KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Kubica: Dłuższa nitka toru Nurburgring może nam bardziej pasować



Robert Kubica z optymizmem podchodzi do pierwszego z dwóch weekendów wyścigowych DTM na Nurburgring i zachwala „północną nitkę” tego legendarnego toru.

Polak miał okazję jeździć już po Nurburgring.

„Znam Nurburgring z moich czasów w F3, jeździłem tu też w F1. Mam nadzieję, że będę mógł skorzystać z tego doświadczenia, uzyskanego również podczas przedsezonowych testów DTM w czerwcu. Ta nitka toru jest dość interesująca. Arena Mercedesa w pierwszym sektorze jest bardzo wolną częścią, nie daje sporej frajdy. Potem zjeżdżamy w dół, następnie mamy nawrót, w którym trzeba zahamować w idealnym momencie, a później wspinamy się pod górę na pełnym gazie. Nie mogę doczekać się, jak szybko będzie można przejechać przez S-ki Schumachera samochodem DTM z szybkimi i bardzo szybkimi zakrętami. Tor jest wymagający, również ze względu na żwirowe pobocza, a sama nitka jest dość wąska” – mówi Kubica.



W środę Polak wynajął BMW M4 i pojeździł sobie po Nurburgring Nordschleiffe.

„Nurburgring to historyczna arena w motorsporcie, szczególnie ze względu na Nordschleife. Nigdy nie jeździłem na tym legendarnym torze, a przed wyścigiem pojeździłem sobie nieco samochodem drogowym. Trasa jest niesamowita. Te zakręty to szaleństwo! To zupełnie inny rodzaj motorsportu. Trzeba mieć mnóstwo doświadczenia na tym pięknym torze” – mówi Kubica, który wyznał, że kiedyś chciałby ścigać się po Nordschleiffe.

Co zmieniło się od czerwcowego testu?

„To nieustający proces nauki. Jest mnóstwo nowych rzeczy – dla mnie i zespołu. Punkt zdobyty na Assen pokazał, że nasza praca zaczyna przynosić efekty i że podążamy w dobrym kierunku. Byłoby wspaniale, gdyby na Nurburgring udało nam się postawić kolejny krok. Myślę, że dłuższa nitka toru będzie nam bardziej odpowiadała” – mówi Kubica.

Kubica wspomina przed Nurburgring deszczowe GP Europy 2007 z urządzonym przez BMW eventem dla fanów z treningiem pit-stopów, kręceniem bączków i sporą imprezą. „To było wspaniałe wydarzenie i było tam sporo polskich fanów” – mówi Robert. Polak miałby w tym roku jeszcze jedną okazję do obecności na Nurburgring – na GP Niemiec, ale będzie wówczas ścigał się w DTM na torze Zolder.

Przed przyjazdem na Mugello, Kubica wykonał trochę kółek w symulatorze BMW w Monachium.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi