KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

“Koła zmieniają mi ludzie, którzy od 10 lat siedzą przed monitorami”



Robert Kubica w rozmowie Cezarym Gutowskim wskazał na jedną z przyczyn jego wolnych pit-stopów w DTM w tym sezonie. Ograniczenia kadrowe jego zespołu sprawiają, że nie może on mieć ekipy dedykowanej zmianie opon.

Kubica kilkukrotnie podkreślał, że w warunkach DTM, nawet jeżeli ma dobre tempo, pit-stopy mogą bardzo mocno wpłynąć na końcowy wynik.

“W 3 z 4 ostatnich wyścigów straciłem dużo punktów w momencie, w którym sam nie mam wiele do powiedzienia” – powiedział Polak, którego cytaty znalazły się we vlogu Cezarego Gutowskiego po wyścigu na Nurburgring.

Wyjaśnił on, że przy ograniczonej liczbie osób w zespole na auto, trudniej mieć osoby dedykowane tylko jednej czynności czyli pit-stopom. Na zdecydowanie więcej mogą sobie pozwolić ekipy z dwoma lub trzema auta.



“Mi koła zmieniają ludzie, którzy od patrzą od 10 lat w monitor i nigdy nie dotykali auta. Nie mamy 2 czy 3 aut, gdzie są mechanicy i ci mechanicy tworzą zespół do zmieniania kół. Mając 16 mechaników możesz sobie wybrać ludzi, którzy wymianiają koła i są w tym są najlepsi. Mając ograniczony prywatny zespół z jednym autem nie masz takiego komfortu i dlatego to tak wygląda. Trudno oczekiwać od kogoś, kto nigdy nie tak naprawdę nie podnosił koła żeby zmieniał szybciej koła od kogoś, kto robi to od 20 lat” – powiedział Kubica.

Zapytany o znacznie lepsze tempo w niedzielę niż w sobotę, Polak odpowiada żartobliwie: “Czary mary, hokus pokus. Lepiej się wyspałem”. Pytany o to, czy jest szansa na zwiększenie regularności dobrych występów, zwłaszcza, że kolejne rundy DTM również odbywają się na Nurburgring, dodaje:

“Jeżeli chodzi o regularność to nie jest łatwa sytuacja, bo jak widzieliśmy kierowcy BMW w jednym dniu kończą na podium, a w drugim poza punktami. Jeżeli feeling będzie dobry i auto będzie zachowywało się tak jak dziś, to będzie można powalczyć. Sytuacja jest bardziej skomplikowana, bo charakterystyka tych aut, szczególnie BMM, jest taka, że bardzo łatwo stracić mnóstwo czasu i dotyczy to wszystkich kierowców fabrycznych”.

Źródło: F1 Vlog 232 (live): Szalone Mugello! Postępy teamu Roberta Kubicy w DTM. Skąd fatalne pit stopy?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi