KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Szybko o tym zapomnieć



Będzie dla wszystkich lepiej, jeżeli o pierwszym wyścigu Roberta Kubicy na Nurburgring w serii DTM zapomnimy jak najszybciej. Zanim o zrobimy, spójrzmy jeszcze na podsumowanie tego wyścigu.

Przebieg wyścigu

 

Robert Kubica ruszał ostatecznie z 14. miejsca po tym, jak karę po kwalifikacjach dostał Jonathan Aberdein. Robert miał niezłą reakcję na światła, ale w pierwszym zakręcie obrał mniej korzystną linię i został wyprzedzony przez Aberdeina. Przez pierwsze okrążenia był w stanie trzymać się reszty stawki, ale potem jego tempo dramatycznie spadało. Mimo to, był w stanie utrzymywać za sobą Fabio Scherera.

Polak pojawił się w boksach jako czwarty. Widocznie w ORLEN Team ART liczyli na to, że problemy z tempem wynikają ze zużytych już opon. Niestety, po pit-stopie było jeszcze gorzej. Dość powiedzieć, że Robert swoje najszybsze okrążenie uzyskał na 5. okrążeniu. Polak tracił do rywali przed nim coraz więcej i dopiero na kilka okrążeń przed końcem tempo kierowcy ORLEN Team ART zrównało się z kilkoma innymi zawodnikami końca stawki.

Ostatecznie Kubica stracił do przedostatniego zawodnika 25 sekund.

wyniki 1. wyścigu DTM Nurburgring

Skrót wyścigu:



Dane wyścigu

 

Kolejność startowa

kolejność startowa nurburgring

Zmiany pozycji

zmiany pozycji dtm nurburgring

Najszybsze okrążenia

Oczywiście Kubica jest tu na końcu zestawienia. O ile dotychczas straty Polaka nieznacznie przekraczały sekundę, o tyle w wyścigu było to aż 2,231 sekundy. Do Habsburga Robert stracił aż 0,6 sekundy.



best lapy nurburgring

Sektory

„Ciekawostką” może być, że Kubica nie miał najgorszego czasu w ostatnim sektorze. Gorszy tam o 50 setnych był Ferdinand Habsburg.

sektory nurburgring 1

Teoretyczny najlepszy czas Kubicy to 1:52.011 – ponad 0,6 sekundy za najlepszym czasem Habsburga, złożonym z jego trzech najlepszych sektorów.

GALERIA Z DTM NURBURGRING

 

Prędkości

Ciekawie wygląda zestawienie najwyższych prędkości poszczególnych kierowców w wyścigu. Różnica między najszybszymi, a najwolniejszymi wynosi aż 10 km/h, a Kubica plasuje się w środku zestawienia, tracąc 6 km/h do najszybszego Auera i mając vmax wyższą od Nico Mullera o 4 km/h.



najwyższe prędkości nurburgring

Pit-stopy

Co ciekawe, pit-stop Kubicy nie był dziś najwolniejszym. Dwóch kierowców zaliczyło gorsze postoje – Lucas Auer i Harrison Newey. Można jednak buło być ponad 6 sekund szybszym od mechaników ORLEN Team ART.

pit-stopy nurburgring

Klasyfikacja generalna

klasyfikacja DTM po Nurburgring

Klasyfikacja zespołów

klasyfikacja DTM półmetek

Klasyfikacja producentów

klasyfikacja producentów DTM nurburg

Ode mnie



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi