Misha Charoudin, który w minionym tygodniu opublikował film z przejażdżki z Robertem Kubicą po Nurburgring Nordschleife, podsumował dziś „szkody”, jakie jazda Roberta Kubicy uczyniła w wypożyczonym przez Polaka BMW M4.
W ciągu zaledwie kilku dni wideo z przejażdżki Kubicy stało się najpopularniejszym filmem na kanale tego popularnego autora, uzyskując 2,5 mln wyświetleń. Dla porządku przypominam je poniżej:
Misha odpowiedział na niektóre komentarze pod tym filmem, m.in. mówiące o tym, że pewnie jeszcze nigdy nie jechał tak szybko i że musiał być przerażony – co oczywiście nie było prawdą.
Robert przyszedł do nas, daliśmy mu kluczyki, po kilku okrążeniach wrócił do nas i zapytał czy możemy mu dać jakieś wskazówki więc jeden z instruktorów pojechał z nim i wskazał, a ja wszedłem na jego 16 kółko na potrzeby filmu. To była bardzo komfortowa jazda” – powiedział.
Z dziś opublikowanego filmu dowiadujemy się, że Kubica pokonał na Nordschleife 36 okrążeń, wykupując 3 pakiety jazdy 12 okrążeń BMW M4 po prawie €2,5 tys. każdy.
„Łącznie wychodzi ponad 7 tysięcy euro, ale biorąc pod uwagę to, ile wydaliśmy na przygotowanie tego auta i wymianę części zużytych podczas jazdy Kubicy, wyszliśmy na zero” – mówi Charoudin.
Co zatem trzeba było wymienić po jeździe Kubicy w BMW M4, którym jeździł? Przede wszystkim łożyska, gdyż jak wyjaśnił jeden z mechaników firmy Apex, obsługujących wypożyczenia „samochód był bardzo naciskany”. Podobnie było z oponami, które zazwyczaj wytrzymują około 50 okrążeń na Nordschleife, a Kubica żużył ponad komplet ogumienia.
Przed jazdą Kubicy wymieniono również klocki hamulcowe „bo wiedzieliśmy, że będą mocno naciskane”. Co ciekawe jednak, nie wykorzystując kontroli trakcji, która mocniej zużywa ten element, Kubica oszczędził nieco tylne klocki.
Nie było to jednak wszystko, gdyż potrzeba było wymienić – od ciepła wytworzonego podczas jazd Kubicy zniekształcił się nieco dyfozor, który również trzeba było poprawiać. Doszło również do wycieku z jednego z elementów podwozia. Po jeździe dokonano również pełnego przeglądu olejowego.
Wszystko, z większymi szczegółami, opisywane jest na filmie poniżej: