KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Perez poza RP. Co teraz?



Kolejna niespodzianka rynku transferowego stała się faktem, a jest ona tylko początkiem jeszcze większych zmian w składach zespołów. Co teraz? Część odpowiedzi na to pytanie chyba znamy.

O możliwym odejściu Pereza mówiło się od dawna, choć z niektórych stron płynęły głosy powątpiewające w takie rozwiązanie. Przede wszystkim dlatego, że Sergio Perez w oczach wielu to świetny kierowca, który miejsca w F1 nie powinien tracić.

I choć trzeba przyznać, że Perez to bardzo dobry kierowca, to jednocześnie nie można zapominać, że ci również – z różnych przyczyn – tracili czasem miejsce w F1.

W przypadku Pereza wydaje się to mało prawdopodobne. Meksykanin nadal jest bardzo łakomym kąskiem na rynku transferowym. Wiemy już, że kontaktowały się z nim minimum 2 ekipy. Jak pisze Lawrence Barretto, jedną z nich jest Alfa Romeo Racing ORLEN, który miałby być miejscem „bezpiecznego lądowania” Pereza. Podobno ludziom w Hinwil bardzo zależy na ponownym ściągnięciu Pereza do ekipy. Właśnie tam Meksykanin zaczynał swoją karierę w F1, jeżdżąc w sezonach 2011 i 2012.



Jeżeli tak jest, to chyba nie trzeba już nikogo przekonywać do tego, że Kimi Raikkonen odejdzie po sezonie 2020 z Formuły 1. Drugie miejsce w swojej ekipie Alfa musi pozostawić dla juniora Ferrari. Będzie nim ktoś z trójki Callum Illot, Mick Schumacher i Robert Shwartzman. Ferrari potrzebuje Schumachera i stawiam „dolary przeciwko orzechom”, że to na niego postawią by ratować swój wizerunek i zagrać na sentymentach tifosi, którzy tracą cierpliwość do ekipy z Maranello. Występ Micka w specjalnym pokazie w bolidzie jego ojca z 2004 roku na Mugello może nie wystarczyć.

Drugą z możliwych opcji wydaje się być Haas, który może zmienić w pełni skład w przyszłym roku. Już w ubiegłym roku pojawiały się doniesienia o rozmowach Sergio z amerykańską ekipą. Perez byłby dla Haasa bardzo dobrym nabytkiem – z pieniędzmi, doświadczeniem, szybkością no i z prawidłowego kontynentu. Ale podobnie jest w Alfie.

Jeżeli miałbym przewidywać, to napiszę, że w Alfie i Haasie zobaczymy w przyszłym sezonie Sergio Pereza, Nico Hulkenberga, Roberta Shwartzmana i Micka Schumachera. W jakim układzie? Nie wiem. Ale mam nadzieję, że moje przewidywania się nie sprawdzą.

A komu Sergio Perez zrobił miejsce w Racing Point? Oczywiście Sebastianowi Vettelowi. Niestety – z całą sympatią dla Vettela jako człowieka. Jako kierowca według mnie na F1 już nie zasługuje. Strolla będzie mimo wszystko lał albo będzie z nim na równi, co wywinduje reputację obu w górę. Czyli sytuacja win-win.

Dlaczego w tym tekście nie padło nazwisko „Kubica”? Bo nie chciałem go wymieniać, szczególnie w dniu, w którym sam kierowca wypowiedział się dość dokładnie o ewentualności powrotu do F1. Mimo wszystko wierzę, że może być plan, w którym będzie to możliwe.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi