KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Kubica popracuje z zespołem w przerwie między wyścigami, będą też kółka na Nordschleife



Robert Kubica prawie połowę września spędzi na Nurburgring, gdzie będzie miał czas na pracę, trening i rozrywkę. Polak podsumował swój występ podczas pierwszego weekendu na Nurburgring, odnosząc się również do pit-stopów.

Jeżeli chodzi o odczucia w samochodzie, niedzielny wyścig był według Roberta najlepszym z dotychczasowych w DTM.

„Już po kilku metrach pierwszego okrążenia w kwalifikacjach poczułem, że samochód zachowuje się inaczej – był znacznie łatwiejszy w prowadzeniu. Mój pierwszy stint w wyścigu był dobry, tempo było w porządku i byłem w stanie walczyć. Ale nie jest łatwo wyprzedzać rywali, również w BMW, bo nie jesteśmy kolegami z zespołu. Ale to normalne – takie jest ściganie. Po raz pierwszy w wyścigu miałem dobry feeling. Kiedy samochód jest we właściwym oknie pracy, mogę walczyć i dotrzymywać kroku innym. W sobotę było zupełnie inaczej, byliśmy na ziemi niczyjej” – mówi Robert.

Jak stwierdza Polak, w niedzielę ulżyło mu, gdyż udało się zrobić krok naprzód. Jednocześnie czuł się zawiedziony, bo „lepszy pit-stop dałby na punkty, na które teraz bardzo liczymy. Mam nadzieję, że będziemy w stanie odtworzyć ustawienia i sytuację, w której byliśmy znacznie bliżej i że będziemy implementować pozytywne wyniki eksperymentów w nadchodzące weekendy”.



Robert zwrócił też uwagę na ograniczenia swojego zespołu, które przy pit-stopach, mają duże znaczenie.

„Inne zespoły BMW mają trzy samochody w składzie, co wpływa na liczbę mechaników i ogólną liczebność ekipy. My jesteśmy małym, jedno-samochodowym zespołem z kilkoma mechanikami i mniejszą liczbą osób” – mówi Kubica. „To jak w orkiestrze – każda nuta musi dobrze wybrzmieć, wszystko musi być idealnie zsynchronizowane. Nie bez znaczenia jest fakt, że zespoły DTM regularnie trenują pit-stopy, nawet codziennie. Ważne są również analiza wideo i ćwiczenia fizyczne” – czytamy dalej w informacji zespołu Roberta.

Robert cieszył się, że na Nurburgring pojawili się kibice.

„Widokowi fanów na trybunach towarzyszyły emocje. Każdy miał tu swoich kibiców, którzy skandowali i machali flagami. Było też całkiem sporo polskich fanów z ogromną liczbą biało – czerwonych flag na jednej z trybun. Mimo że sprzedaż biletów rozpoczęła się późno, byli w gotowości i przyjechali na Nurburgring. To naprawdę świetne. Polska rodzina zatrzymała mnie nawet gdy jechałem na rowerze i ucięliśmy sobie małą pogawędkę” – mówił Robert.

Polak sporo czasu spędzi we wrześniu na Nurburgring.

„Byłem na Nurburgring prawie cały czas w ubiegłym tygodniu i pomiędzy wyścigami również tu zostanę. Pracuję z zespołem, trenuję na rowerze i oczywiście przejadę się ponownie po Nordschleife. W czwartek będzie spotkanie z mediami na stacji Star w Kelbergu, kilka kilometrów od toru. Poznam tam Timo Gottschalka, który rywalizuje w Dakarze w ORLEN Toyota Team. To będzie miła odmiana” – mówi Robert.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi