KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

large-2020 Italian Grand Prix - Friday

Kimi faworytem Alfy? I tak i nie



Weekend wyścigowy na Mugello przyniósł nam sporo ciekawych wypowiedzi na temat składu kierowców Alfa Romeo Racing ORLEN w sezonie 2021. Co z Raikkonenem, Giovinazzim i juniorami Ferrari?

Antonio w cieniu

 

Antonio Giovinazzi przyznaje, że jest mu trudno „błyszczeć” przy takim kierowcy, jak Kimi Raikkonen.

„Problemem w ocenie mojej formy jest to, że jestem porównywany z takim mistrzem jak Kimi. Z drugiej strony, mogę się od niego uczyć i dowiedzieć się, czemu w wyścigach jest tak dobry” – mówi Giovinazzi, któremu daje się coraz mniejsze szanse na pozostanie w ekipie na sezon 2021.

Kimi priorytetem?

 

„Mamy wielu kierowców dostępnych na naszej liście. Mamy na niej też juniorów Ferrari, ale przede wszystkim musimy wiedzieć, czy Kimi będzie chciał zostać. Dopiero potem będziemy wiedzieć co dalej” – mówi Frederic Vasseur, który przyznaje, że Fin jest „pierwszym wyborem” Alfy na sezon 2021.



„Nie znajdę nikogo tak doświadczonego jak Kimi. To duża przewaga dla nas i jego partnera zespołowego, który będzie na pewno mniej doświadczony od Kimiego” – dodaje szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Czy na pewno?

 

W prawdziwość tych słów wątpi były kierowca F1 z Finlandii, JJ Lehto. Uważa on, że oprócz decyzji samego kierowcy, grę jeżeli chodzi o pozostanie Raikkonena w F1 wejdą też inne czynniki.

„Kwestie ekonomiczne są bardzo ważne więc jeżeli nie patrzysz przez różowe okulary, to musisz zadać pytanie, co Kimi osiągnął w tym sezonie? Niewiele więcej od Giovinazziego. Wątpię, aby tylko wybór Kimiego był decydujący. Kilka innych osób również zdecyduje o drugim miejscu w Alfie” – mówi Letho.

Raikkonen chce?

 

Sam kierowca pytany na Mugello o swoją przyszłość i radość ze ścigania w Alfie Romeo, odpowiada w taki sposób, który wskazuje, że może chcieć zostać w F1.

„Nadal czuję, że mogę dobrze jeździć więc wiecie… Myślę, że jeżeli uznam iż nie jestem w stanie prowadzić tak, jakbym tego od siebie oczekiwał, to będzie czas aby odejść”.

Który z juniorów?

 

Wydaje się, że minimum 1, a być może nawet dwóch juniorów Ferrari trafi w sezonie 2021 do Formuły 1. Pierwszy w kolejce wydaje się być Mick Schumacher, ale musi swoją formę udowodnić na torze.



Po sobotnim wyścigu Formuły 2 na prowadzenie w klasyfikacji generalnej wyszedł Mick Schumacher, który zalicza niezłą końcówkę sezonu – w przeciwieństwie do swoich rywali. Jeżeli zdobędzie tytuł w F2, możemy być pewni, że będzie jeździł w F1. Ma on 153 punkty przy 149 punktach Illota i 140 Shwartzmana.

Nowy deal

 

Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN, zdementował plotki dotyczące przejścia jego zespołu na silniki Renault.

Francuz potwierdził natomiast rozmowy z dotychczasowym dostawcą jednostek napędowych.

„Rozmawiamy z Ferrari nad przedłużeniem współpracy i jesteśmy całkiem bliscy podpisania umowy. Podobnie jest z Alfą Romeo” – mówi Vasseur.

„Relacja z Ferrari polega na tym, że dostarczają nam części – silnik, skrzynię biegów i niektóre inne części. Współpraca w tym aspekcie jest dobra, ale nie mamy tego samego tunelu aerodynamicznego jak niektóre inne zespoły. Na pewno zyskalibyśmy w przyszłości na rozszerzeniu współpracy” – dodaje.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi