KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Wypowiedzi wszystkich kierowców po GP Rosji



Poniżej znajdziecie wypowiedzi wszystkich zawodników po Grand Prix Rosji. Jak podsumowali swoje występy w Sochi?

Mercedes

 

Lewis Hamilton: „Po pierwsze, chciałbym bardzo podziękować wszystkim fanom, którzy pojawili się w ten weekend. Mam nadzieję, że wyścig się Wam podobał. To nie był dla mnie świetny dzień, ale czasami tak właśnie jest. Musimy przejść dalej, ale dokładnie rozumiem, co się stało, że dostać te dwie kary. To oczywiście mnie cofnęło, a pierwszy przejazd na miękkich również był wyzwaniem, ponieważ starałem się jechać tak długo, jak mogłem na tej oponie. Myślę, że poradziłem sobie całkiem dobrze na nich i od tamtej pory chodziło o próbę odzyskania jak największej ilości punktów. To był jeden z takich dni, ale jestem wdzięczny, że wciąż udało mi się stanąć na podium, zdobyć kilka punktów i nie stracić tak dużo w klasyfikacji. Gratuluję Valtteriemu zwycięstwa, a ja zabieram swoje punkty i idziemy dalej.”

Valtteri Bottas: „Co za uczucie! Minęło trochę czasu od mojej ostatniej wygranej, ale wiedziałem, że będą jeszcze okazję i na szczęście tym razem wszystko potoczyło się po mojej myśli. Na początku było trochę trudno, ponieważ owad uderzył w mój wizjer, gdy wchodziłem w strefę hamowania, co oznaczało, że nie mogłem zobaczyć, gdzie zahamować, więc poszedłem za głęboko. Ale wiedziałem, że to będzie długi wyścig, a na średnich oponach będą później szanse. Lewis miał wtedy swoją karę, a kiedy byłem z przodu w czystym powietrzu, tempo było naprawdę mocne i byłem w stanie kontrolować wszystko bez żadnych obaw. Teraz muszę utrzymać ten stan. Pozostało jeszcze kilka wyścigów i po prostu nigdy nie wiadomo, więc będę naciskać, nie poddam się i zobaczymy, jak to się skończy.”

Red Bull

 

Max Verstappen: „Możemy być bardzo zadowoleni z drugiego miejsca, zwłaszcza na torze, na którym wiemy, że normalnie nie jesteśmy tak konkurencyjni. To niezła ilość punktów dla zespołu i to, czego potrzebowaliśmy po kilku ostatnich wyścigach. Na starcie po wewnętrznej stronie pola startowego panowała bardzo niska przyczepność, co trochę nas kosztowało, a kilka pierwszych zakrętów było całkiem interesujących, ale zachowaliśmy spokój i szybko minąłem Daniela. Miałem trudności z podążaniem za samochodami Mercedesa na średnich oponach, ponieważ miałem dużą nadsterownoś, ale kiedy zjechaliśmy na twarde opony, byliśmy bardziej konkurencyjni i skupiłem się na własnym wyścigu, który przebiegł pomyślnie. Dobrze jest znów stanąć na podium i zdecydowanie możemy być zadowoleni, że skończyliśmy z różnicą ośmiu sekund do Bottasa.”

Alex Albon: „Dzisiaj pracowałem bardzo ciężko na ten jeden punkt i nie był to łatwy wyścig. Na początku mieliśmy problemy z wyprzedzeniem i przebiciem się na twardej oponie, więc straciliśmy dużo czasu. Kiedy zamieniliśmy opony na pośrednie było trochę lepiej i zrobiliśmy tyle, ile mogliśmy, ale był to trudny i frustrujący wyścig. Przez cały czas byliśmy w korku bez czystego powietrza, więc nie mogliśmy zrobić najlepszych okrążeń. Po karze za skrzynię biegów dzisiaj chodziło o ograniczenie uszkodzeń, a teraz skupiam się już na Niemczech, gdzie będę miał czystszy weekend (bez kar) za dwa tygodnie”.

Racing Point

 

Sergio Perez: „To był samotny wyścig! Wyciągnęliśmy dziś z samochodu absolutne maksimum, a P4 był najlepszym wynikiem, jaki mogliśmy osiągnąć, więc jestem bardzo zadowolony. Pierwszy przejazd był absolutnie kluczowy. Wiedzieliśmy, że start będzie trudny po brudnej stronie pola startowego, ale byłem rozczarowany, że straciłem dwa miejsca na rzecz Renault. Myślę, że byliśmy do nich bardzo podobni pod względem tempa, więc fakt, że byliśmy w stanie tak dobrze zarządzać oponami w pierwszym przejeździe i wyprzedzić ich, był kluczowy – i wykonaliśmy świetną robotę, wykonując tę strategię. Możemy przystąpić do następnego wyścigu na naprawdę wysokim poziomie i nie mogę się doczekać, aby wkrótce uzyskać aktualizację i dążyć do jeszcze lepszych wyników w nadchodzących wyścigach. W tym roku mamy mocny samochód i cieszę się z jego prowadzenia.”



Lance Stroll: „Świetnie wystartowałem do wyścigu i do czasu kolizji byłem na P7. Mając wolny wybór opon, startując poza czołową dziesiątką, byliśmy w naprawdę dobrym miejscu, aby rozegrać mocny wyścig i zdobyć mnóstwo punktów. Niestety, nie stało się tak dlatego, że moja prawa tylna opona została uderzona przez Leclerca na pierwszym okrążeniu. Jestem bardzo zaskoczony, że nie dostał kary, ponieważ zostawiłem mu dużo miejsca i mógł uniknąć kontaktu, nie idąc tak szeroko przy wyjściu. Byłem na skraju toru i nie mogłem zrobić więcej, aby go uniknąć, więc jestem rozczarowany, że nieostrożny ruch kosztował nas potencjalnie dobry wynik. To, co zostało zrobione, jest zrobione i jestem gotowy, aby następnym razem skupić się na powrocie będąc jeszcze silniejszy w Niemczech.”

Renault

 

Daniel Ricciardo: „Jestem zadowolony z dzisiejszego wyniku i jest przyzwoity wynik również dla zespołu. Miałem świetny start i awansowałem na trzecie miejsce w kilku pierwszych zakrętach, po czym spadłem na piąte. Potem wyścig zmienił się na twardych oponach, mieliśmy dobre tempo, ale oczywiście popełniłem błąd, wyprzedzając Estebana w zakręcie 2 i miałem karę czasową. Zablokowałem przednie hamulce, więc biorę za to odpowiedzialność, ale udało mi się naprawić ten błąd i odzyskać wszystko. Jestem całkiem zadowolony z mojego dnia i wyniku końcowego, ponieważ zabieramy do domu kilka dobrych punktów. Samochód działa dobrze, a niezawodność jest dobra, więc wszystko dobrze nam się ułożyło.”

Esteban Ocon: „Ogólnie rzecz biorąc, to wspaniały wynik zespołowy, więc to dobrze. Kiedy założyliśmy twarde opony, samochód nie był taki sam. Prowadzenie było trochę trudne, walczyłem z przyczepnością i równowagą i po prostu nie byłem tak dobry jak na miękkiej mieszance. Prawie śledziłem Maxa [Verstappena] na miękkich na początku wyścigu, więc jest to dla nas coś do sprawdzenia. Potencjalnie można było zdobyć więcej punktów, ale nadal jesteśmy zadowoleni z wyniku i przebiegu naszego wyścigu. Wiemy, że samochód jest szybki i to jest dobra informacja dla przyszłych wyścigów. Idziemy we właściwym kierunku, gonimy czołówkę i to jest cel dla klasyfikacji konstruktorów. Docieramy tam”.

Ferrari

 

Sebastian Vettel: „To był trochę nudny wyścig, ponieważ nie mieliśmy wielu opcji pod względem strategii. Mój start z brudnej strony toru nie był idealny, więc nie mogłem skorzystać z wypadków i kolizji innych kierowców. Po okresie samochodu bezpieczeństwa utknąłem trochę i starałem się pozostać blisko samochodów przede mną. W środkowej części wyścigu samochód był szybszy niż wczoraj w kwalifikacjach, ale walczyłem o opony, częściowo dlatego, że nie pomogło podążanie za innymi samochodami. Zrobiłem dzisiaj maksimum, ale nie byłem wystarczająco szybki.”

Charles Leclerc: „Na początku było ciężko, ponieważ miałem niezły start i straciłem kilka pozycji w pierwszym stincie, ale potem natychmiast je odzyskałem i od tej pory występ był bardzo dobre. Nasze tempo nie było dzisiaj wcale takie złe. Byliśmy dość mocni podczas naszego pierwszego przejazdu na średnich oponach i udało nam się jechać długo na nich również dlatego, że dzisiaj zwróciłem szczególną uwagę na zarządzanie oponami, po tym, jak w piątek widzieliśmy wiele degradacji w naszej symulacji wyścigu. Cieszę się, że sie udało. Zmaksymalizowaliśmy to, co mieliśmy dzisiaj i to jest najważniejsze. To dla nas pozytywny weekend, który również pomaga nam psychicznie.”

AlphaTauri

 

Pierre Gasly: „To nie był dla nas łatwy wyścig. Miałem dobry start i jechałem na P7, ale potem straciliśmy sporo czasu w środkowej części wyścigu, kiedy walczyłem z Alexem i Kimim. Zostaliśmy przecięci przez Charlesa, ale byłem dość szybki i próbowałem go złapać. Gdyby okres wirtualnego samochodu bezpieczeństwa był nieco dłuższy, z pewnością pomógłby darmowy postój, ale był krótszy niż się spodziewałem, więc trochę za to zapłaciłem. Starałem się jednak jak najlepiej zrehabilitować i udało mi się wyprzedzić kilka samochodów. To trochę rozczarowujące, ponieważ samochód sprawował się świetnie, mieliśmy dobre tempo i myślę, że mogliśmy zrobić dziś więcej.”

Daniil Kvyat: „Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego dnia, moje domowe Grand Prix nie mogło być dużo lepsze niż dzisiejsze. To był ciężki wyścig, zawsze musiałem naciskać, aby strategia działała, ale to jest rodzaj wyścigów, które lubię. Kiedy zobaczyłem Hamiltona za sobą i udało mi się go utrzymać w tyle przez kilka okrążeń, pomyślałem, że tempo w wyścigu jest niesamowite. Tego ranka byłem przekonany, że mogliśmy rozegrać dobry wyścig, ponieważ zwykle jestem dość silny, jeśli chodzi o niedzielne wyścigi. Szkoda tylko, że nie byłem w stanie zmusić Ocona do popełnienia błędu, w przeciwnym razie P7 był zdecydowanie na stole, byliśmy szybsi, ale ciężko jest wyprzedzać tymi nowoczesnymi bolidami. Jestem zadowolony ze swojej jazdy i mamy dobre punkty dla zespołu. Samochód jest na miejscu, jest tempo, więc musimy naciskać do końca sezonu, mając nadzieję, że uda nam się zdobyć pozycję wyżej w mistrzostwach.”



Alfa Romeo

 

Kimi Raikkonen: „Nasz samochód zachowywał się dziś dobrze i mieliśmy dobrą prędkość, ale Sochi jest trudnym miejscem do wyprzedzania i nie mogliśmy wdrapać się do punktów. Biorąc pod uwagę to, skąd startowaliśmy do tego wyścigu, prawdopodobnie osiągnęliśmy maksimum w tym wyścigu, nawet szybszy pit-stop nie zmieniłby rezultatu. 11. miejsce Antonio było tylko kilka sekund przede mną i pewnie byłbym w jego okolicach, ale do 10. miejsca i tak brakowało dużo. Pokazaliśmy dobrą prędkość w wyścigu i to jest pozytyw przed kolejnymi rundami”.

Antonio Giovinazzi: „To był pozytywny wyścig, w którym osiągnęliśmy nasze maksimum, szczególnie biorąc pod uwagę start z 17. miejsca. Start był bardzo dobry, ponownie nadrobiłem kilka miejsc i czułem, że mogę cisnąć i walczyć z samochodami obok mnie. Byłem zadowolony z naszego tempa i na pewno zmniejszyliśmy stratę trochę bardziej więc musimy iść w tym kierunku. To zawsze frustrujące dojechać jedno miejsce za punktami, ale nadal jestem zadowolony z dzisiejszego rezultatu, który daje nam pewność siebie.”

Frédéric Vasseur: „Mieliśmy dziś dobrą prędkość w obu samochodach i zrobiliśmy postęp w porównaniu z naszymi pozycjami startowymi więc możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy w dzisiejszym wyścigu to, co mogliśmy. Po wczorajszych trudnych kwalifikacjach, podczas których nie wykrzesaliśmy naszej prędkości, dziś musieliśmy wykonać perfekcyjną pracę. Zostawienie w pokonanym polu wielu naszych rywali pokazuje, że znaleźliśmy dziś osiągi, których brakowało nam wcześniej w sezonie. Musimy nadal iść do przodu w tym kierunku i kontynuować zmniejszanie różnicy do środka stawki, walcząc o pozycje w pierwszej 10-tce.”

McLaren

 

Carlos Sainz: „Przede wszystkim przepraszamy cały zespół. Trudno było rozpocząć dobry start po brudnej stronie, a przy drugim zakręcie zostaliśmy otoczeni przez inne samochody. Zszedłem za głęboko i opuściłem tor, więc postanowiłem przejechać krawężnikiem i ominąć pachołki, aby uniknąć kary. To była szybka decyzja, kąt był bardzo wąski i po prostu źle oceniłem prędkość. To miało duży wpływ, ale czuję się dobrze, po prostu rozczarowałem zespołem. Oglądając powtórkę startu, inne samochody również opuściły tor na zakręcie 2, ale jechały dalej i nie dostały kary, więc równie dobrze mogłem zrobić to samo. Ale w każdym razie czasami tak bywa. Zresetujemy się i wrócimy do Niemiec.”

Lando Norris: „To był niezwykle trudny wyścig. Mój start był w porządku – nic spektakularnego, ale nieźle. Trudno było po prawej stronie siatki. Miałem przyzwoitą prędkość do drugiego zakrętu, ale niektórzy po prostu zaangażowali się znacznie więcej i ostatecznie musiałem się wycofać. Potem był incydent z udziałem Carlosa, którego musiałem uniknąć. Myślę, że uszkodziło to niektóre części samochodu i znacznie utrudniło ukończenie wyścigu. Następnym razem musimy się poprawić – prowadzenie samochodu w wyścigu na tym torze było bardzo trudne. Spróbujemy ponownie w Niemczech.”

Haas

 

Romain Grosjean: „Udało nam się całkiem dobrze przejść przez pierwsze okrążenie, oba bolidy wjechały na punkty, a potem utrzymywałem się tam. Ze wszystkimi problemami, które mieliśmy od piątku, kiedy samochód nie był tak dobry, niestety pojawiły się ponownie dzisiaj. Wczoraj na nowych oponach i niskim zużyciu paliwa mogliśmy ujść na sucho, ale dziś było ich ponownie dużo podczas jazdy. Już od kilku pierwszych okrążeń czułem, że coś jest nie tak, nie miałem tyłu. Naciskałem każdym sposobem, które miałem do dyspozycji. Miejmy nadzieję, że wszystko przeanalizujemy i będziemy lepsi do następnego wyścigu”.

Kevin Magnussen: „Zrobiliśmy dzisiaj absolutnie wszystko, co w naszej mocy. W taki dzień jak ten zespół zasługuje na punkty, całkowicie zmaksymalizowaliśmy nasz samochód. Prawie przez cały wyścig walczyliśmy o punkty, więc wszyscy wykonali dobrą robotę. Chociaż nie ma co naprawdę świętować, ale myślę, że dzisiaj możemy być zadowoleni z naszej pracy, którą wykonaliśmy i z postępów, jakie osiągamy, zarówno pod względem operacyjnym, jak i konfiguracji samochodu.”



Guenther Steiner: „To było dość stresujące popołudnie. Po restarcie znajdowaliśmy się na dobrych pozycjach, staraliśmy się tam pozostać i przez chwilę to osiągaliśmy. Oczywiście mieliśmy pewne problemy, ponieważ samochód nie był szybszy z dnia na dzień, ale chłopaki dość dobrze reagowali. Kłopoty zaczęły się, gdy pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa. Kevin (Magnussen) stracił tam sporo czasu – wtedy został zaatakowany przez Giovinazziego i udało się mu go prześcignać. Romain (Grosjean) nie był zadowolony ze swojego samochodu, ale myślę, że było to bardzo dobrze widoczne, więc nie muszę nic o tym mówić.”

Williams

 

George Russell: „To był naprawdę ciężki dzień, z wieloma błędami z mojej strony. Zmagałem się z oponami i nie mogłem zmusić ich do odpowiedniej pracy. W tym roku dużo zmagałem się ze startami i dzisiaj musiałem dobrze wystartować dla pewności siebie i to właśnie wykonałem. Zrobiłem naprawdę dobry start, ale zostałem zmuszony do odpuszczenia, ponieważ zakręt 2 jest tak ciasny. Mamy wiele do przejrzenia i kilka interesujących rzeczy do zabrania z tego weekendu, ale ostatecznie punkty są zdobywane w niedzielę i dzisiaj nie byliśmy wystarczająco dobrzy.”

Nicholas Latifi: „Sam wyścig był trudny. Myśleliśmy, że będziemy bardziej konkurencyjni, ale bardzo się zmagaliśmy w pierwszym stincie, a potem nie mieliśmy tempa, by wrócić po zjechaniu z boksów. Myślę, że strategicznie wykonaliśmy dobrą robotę, skorzystaliśmy z pozostawania na torze i nie zjechaliśmy od razu do pit stopu. Musimy przeanalizować, gdzie mogliśmy zrobić coś lepiej. Ogólnie myślę, że jechałem dobry wyścig, kilka błędów tu i ówdzie, ale wyniosę coś z dzisiaj, to będzie dla mnie nauka.”

Dave Robson: „Po wczorajszym udanym dniu, dzisiejszy dzień był rozczarowujący, w tym przed wyścigiem zmiana skrzyni biegów dla Nicholasa. Na początku wyścigu obaj kierowcy mieli przyzwoite starty, chociaż George przegrał wtedy w pierwszych zakrętach. Podążając za wczesnym samochodem bezpieczeństwa, obaj zmagali się z oponami, a George w szczególności miał trudności ze znalezieniem rytmu. Zdecydowaliśmy się wcześnie zjechać z George’em do pit stopu i sprawdzić, czy uda nam się doprowadzić stint do końca, ale wypłaszczenie opony w walce w późniejszym okresie oznaczało kolejny postój. Na wolnym powietrzu Nicholas miał przyzwoite tempo i był w stanie powstrzymać Grosjeana pod koniec wyścigu.”



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum