KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Kubica: Nie żałuję wyboru BMW



W rozmowie z motorsport.com, Robert Kubica mówi, że problemy auta przykrywają jego potencjał jako kierowcy w DTM. Mimo to nie żałuje wyboru swojej drogi w DTM.

“Z pewnością do teraz był to rozczarowujący sezon, ale wiedzieliśmy, że będziemy cierpieć. Niestety, są problemy, które próbujemy zrozumieć i rozwiązać, a osiągi są nieco gorsze niż oczekiwaliśmy. Są rzeczy, których nie da się rozwiązać w jeden dzień” – powiedział Kubica.

Polak mówi, że start sezonu był przeciętny, a najgorsze były rundy na Lausitzring. Dodatkowe, szybkie tempo sezonu nie pozwala zespołowi na spokojną pracę.

“Nie sądzę, byśmy mieli problem z chassis, ale tracimy dużo na prostych i przy przyspieszaniu. Próbuję to nadrabiać w zakrętach, ale to zużywa opony, które są bardzo wrażliwe na degradację. Z jednej strony nasze problemy są oczywiste, ale z drugiej, gdy je rozwiążemy, możemy sporo zyskać. Mam nadzieję, że druga część mistrzostw pójdzie po naszej myśli” – dodaje Polak.



Pytany o swój wybór – serii i producenta, Robert mówi, że miał sporo czasu na przemyślenia po grudniowym teście w Jerez, kiedy zaczął odkrywać DTM i samochód.

“Nigdy nie zdecydowałbym się jeździć tu, gdybym nie miał poczucia, że mogę być konkurencyjny. Niestety, samochód ukrywa mój potencjał w pierwszej partii sezonu, ale nie mam wątpliwości, że będę szybki, jak rozwiążę problem” – mówi zawodnik ORLEN Team ART.

Dlaczego zdecydował się na BMW?

“Jest wiele powodów, z racji których dokonaliśmy tego wyboru. Wszyscy wiedzieliśmy, że Audi ma prawdopodobnie najlepszy pakiet, ale w BMW znałem ludzi, który umożliwili mi debiut w F1 w 2006 roku. Ale to nie jedyny powód. Wybrałem BMW, gdyż trzeba było wziąć pod uwagę różne opcje, takie jak bycie trzecim kierowcą Alfy Romeo w F1. Kiedy masz dwie marki zaangażowane, nie jest łatwo wszystkim się zgodzić. Tu mieliśmy sporo wysiłku ze wszystkich stron. Dlatego jestem nieco zawiedziony tym, jak wygląda harmonogram sezonu wymuszony COVID-19. Sytuacja jest szczególnie skomplikowana, ale jest szansa przezwyciężyć te trudności” – mówi Robert.

“Nie żałuję żatem wyboru, nawet jeżeli inni mają mniejsze problemy. Będę starał się wycisnąć maksimum z tego co mam. Mam ten pakiet i jestem wdzięczny tym, którzy dali mi okazję do zmierzenia się z takim wyzwaniem” – dodaje Polak.

Źródło: it.motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi