KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Normalniej i stabilniej



Dwa razy 13. miejsce i solidnie wyglądające tempo kwalifikacyjne i wyścigowe. Robert Kubica i ORLEN Team ART powoli zbliżają się do miejsca, w którym chcą być, choć droga jest długa. Jak ocenić piątkowe treningi na Nurburgring Sprint?

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki drugiego treningu dtm nurburgring sprint

Drugi trening:

Wyniki 1. treningu DTM Nurburgring Sprint

Przebieg

 

Było nietypowo bo… standardowo. Robert Kubica realizował dokładnie ten sam program co inne zespoły DTM. Nie było nerwowego szukania ustawień i częstszych wyjazdów na tor. W obu treningach Robert Kubica po wyjeździe zaliczał jedno okrążenie rozgrzewkowe, a potem 3-4 szybkie kółka na świeżych oponach.



Co ważne, w obu treningach przeprowadzane były po dwa treningi pit-stopów, które wychodziły różnie, ale zdarzały się dobre próby. Przed drugim weekendem na Nurburgring, w zespole Kubicy zostały dokonane zmiany, które miały usprawnić procedurę zmiany opon.

Tempo wyścigowe

 

Robert w drugich częściach treningów wykonywał na zużytych oponach przejazdy symulujące wyścig. Shadyz przygotował zestawienie czasów Roberta na tle rywali.

W obu treningach widać było podobną tendencję jak w dotychczasowych wyścigach – im dłużej trwał stint, tym tempo Kubicy było lepsze w porównaniu do rywali. Zarówno w pierwszym jak i drugim treningu tempo Kubicy wyglądało mocno.



Pierwszy trening:

Tempo wyścigowe Kubica 1 trening

Drugi trening:

tempo w 2

Optymalne czasy

 

Robert zarówno w pierwszym, jak i drugim treningu nie uzyskał najlepszych czasów sektorów na jednym okrążeniu. Optymalny czas Kubicy dziś to 1:20.369. Gdyby zsumować sektory wszystkich kierowców, Kubica byłby 12. Warto jednak zwrócić uwagę, że pomiędzy nim, a szóstym Frijnsem jest tylko 126 tysięcznych różnicy.

1. Muller 1:19.921
2. Green 1:19.983
3. Eng 1:19.960
4. Rockenfeller 1:20.004
5. Rast 1:20.111
6. Frijns 1:20.243
7. Van der Linde 1:20.247
8. Habsburg 1:20.271
9. Scherer 1:20.289
10. Wittmann 1:20.318
11. Aberdein 1:20.321
12. Kubica 1:20.369
13. Glock 1:20.394
14. Duval 1:20.401
15. Newey 1:20.592
16. Auer 1:20.696

Sektory

 

Kubica w stosunku do pierwszego treningu, w drugim poprawił się we wszystkich sektorach, a najbardziej w pierwszym. Polak traci w nim 310 tysięcznych do najszybszych, a jest to długa sekcja toru. Kubica ma w nim 13. czas spośród wszystkich kierowców. Strata w środkowej części to 228 tysięcznych (14. czas), a w trzecim strata Kubicy to tylko 58 tysięcznych, co oznacza 5. czas w całej stawce.



sektory nurburg sprint 1

Prędkości

 

Najwyższa prędkość wynosiła dziś 271 km/h. Kubica uzyskał 268 km/h i był to przedostatni wynik. Różnice są minimalne. 271 km/h uzyskali Rast, Schererm, Wittmann i Van der Linde. 270 km/h to maksymalna prędkość Greena, Rockenfellera, Enga, Frijnsa, Habsburga, Aberdeina i Neweya. 269 km/h zanotowali Muller i Duval, 268 km/h Kubica, a 267 km/h Glock i Auer.

Przebiegi

 

To, że Kubica wykonywał (wreszcie) bardzo podobny program do innych kierowców, jest widoczne w zestawieniu przebiegów po dzisiejszych jazdach. Kubica przejechał 48 okrążeń i był to jeden z wyższych przebiegów. Oto zestawienie:

Rockenfeller 51
Green 50
Habsburg 50
Newey 49
Duval 49
Muller 49
Kubica 48
Aberdein 47
Eng 47
Glock 46
Auer 46
Frijns 46
Van der Linde 46
Scherer 45
Wittmann 44
Rast 30

Vlog

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi