Będzie dla wszystkich lepiej, jeżeli o pierwszym wyścigu Roberta Kubicy na Nurburgring w serii DTM zapomnimy jak najszybciej. Zanim o zrobimy, spójrzmy jeszcze na podsumowanie tego wyścigu.
Przebieg wyścigu
Robert Kubica ruszał ostatecznie z 14. miejsca po tym, jak karę po kwalifikacjach dostał Jonathan Aberdein. Robert miał niezłą reakcję na światła, ale w pierwszym zakręcie obrał mniej korzystną linię i został wyprzedzony przez Aberdeina. Przez pierwsze okrążenia był w stanie trzymać się reszty stawki, ale potem jego tempo dramatycznie spadało. Mimo to, był w stanie utrzymywać za sobą Fabio Scherera.
Polak pojawił się w boksach jako czwarty. Widocznie w ORLEN Team ART liczyli na to, że problemy z tempem wynikają ze zużytych już opon. Niestety, po pit-stopie było jeszcze gorzej. Dość powiedzieć, że Robert swoje najszybsze okrążenie uzyskał na 5. okrążeniu. Polak tracił do rywali przed nim coraz więcej i dopiero na kilka okrążeń przed końcem tempo kierowcy ORLEN Team ART zrównało się z kilkoma innymi zawodnikami końca stawki.
Ostatecznie Kubica stracił do przedostatniego zawodnika 25 sekund.
Skrót wyścigu:
Dane wyścigu
Kolejność startowa
Zmiany pozycji
Najszybsze okrążenia
Oczywiście Kubica jest tu na końcu zestawienia. O ile dotychczas straty Polaka nieznacznie przekraczały sekundę, o tyle w wyścigu było to aż 2,231 sekundy. Do Habsburga Robert stracił aż 0,6 sekundy.
Sektory
„Ciekawostką” może być, że Kubica nie miał najgorszego czasu w ostatnim sektorze. Gorszy tam o 50 setnych był Ferdinand Habsburg.
Teoretyczny najlepszy czas Kubicy to 1:52.011 – ponad 0,6 sekundy za najlepszym czasem Habsburga, złożonym z jego trzech najlepszych sektorów.
GALERIA Z DTM NURBURGRING
Prędkości
Ciekawie wygląda zestawienie najwyższych prędkości poszczególnych kierowców w wyścigu. Różnica między najszybszymi, a najwolniejszymi wynosi aż 10 km/h, a Kubica plasuje się w środku zestawienia, tracąc 6 km/h do najszybszego Auera i mając vmax wyższą od Nico Mullera o 4 km/h.
Pit-stopy
Co ciekawe, pit-stop Kubicy nie był dziś najwolniejszym. Dwóch kierowców zaliczyło gorsze postoje – Lucas Auer i Harrison Newey. Można jednak buło być ponad 6 sekund szybszym od mechaników ORLEN Team ART.
Klasyfikacja generalna
Klasyfikacja zespołów
Klasyfikacja producentów
Ode mnie