KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Kacper Wróblewski RSMP

Nowy samochód na doskonale znanej trasie. Kacper Wróblewski przed śląską rundą RSMP



W najbliższy weekend oczy rajdowych kibiców będą zwrócone na Śląsk. Ze Stadionu Śląskiego w Chorzowie na odcinki specjalne Miedźna, Warszowice i Jastrzębie-Zdrój ruszą zawodnicy walczący o punkty w krajowym czempionacie. O to, by zdobyć ich jak najwięcej postara się także załoga ORLEN Team – Kacper Wróblewski i Jakub Wróbel.

Rajd Śląska to najmłodsza runda w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Pierwszy raz zawody pod tą nazwą Automobilklub Ziemi Tyskiej zorganizował w sezonie 2017. Wówczas impreza stanowiła finałową odsłonę walki o mistrzowskie tytuły w naszym kraju.

Dla Kacpra Wróblewskiego jest to runda rozgrywana najbliżej jego rodzinnej Żywiecczyzny. Kierowca ORLEN Team startował we wszystkich rozegranych do tej pory edycjach imprezy. W 2019 roku był blisko podium, a w 2018, po szybkiej i dojrzałej jeździe, zdobył ważne punkty w drodze do mistrzostwa Polski w kategorii 2WD.



– Każdy start jest dla mnie ważny i do każdego podchodzę równie poważnie, ale rajdy rozgrywane w rodzinnych stronach niosą ze sobą dodatkowy ładunek emocjonalny, związany z tym, że kibicuje mi jeszcze liczniejsza grupa bliskich osób. W czasie jazdy musimy być w 110 procentach skupieni. Z jednej strony czuję mocne wsparcie, z drugiej wiem, że wiąże się ono z odpowiedzialnością za wynik – mówi Kacper Wróblewski.

Przed Rajdem Śląska Wróblewskiego czeka sporo pracy związanej z przesiadką do innej rajdówki. Duet Wróblewski/Wróbel tym razem pojedzie Skodą Fabią R5, czyli najlepiej sprawdzoną i najbardziej utytułowaną konstrukcją w tej klasie.

– Sezon jest bardzo krótki, więc liczy się skuteczność i sprawdzone rozwiązania. W Rzeszowie uciekło nam sporo cennych punktów. Tym razem wystartujemy Fabią R5, czyli samochodem, który wielokrotnie pokazał, że jest wyjątkowo dopracowaną rajdówką. Zawody będą bardzo intensywne i nie ma miejsca na błąd. Poprzedni start pokazał jak mocną mamy konkurencję, a różnice na metach odcinków były niewielkie. Mogę powiedzieć, że tanio skory nie sprzedamy i będziemy walczyć, bo nic innego nam nie pozostało – dodaje kierowca ORLEN Team.

Walka o zwycięstwo w Rajdzie Śląska rozstrzygnie się na trzech próbach. Odcinek Miedźna (15,1 km) będzie pokonywany trzykrotnie. Ostatni przejazd to dodatkowo punktowany Power Stage, na którym pięć najszybszych załóg zdobywa dodatkowe punkty do klasyfikacji sezonu. Przy czterech zaplanowanych rundach każde „oczko” może okazać się kluczowe. Zawodnicy zmierzą się także dwukrotnie w Warszowicach pod Żorami, gdzie przygotowano dla nich próbę o długości 7,03 km. Najdłuższy w rajdzie oes to Jastrzębie-Zdrój o długości 20,47 km, który rajdowcy także pokonają dwa razy.

Łącznie do rywalizacji przystąpi 117 załóg, w tym aż 70 w ramach mistrzostw Polski. Dwanaście duetów kierowca/pilot będzie dysponować najbardziej zaawansowanymi i najszybszymi samochodami klasy R5. Wyniki śląskiej rundy krajowego czempionatu poznamy około 18 w sobotę, 12 września.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi