zespół nie popełniliśmy żadnych błędów, co jest świetne. Zdobycie kilku dobrych punktów było dla nas ważne, więc jestem zadowolony z wyniku i jestem zadowolony z mojej jazdy. Zespół wykonał świetną robotę w trudnych okolicznościach podczas dwóch czerwonych flag, a nasze dzisiejsze ruchy strategiczne były właściwym wyborem. Za nami było dużo bałaganu, ale na czele było dość stabilnie, więc 7. miejsce było bardzo dobrym wynikiem i zdobyliśmy więcej punktów, aby zniwelować lukę w mistrzostwach”

Williams

George Russell, 11th

Szkoda, bo wyścig był pod kontrolą, a ja przed ostatnią czerwoną flagą byłem na P9. Jechałem jak diabli, wszystko było stabilne, opony dobre i byłem gotowy, aby sprowadzić samochód do domu. Podczas ostatniego restartu zabuksowały mi się koła, co sprawiło, że mój ostatni stint był bardzo trudny. Jestem rozczarowany sobą, ponieważ czuję, że na to zasłużyliśmy dziś na punkty”

Nicholas Latifi, DNF

W sytuacji ponownego uruchomienia na tym torze wiedzieliśmy, że lider rusza bardzo poźno, jak to tylko możliwe, ze względu na to, jak daleko do przodu jest linia. Kiedy jesteś pośrodku, efekt harmonijki jest zawsze znacznie bardziej prawdopodobny, zwłaszcza że te samochody są tak szybkie. Prawie uderzyłem Kevina (Magnussena), kiedy wszyscy znowu zahamowali. Nie mogłem nic zrobić, aby uniknąć kolizji. To niefortunne, ponieważ uniknęliśmy chaosu na starcie i zajęliśmy kilka pozycji. Byłem podekscytowany, widząc, jak wyścig mógł się rozwinąć, ale czasami tak bywa”

Haas

Romain Grosjean, 12th

To jedna z mocnych stron firmy Haas – nigdy się nie poddajemy. Odniosłem duży sukces na zakręcie 2 na pierwszym okrążeniu. Samochód był wyłączony, byłem gotowy do przejścia po za wyścig, potem zobaczyłem, że mam dwa koła na trawie, więc ponownie uruchomiłem silnik, aby zobaczyć, czy uda mi się wydostać ze żwiru. Byłem w stanie jechać i zawieszenie było w porządku, więc pomyśleliśmy – kontynuujmy. Na pierwszej czerwonej fladze zobaczyłem stan samochodu, nie wiedziałem, jak będziemy dalej ścigać się, brakowało połowy lewej strony. Chłopaki powiedzieli, żeby da

z siebie wszystko. Ostatni restart był fajny, udało mi się trochę podnieść. Ale kiedy tracisz około dwóch sekund na okrążeniu, które obliczyliśmy jako uszkodzenia aerodynamiczne, niewiele możesz zrobić. Bardzo się cieszę, że się nie poddaliśmy. Nikt nie może nam tego odebrać ”

Kevin Magnussen, DNF

Wydawało się, że po ponownym uruchomieniu lider jechał wolno aż do linii, do czego ma prawo, ale gdzieś pośrodku – między mną a frontem, ktoś zdecydował się iść na całość. Chyba ktoś próbował otworzyć lukę, aby nabrać rozpędu, ale poszli za wcześnie i ponownie próbowali się zatrzymać. Facet przede mną ruszył do przodu, przez kilka sekund rozpędzaliśmy się, a potem nagle wszyscy zahamowali. Zahamowałem, potem uderzył mnie Giovinazzi – który nie miał dokąd uciec. Z pewnością warto się temu przyjrzeć – jeśli chodzi o to, czy wyprzedzanie do linii jest dobrym pomysłem, czy nie. Może warto to robić gdzieś wcześniej na prostej. Nie możemy pozwolić, żeby to się powtórzyło. Dostałem się do P12 z P20 na pierwszym okrążeniu, wyglądało to dobrze. To zdecydowanie kolejna stracona szansa ”

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum