Szef Renault Formuły 1 Cyril Abiteboul mówi, że decyzja o zmianie nazwy zespołu, w ramach nacisku na markę Alpine, należy do dyrektora generalnego francuskiego producenta samochodów.
Abiteboul został odpowiedzialny za nową jednostkę biznesową, której zadaniem jest stworzenie strategii promocji marki Alpine. Będzie pełnić tę rolę obok swoich obecnych zobowiązań w F1.
Decyzja o promowaniu marki Alpine wywołała dyskusję o ewentualnej zmianie nazwy zespołu F1, który mógłby nazywać się Alpine Renault.
Cyril Abiteboul powiedział, że ostateczną decyzję w sprawie strategii Renault dla Alpine podejmie dyrektor generalny Renault, czyli Luca de Meo.
„Te pytania nie są do mnie” – powiedział Abiteboul, zapytany o zmianę nazwy i pomysł umieszczenia wszystkich sportowych działań Renault pod nazwą Alpine. „Te pytania to strategia korporacyjna, pytania do prezesa.”
„Moje dwa centy to to, że dzięki nowej umowie Concorde mamy wreszcie możliwość posiadania stabilnej platformy w Formule 1, wspaniałej platformy marketingowej.”
„Sposób, w jaki chcemy korzystać z tej platformy, będzie zależał od prezesa. Mamy elastyczną platformę i różne marki.”
Jakub Andrusiewicz
źródlo: motorsport.com