Robert Kubica nie ukończył rywalizacji w drugim wyścigu DTM na torze Nurburgring, ale zaznaczył dość mocno swój ślad w nim. Zapraszam na podsumowanie dzisiejszej rywalizacji.
Wyniki
Skrót
Przebieg rywalizacji
Robert startował do wyścigu z najwyższego miejsca w tym sezonie – siódmego. Zaliczył świetną reakcję na zgaszenie świateł i w pewnym momencie w pierwszym zakręcie walczył nawet o 5. miejsce. Ostatecznie pierwsze okrążenie zakończył na 6. miejscu.
What a brilliant start by …. well, find out!#WeLoveDTM #DTM2020 #DTMoments #FeelTheRoar @nuerburgring pic.twitter.com/C5zUM6otRV
— DTM (@DTM) September 20, 2020
Kubica w tej walce siebie i rywali nie oszczędzał, próbując wywalczyć w zamieszaniu jak najlepsze miejsce dla siebie. Widać to świetnie na onboardzie Sheldona van der Linde, który przez pierwsze okrążenia jechał za Robertem.
Kubica zadomowił się na 6. pozycji i zaczął jechać bardzo dobrym tempem. Niestety, jednocześnie miał świadomość kary 5 sekund za nieprawidłowe ustawienie na polu startowym. Wynikało ono z nieporozumienia w komunikacji z zespołem przed startem wyścigu.
Na 8. kółku w aucie Kubicy doszło do awarii skrzyni biegów i musiał zjechać do boksu, a następnie wycofać się z rywalizacji.
Wypowiedzi
Część wypowiedzi Roberta Kubicy po tym wyścigu publikowałem już tutaj. W rozmowie z Cezarym Gutowskim Polak opowiedział nieco więcej o swoim wyścigu.
„Na starcie próbowałem zaatakować po wewnętrznej, oparliśmy się trochę z Rastem. Ja ładując się po wewnętrznej musiałem liczyć na to, że auta będą jechały szeroko. Tak się nie stało, straciłem trochę pędu, ale udało mi się ładnie wybronić. Potem atakowałem Habsburga z dość daleka, bo wiedziałem, że Audi jest bardzo szybkie na prostej. Powalczyłem 3-4 zakręty, ale się nie udało. Mieliśmy zaplanowany długi stint więc oszczędzałem opony, jadąc swoim rytmem i myśląc o drugiej części wyścigu, do której nie dotrwałem” – powiedział Polak.
„Weekend nie może być pozytywny, bo dopiero dziś mieliśmy auto takie, jakie ono powinno być. Wcześniej mieliśmy problemy, które miały wpływ na zachowanie auta i dopiero dziś auto wróciło do tego, co powinno działać i tak naprawdę powinniśmy byli tak zacząć w piątek. Wydajność auta jest dużo lepsza, a w ten weekend były potknięcia, które zasłoniły konkurencyjność pakietu. Jestem przekonany, że jeżeli auto będzie działało tak jak należy, to nie widzę powodu, dla którego nie mógłbym walczyć z najlepszymi. Straciliśmy sporo punktów na potknięciach i pewnie dziś również by jakieś wpadły” – podsumował Kubica.
Dane
Kolejność startowa
Zmiany pozycji
Najszybsze okrążenia
Mimo, że Robert miał okazję do przejechania tylko kilku okrążeń pomiarowych i to w pełni zatankowanym bolidem, to i tak zdołał wykręcić 11. czas dzisiejszego wyścigu. Ileż było w tym sezonie wyścigów, w których mimo przejechania pełnego dystansu, nie był w stanie osiągnąć takiego rezultaty.
Najwyższe prędkości
Tu również Kubica nie był ostatni – miał 10. najwyższą prędkość, 4 km/h gorszą od najszybszego Jonathana Aberdeina.
Sektory
Robert miał 14. czas w 1. sektorze (0,6 straty) i 12. wyniki w 2. (0,4 straty) i 3. sektorze (0,25 straty). Po złożeniu czasów okrążeń, optymalny wynik Kubicy był 14. w stawce.
Wszystkie czasy Kubicy
Pit-stopy
Mechanicy ORLEN Team ART nie mieli dziś okazji do wykazania się. W innych ekipach tylko zmiana kół Rene Rasta nie była udaną, ale i tak nie trwała ponad 10 sekund. Najszybsza znów była załoga Philippa Enga.
Klasyfikacja po dzisiejszym wyścigu
Klasyfikacja zespołów
Klasyfikacja producentów
Vlog