KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Tego dnia w F1 – 25 września



1942 – Urodził się Henri Pescarolo (56 startów, 1 podium, 1 najszybsze okrążenia wyścigu).

1982 – Michele Alboreto odnosi pierwsze zwycięstwo w Formule 1, ale to Keke Rosberg zostaje mistrzem świata Formuły 1. Jednocześnie tytuł mistrzowski zapewnia sobie Ferrari. Było to 128. i ostatnie GP dla Mario Andrettiego oraz 100. GP dla Williamsa.

1983 – Nelson Piquet triumfuje w GP Europy. Po raz 1. z pole position rusza Elio De Angelis, a 150. start w F1 zalicza John Watson.

1988 – Alain Prost odnosi 33. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Portugalii. Po raz 50. w F1 startuje Philippe Streiff.

1994 – Damon Hill wygrywa GP Portugalii. Po raz pierwszy na podium staje David Coulthard.

2005 – Juan Pablo Montoya triumfuje w GP Brazylii, ale tytuł mistrzowski zapewnia sobie Fernando Alonso. Po raz 50. w F1 startuje Felipe Massa.



2011 – Sebastian Vettel wygrywa GP SIngapuru. Po raz 50. w F1 startuje Sebastien Buemi.

2012 – Autosprint pisze, że Ferrari nadal jest zainteresowane współpracą z Robertem Kubicą – jeżeli nie w ramach F1 to w innych seriach. Polak ma jednak rozważać starty w rajdach.

2013 – Robert Kubica bierze udział w Rajdzie Polski, zaliczanym do klasyfikacji ERC. Początek na bardzo błotnistych trasach jest trudny, a rajd bardziej przeprawowy. Mimo to Robert ustępuje tylko Brianowi Bouffierowi i walczy z Kajetanem Kajetanowiczem. Na ostatnim sobotnim OS-ie Kubica niestety urywa koło i wycofuje się z rajdu. W niedzielę już nie pojedzie, a rajd wygra Kajto.

2016 – Dowiadujemy się, że w ramach przygotowań do startu, Robert Kubica był w symulatorze F1 Renault. „Mam dwie różne opcje na przyszły sezon, ale mogę powiedzieć, że jest 90% szans, że wrócę na tor w przyszłym roku. Nie mogę o tym powiedzieć nic więcej teraz. Na pewno, chciałbym kontynuować karierę w rajdach, ale nie chcę rywalizować z zespołami fabrycznymi” – powiedział Robert dziennikarzom dailysportscar.com. Kubica ponownie podkreślił, że jego nadgarstek nie ma wystarczającej rotacji, więc potrzebuje więcej miejsca aby kompensować to ruchami ramienia. Są tory, na których nie miałby problemu. „Na Mugello przejechałem 2-godzinny stint w samochodzie GT3 bez żadnych problemów” – powiedział Polak. „Le Mans jest na pewno wisienką na torcie motorsportu. Oglądam teraz wyścigi endurance, ale szczerze mówiąc nigdy nie myślałem że tak będzie, ale zainteresowanie nimi wzrosło, szczególnie w tym roku. Rywalizacja wydaje się bardzo zacięta i jest chyba więcej ścigania niż w F1. Jeżdżenie tymi autami wymaga innych umiejętności, ale jestem pewien, że można się ich nauczyć całkiem szybko. Dziwnie jest się jednak dzielić samochodem z innymi kierowcami” – dodaje Robert. Dziennikarze zapytali również Polaka, czy tęskni za F1. „F1 była dla mnie wszystkim. Mój wypadek zmienił wiele rzeczy fizycznych i psychicznych. To była część mojego życia przez 5 lat. F1 wtedy miała samochody, które kierowca może wykorzystywać do limitu. Niezręcznie jest o tym mówić skoro jestem teraz poza F1, ale dziś chodzi w niej o oszczędzanie opon i paliwa. Do tego DRS sprawia, że mamy sztuczne wyprzedzania. Myślę, że kierowcy powinni dostać szansę do zrobienia różnicy. Przyszły rok będzie inny pod względem przepisów. F1 tego nie przyzna, ale obecne przepisy nie są do końca dobre” – powiedział po starcie Robert Kubica.

2017 – „Teraz pracujemy nad jakimś fajnym rozwiązaniem na przyszłość, które sprawi, że znów będę kierowcą profesjonalnym. A czy to będzie Formuła 1, czy inne mistrzostwa, tak naprawdę teraz tego nie wiem. Staram się jednak znaleźć rozwiązanie, które umożliwi mi kontynuowanie tego, co zaczęło się podczas pierwszego czerwcowego testu w bolidzie Formuły 1” – mówi Robert Kubica w wywiadzie dla Przeglądu Sportowego.

2017 – Williams po raz pierwszy oficjalnie potwierdza zainteresowanie Robertem Kubicą: „Rozważamy różne opcje kierowców na sezon 2018, a jednym z nich jest Robert Kubica. Szczegóły tego, jak oceniamy kierowców z naszej listy są oczywiście poufne, jednak będziemy publikować informacje dotyczące naszych planów, gdy przyjdzie na to czas”.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi