1942 – Urodził się Henri Pescarolo (56 startów, 1 podium, 1 najszybsze okrążenia wyścigu).
1982 – Michele Alboreto odnosi pierwsze zwycięstwo w Formule 1, ale to Keke Rosberg zostaje mistrzem świata Formuły 1. Jednocześnie tytuł mistrzowski zapewnia sobie Ferrari. Było to 128. i ostatnie GP dla Mario Andrettiego oraz 100. GP dla Williamsa.
1983 – Nelson Piquet triumfuje w GP Europy. Po raz 1. z pole position rusza Elio De Angelis, a 150. start w F1 zalicza John Watson.
1988 – Alain Prost odnosi 33. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Portugalii. Po raz 50. w F1 startuje Philippe Streiff.
1994 – Damon Hill wygrywa GP Portugalii. Po raz pierwszy na podium staje David Coulthard.
2005 – Juan Pablo Montoya triumfuje w GP Brazylii, ale tytuł mistrzowski zapewnia sobie Fernando Alonso. Po raz 50. w F1 startuje Felipe Massa.
2011 – Sebastian Vettel wygrywa GP SIngapuru. Po raz 50. w F1 startuje Sebastien Buemi.
2012 – Autosprint pisze, że Ferrari nadal jest zainteresowane współpracą z Robertem Kubicą – jeżeli nie w ramach F1 to w innych seriach. Polak ma jednak rozważać starty w rajdach.
2013 – Robert Kubica bierze udział w Rajdzie Polski, zaliczanym do klasyfikacji ERC. Początek na bardzo błotnistych trasach jest trudny, a rajd bardziej przeprawowy. Mimo to Robert ustępuje tylko Brianowi Bouffierowi i walczy z Kajetanem Kajetanowiczem. Na ostatnim sobotnim OS-ie Kubica niestety urywa koło i wycofuje się z rajdu. W niedzielę już nie pojedzie, a rajd wygra Kajto.
2016 – Dowiadujemy się, że w ramach przygotowań do startu, Robert Kubica był w symulatorze F1 Renault. „Mam dwie różne opcje na przyszły sezon, ale mogę powiedzieć, że jest 90% szans, że wrócę na tor w przyszłym roku. Nie mogę o tym powiedzieć nic więcej teraz. Na pewno, chciałbym kontynuować karierę w rajdach, ale nie chcę rywalizować z zespołami fabrycznymi” – powiedział Robert dziennikarzom dailysportscar.com. Kubica ponownie podkreślił, że jego nadgarstek nie ma wystarczającej rotacji, więc potrzebuje więcej miejsca aby kompensować to ruchami ramienia. Są tory, na których nie miałby problemu. „Na Mugello przejechałem 2-godzinny stint w samochodzie GT3 bez żadnych problemów” – powiedział Polak. „Le Mans jest na pewno wisienką na torcie motorsportu. Oglądam teraz wyścigi endurance, ale szczerze mówiąc nigdy nie myślałem że tak będzie, ale zainteresowanie nimi wzrosło, szczególnie w tym roku. Rywalizacja wydaje się bardzo zacięta i jest chyba więcej ścigania niż w F1. Jeżdżenie tymi autami wymaga innych umiejętności, ale jestem pewien, że można się ich nauczyć całkiem szybko. Dziwnie jest się jednak dzielić samochodem z innymi kierowcami” – dodaje Robert. Dziennikarze zapytali również Polaka, czy tęskni za F1. „F1 była dla mnie wszystkim. Mój wypadek zmienił wiele rzeczy fizycznych i psychicznych. To była część mojego życia przez 5 lat. F1 wtedy miała samochody, które kierowca może wykorzystywać do limitu. Niezręcznie jest o tym mówić skoro jestem teraz poza F1, ale dziś chodzi w niej o oszczędzanie opon i paliwa. Do tego DRS sprawia, że mamy sztuczne wyprzedzania. Myślę, że kierowcy powinni dostać szansę do zrobienia różnicy. Przyszły rok będzie inny pod względem przepisów. F1 tego nie przyzna, ale obecne przepisy nie są do końca dobre” – powiedział po starcie Robert Kubica.
2017 – „Teraz pracujemy nad jakimś fajnym rozwiązaniem na przyszłość, które sprawi, że znów będę kierowcą profesjonalnym. A czy to będzie Formuła 1, czy inne mistrzostwa, tak naprawdę teraz tego nie wiem. Staram się jednak znaleźć rozwiązanie, które umożliwi mi kontynuowanie tego, co zaczęło się podczas pierwszego czerwcowego testu w bolidzie Formuły 1” – mówi Robert Kubica w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego.
2017 – Williams po raz pierwszy oficjalnie potwierdza zainteresowanie Robertem Kubicą: „Rozważamy różne opcje kierowców na sezon 2018, a jednym z nich jest Robert Kubica. Szczegóły tego, jak oceniamy kierowców z naszej listy są oczywiście poufne, jednak będziemy publikować informacje dotyczące naszych planów, gdy przyjdzie na to czas”.