Już za tydzień rozegrane zostaną pierwsze z 7 rund blogowych lig na platformie iRacing. Ścigać będziemy się Mazdami MX5 oraz bolidami F3.
Najważniejsze zmiany (propozycje – zachęcam do dyskusji w komentarzach)
- Poszczególne ligi będą jeździć co 2 tygodnie – na przemian,
- Znosimy jakiekolwiek ograniczenia licencji w lidze Mazdy,
- Odejmujemy 3 najgorsze wyniki spośród 7 rund,
- W obu ligach wprowadzamy punkty karne za przekroczenie progów incydentów. Pierwsze 50 incydentów będzie „darmowe”. Po przekroczeniu tej liczby zawodnik otrzyma 3 punkty karne. Każde kolejne 5 incydentów to punkt karny (np. 57 incydentów na koniec sezonu to 4 punkty karne). Liczyć będą się jedynie incydenty z wyścigów. W przypadku osób, które awansowały z Finału B do Finału A, liczone będą incydenty z Finału, w których było ich więcej. Jeden punkt karny to jeden punkt odjęty od wyniku punktowego danego zawodnika na koniec sezonu – już po odjęciu 3 najgorszych rund. Jeżeli jednak ktoś przejechał wszystkie rundy, zostaną mu odjęte 2 punkty mniej, a jeżeli ktoś przejechał 5 lub 6 rund, zostanie mu odjęty 1 punkt mniej (przykład: Ktoś zebrał 7 punktów karny, ale przejechał wszystkie rundy. Wówczas od jego wyniku odejmiemy 5 punktów – system ten ma sprawić, że bardziej regularni uczestnicy nie będą karani za przystąpienie do większej liczby rund),
- Dodatkowe punkty za najlepszy czas okrążenia (1 pkt) oraz najwięcej zyskanych pozycji w porównaniu ze startem (3 pkt) będą obowiązywały też w innych finałach niż A.
Zakładka
Tutaj znajdziecie specjalny wpis dotyczący naszej wspólnej jazdy. Będzie on dostępny zawsze na stronie głównej w dziale „Polecane” (prawa kolumna na deskopie, dół strony na mobile).
Mazdy
Liga Mazdami będzie odbywała się na podobnych zasadach jak w zakończonym niedawno sezonie:
– Jeździć będziemy na tych samych torach, na których w tygodniu poprzedzającym odbywają się wyścigi Mazda Cup – tak abyście mogli w nich trenować. Kalendarz wygląda zatem następująco:
Runda | Data | Tor | Finały B i poniżej | Finał A |
---|---|---|---|---|
1 | 29 września | Okayama International Circuit - Full Course | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
2 | 13 października | Summit Point Raceway - Summit Point Raceway | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
3 | 27 października | Charlotte Motor Speedway - Roval | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
4 | 10 listopada | Okayama Short | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
5 | 24 listopada | Oulton Park Fosters | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
6 | 8 grudnia | WeatherTech Raceway at Laguna Seca - Full Course | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
7 | 22 grudnia | Tsukuba Circuit - 2000 Full | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
Pod uwagę będą brane 4 najlepsze punktowo rundy każdego zawodnika.
Wyścigi będą dostępne dla wszystkich licencji. W poniedziałki będą odbywać się kwalifikacje. Podobnie jak poprzednio o godz. 20, 21 i 22 dostępne będą 55-minutowe kwalifikacje. Dołączyć można będzie do tylko jednej – dowolnie wybranej – z tych sesji, w której można będzie przejechać maksymalnie 20 okrążeń (max. 20 incydentów). Za przekroczenie liczby okrążeń lub incydentów, zawodnik będzie przesuwany do finału niżej. Czasy z tych sesji posłużą przyporządkowaniu do poszczególnych finałów. Przed każdą rundą będę informował, ile osób będzie jeździć w finałach.
W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.
Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.
Jedziemy z setupem fixed – basic we wszystkich rundach.
Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.
Szczegółowe informacje będą publikowane przed każdą z rund.
F3
Liga bolidami F3 będzie odbywała się na podobnych zasadach jak liga Mazdami. Kalendarz został tak dopasowany, aby ci, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na nowe tory, nie musieli tego robić. Wystarczy im zakup bolidu F3 za $12.
Poniżej kalendarz (wstępny, zachęcam do zgłaszania uwag):
Runda | Data | Tor | Finały B i poniżej | Finał A |
---|---|---|---|---|
1 | 22 września | Okayama Full Course - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
2 | 6 października | Oulton Park - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
3 | 20 października | Monza - GP | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
4 | 3 listopada | Charlotte Roval - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
5 | 17 listopada | Summit Point - darmowy | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
6 | 1 grudnia | Interlagos - 7 dni po oficjalnej lidze iRacing | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
7 | 15 grudnia | Spa - 7 dni po oficjalnej lidze iRacing | godz. 20:00 | godz. 21:00 |
Wyścigi będą dostępne dla wszystkich licencji. W poniedziałki będą odbywać się kwalifikacje. Podobnie jak poprzednio o godz. 20, 21 i 22 dostępne będą 55-minutowe kwalifikacje. Dołączyć można będzie do tylko jednej – dowolnie wybranej – z tych sesji, w której można będzie przejechać maksymalnie 20 okrążeń (max. 20 incydentów). Za przekroczenie liczby okrążeń lub incydentów, zawodnik będzie przesuwany do finału niżej. Czasy z tych sesji posłużą przyporządkowaniu do poszczególnych finałów. Przed każdą rundą będę informował, ile osób będzie jeździć w finałach.
W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.
Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.
Jedziemy z setupem fixed – formula_sprint we wszystkich rundach.
Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.
Szczegółowe informacje będą publikowane przed każdą z rund.
Nagrody
Pierwsza trójka każdej z lig otrzyma minimum puchar, zestaw blogowych gadżetów oraz 50 zł na zakłady bukmacherskie. Szukam sponsorów nagród do naszych lig, których zachęcam do kontaktu na mcdon21@gmail.com
Jak zacząć?
Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1
Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.
Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.
Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 20 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:
Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.