Po raz pierwszy Formuła 1 przejedzie wyścig po torze Mugello. Włoska runda – jedna z trzech w tym roku – ma być świętem Ferrari, które pojedzie tu swój 1000. wyścig. Przeczytajcie zapowiedź rywalizacji, która rozpocznie się już jutro.
Alfa zapowiada
„Przystępujemy do ostatniego grand prix drugiego triple-headera w tym roku, ale nie możemy dopuścić do tego, by zmęczenie wpływało na naszą pracę. Robimy postęp, mimo że klasyfikacje jeszcze tego nie pokazują, ale nadal musimy naciskać jak diabli aby zmniejszyć stratę do samochodów przed nami i stale walczyć o czołową 10-tkę. Widzieliśmy w miniony weekend, że przebieg wyścigów może się wywrócić do góry nogami bardzo szybko i musimy być gotowi by jak najlepiej wykorzystać każdą okazję. Na Monzy okoliczności było przeciwko nam, ale następnym razem obrót wydarzeń może być lepszy dla nas, a my musimy być w formie by go wykorzystać. Ściganie się tydzień po tygodniu nie zostawia wiele miejsca na nadrobienie strat, ale wszyscy robimy – zarówno na torze jak i w Szwajcarii – wszystko by się poprawić” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.
Kimi Raikkonen ma doświadczenie na Mugello sięgające ponad 20 lat.
„Na Mugello miałem mój pierwszy test z Sauberem, w 2000 roku, ale szczerze wątpię, że tamte dni dadzą mi przewagę. Miło będzie wrócić na ten tor z tym samym zespołem, ale nie sądzę żebyśmy mieli wiele czasu na rozpamiętywanie przeszłości. Przyjeżdżamy tu by się ścigać i mam nadzieję, że będziemy mieli dobry weekend. Tor jest nowy dla wszystkich i to może sprawić, że będzie interesująco, choćby z tego względu, że nikt nie będzie miał danych o tym torze, a kierowcy będą musieli nauczyć się toru. Robimy postęp, zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigu, ale nie byliśmy w stanie zdobyć punktów i one będą naszym celem w ten weekend” – powiedział Kimi Raikkonen.
Antonio Giovinazzi również miał okazję jeździć na Mugello w ramach przygotowań do 24h Le Mans w 2018 roku.
„Mój drugi domowy wyścig sezonu to moja kolejna szansa na postęp. Pamiętam, że Mugello to bardzo przyjemny tor do jazdy. To będzie pierwszy wyścig sezonu, podczas którego będziemy mieli kibiców, mimo że nie będzie ich wielu. Chcę zatem ścigać się i dać im dobre show. W miniony weekend widzieliśmy pewne pozytywy i pewne negatywne rzeczy, ale wydaje się, że mamy nieco więcej tempa i jesteśmy w stanie być w walce, szczególnie na starcie. Na Monzy kara zepsuła mój wyścig. Możemy budować na tym i robić postęp, w który cały czas celujemy” – powiedział Antonio Giovinazzi.
Debiut?
Mimo że Formuła 1 pierwszy raz pojedzie na Mugello wyścig, to jednak różne ekipy F1 wielokrotnie tam testowały. Ostatnie kolektywne testy F1 odbyły się tu w 2012 roku i wzięły w nich udział wszystkie ekipy poza HRT. Najciekawsza po tych jazdach była ocena Marka Webbera, który stwierdził: „Podczas 10 okrążeń na Mugello miałem więcej frajdy niż podczas 1000 w Abu Zabi”.
Ostatnio po Mugello jeździło Ferrari w ramach „dnia testowego”.
Danych w ekipach – z różnych źródeł – nie zabraknie.
O torze
Tor położony jest w Scarperia e San Piero w Toskanii. Wyścigi samochodowe w tym miejscu odbywały się już 100 lat temu. Do 1970 roku kierowcy jeździli po pętli liczącej 66,2 km i składającej się z ponad 400 zakrętów. W 1974 roku nitka została skrócona do obecnych 5 245 metrów. Tor należy do Ferrari i jest dość kręty i wąski. Składa się z 15 zakrętów, a najdłuższa prosta liczy sobie 1141 metrów. To właśnie na niej będzie umiejscowiona jedyna na torze strefa DRS. Obiekt niestety nie sprzyja dużej liczbie wyprzedzań.
Tak wygląda onboard z Mugello:
Kubica a Mugello
Robert w F1 nie miał okazji jeździć po Mugello – przynajmniej oficjalnie – ale w 2016 roku przejechał tu 12-godzinny wyścig w ramach 24H Series, wspólnie z Martinem Prokopem. W kwalifikacjach Polak wywalczył 3. miejsce. Ostatecznie rywalizacji nie ukończył z powodu awarii Mercedesa SLS GT3.
Pogoda
Opadów raczej nie możemy się spodziewać.
Harmonogram
Czwartek, 10 września
godz. 09:00 – 12:30 – Track Walk
godz. 14:00 – 17:35 – Konferencja prasowa
Piątek, 11 września
godz. 09:35 – 10:20 – Trening F3
godz. 11:00 – 12:30 – Pierwszy trening F1
godz. 12:55 – 13:40 – Trening F2
godz. 13:00 – 14:00 – Konferencja prasowa F1
godz. 14:05 – 14:35 – Kwalifikacje F3
godz. 15:00 – 16:30 – Drugi trening F1
godz. 17:00 – 17:30 – Kwalifikacje F2
Sobota, 12 września
godz. 10:25 – 11:10 – Pierwszy wyścig F3
godz. 12:00 – 13:00 – Trzeci trening F1
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje F1
godz. 16:45 – 17:50 – Pierwszy wyścig F2
Niedziela, 13 września
godz. 10:30 – 11:15 – Drugi wyścig F3
godz. 11:55 – 12:45 – Drugi wyścig F2
godz. 13:20 – 14:00 – Parada kierowców F1
godz. 15:10 – Wyścig F1
Program TV
Łączony z DTM program telewizyjny z weekendu znajdziecie tutaj.