KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
ricciardo stenogram rosja

Pojechał szybciej – GP Rosji z Danielem Ricciardo



Dobra współpraca, szybkie tempo i spokój – Daniel Ricciardo zaliczył niezłe Grand Prix Rosji z dobrym wynikiem. Jak przebiegał jego wyścig? Zapraszam do przeczytania zapisu jego komunikacji z inżynierem.

Przed startem Daniel Ricciardo dostaje polecenie zmiany ustawień i jest proszony o potwierdzenie, że ma prawidłowo ustawione pokrętła – jest tego sporo. Odkąd przygotowuję dla Was stenogramy, nie pamiętam tak dokładnych i długich instrukcji dla kierowcy.

„Zrobione. Zróbmy dobry wyścig chłopaki” – powiedział na koniec Ricciardo.

Daniel zalicza dobry start i jest w stanie awansować na 3. miejsce, potem jednak traci dwie pozycje – na rzecz Estebana Ocona i Maxa Verstappena. Partner z zespołu wyprzedza go po zbyt szerokim wyjeździe Ricciardo w jednym z zakrętów. Wówczas jest informowany o neutralizacji. Dostaje raport o swojej pozycji i jest proszony o trzymanie delty czyli jeździe z odpowiednią prędkością za samochodem bezpieczeństwa.

Inżynier podczas neutralizacji prosi Daniela o rozgrzewanie hamulców, a później także opon, których temperatury spadają. Jest też informowany, że Albon i Norris zjechali do boksów po twarde opony i są z tyłu.



Po kilku okrążeniach jazdy za samochodem bezpieczeństwa następują przygotowania do restartu – Daniel otrzymuje instrukcje dotyczące ustawień oraz informację, że tor jest czysty w zakręcie 4, ale w drugim jeszcze jest trochę kawałków rozbitych aut. Mimo to niedługo później pada komunikat o restarcie, a inżynier mówi mu, że ma dostępny przycisk overtake.

Daniel wznawia wyścig bez problemów i utrzymuje 5. miejsce. Następuje kilka okrążeń ciszy. Na ósmym okrążeniu Daniel jest proszony by uważał na uślizgi na wyjściach z zakrętów 4. i 14.

Do Ricciardo dojeżdża Sergio Perez. Australijczyk dostaje polecenie zmiany ustawień i informacje, że Perez jest w zasięgu DRSu. Kolejne zmiany ustawień nie dają jednak wiele. Na 12. okrążeniu Daniel jest pytany, jak opony i odpowiada, że są jeszcze OK. Kółko później pojawia się już pierwszy komunikat o pogarszaniu stanu opon. Inżynier radzi przestawienie mu pokrętła Torque na 11.

Okrążenie później Ricciardo zostaje wyprzedzony przez Pereza i zgłasza: „Tak, to chyba już koniec tych opon”. „OK, jak przednie skrzydło?” – odpowiada inżynier. Ricciardo prosi o obniżenie go podczas pit-stopu o „dwa kliki w dół”.

Postój przebiega średnio – Daniel stoi nieco ponad 3 sekundy na stanowisku. Wyjeżdżając z boksów dostanie informację, że będzie walczył z Latifim na wyjeździe.

Na 20. okrążeniu Daniel jest informowany, że ma dostępny przycisk overtake. Jest informowany o tempie rywali, oponach na których jadą i tym, kto był już w boksach, a kto nie.

„OK, rozumiem. Brakuje mi ogólnej przyczepności, ale będę naciskał” – odpowiada kierowca.

Daniel dostaje informacje o rywalach, a na 25. okrążeniu przychodzi wiadomość, że Esteban Ocon go przepuści. Ricciardo jest proszony, żeby trzymał się blisko. Ocon wybiera dość słabe miejsce do przepuszczenia Ricciardo – na końcu prostej startowej. Zaskoczony Australijczyk blokuje koło i ściga nieco 2. zakręt. Wykroczenie jest małe, dlatego nie decyduje się na prawidłowy powrót na tor.

Po kilku okrążeniach inżynier pyta kierowcę, jak opony, a Ricciardo odpowiada, że dopiero zaczyna cisnąć więc są w dobrym stanie. Na 30. okrążeniu Ricciardo dostaje informację o karze za „incydent w zakręcie 2”.

Ponad okrążenie zajmuje mu odpowiedź na ten komunikat. „OK, będę jechał szybciej” – mówi. „Moja wina, wynagrodzę to” – dodaje po chwili.



Inżynier informuje Daniela, że jedzie szybciej niż kierowcy przed nim. Pytany o opony odpowie, że z pozycji kokpitu wszystko jest OK. Dostaje też informację, że ma dobre tempo i ile okrążeń zostaje do końca wyścigu.

Na 14. kółek przed metą Ricciardo jest pytany w jakim stanie są jego opony. „W porządku, wymagają już nieco zarządzania, ale OK. Balans jest teraz całkiem dobry i równy. Dostaje też informację, gdzie zyskuje a gdzie traci oraz jest chwalony za tempo.

Ricciardo wpada w fazę dublowań i jest informowany o niebieskich flagach dla kolejnych zawodników.

Gdy do końca wyścigu pozostaje 5 okrążeń, Riciardo jest pytany o stan opon i dostaje prośbę o zarządzanie temperaturą tylnych hamulców. Po chwili następuje prośba o zmianę ustawień. Chwilę później dostaje informację, że ma 10 sekund przewagi. Pyta wówczas, ile okrążeń pozostaje do mety.

Po minięciu linii mety otrzymuje informację o zajętym miejscu. Z jego ust wydobywa się ciche: „hurra”. „Dzięki, było ciężko, ale to był całkiem dobry wyścig, ostatni stint był naprawdę mocny” – mówi Ricciardo.

„Dzięki, to nadal dobry występ dla zespołu” – odpowiada inżynier. Po chwili włącza się Cyril Abiteboul, który mówi: „Dobry wyścig daniel, bardzo dobry wynik dla zespołu”. Kierowca odpowiada mu: „Dziękuję za możliwość walki, doceniam to”, odnosząc się oczywiście do przepuszczenia przez Ocona.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi