KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

„Ileż on miał przyczepności…” – jedziemy GP Toskanii z Charlesem Leclerciem



Choć problemów nie brakowało, to Charles Leclerc był jednym z tych kierowców, którzy zaliczyli nieco spokojnieszy wyścig o GP Toskanii. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem? Przeczytajcie.

Przed startem Charles otrzymuje instrukcje dotyczące startu oraz informację o oponach, na których startują rywale. Charles rusza świetnie i przebija się na trzecie miejsce. Po chwili następuje neutralizacja.

„Samochód bezpieczeństwa, samochód bezpieczeństwa, zostań pozytywny na delcie” – mówi inżynier, po czym poleca zmienić balans hamulców +6. Leclerc nie słyszy i prosi o powtórzenie komunikatu, co inżynier oczywiście czyni. Kierowca Ferrari dopytuje, kto jest za nim.

Podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, Leclerc otrzymuje sporo poleceń zmiany ustawień, jest też proszony o dbanie o temperaturę opon i hamulców. Po kilku minutach jest za to chwalony.



„Dajcie mi znać, kiedy mogę używać hamulców” – mówi Leclerc. „Póki co są po gorącej stronie” – odpowiada inżynier. Na kolejnym kółku Leclerc pyta z niedowierzaniem – „Czy na pewno są po gorącej stronie? Czy to normalne w takim momencie?” Inżynier odpowiada że to normalne i prosi o kolejne zmiany ustawień. Po chwili dostaje też prośbę, by lepiej dogrzewał przednie opony.

„Co oni robią z tym samochodem bezpieczeństwa” – dopytuje po 7 okrążeniach neutralizacji Leclerc, narzekając, że trwa ona tak długo. Wówczas inżynier odpowiada mu, że samochód bezpieczeństwa zjedzie do boksów na tym okrążeniu. Kierowca dostaje szereg poleceń dotyczących zmiany ustawień.

Tuż po karambolu po wznowieniu Leclerc dostaje informację o kolejnym samochodzie bezpieczeństwa. Od razu pyta: „Wszyscy OK w wypadku”. Inżynier nie odpowiada na to pytanie, a Leclerc dostaje kolejną litanię zmiany ustawień.

Po chwili inżynier mówi o kolejnym przerwaniu wyścigu. „Czerwona? Okej…” – mówi z lekkim przekąsem Leclerc. Wjeżdżając do boksów Monakijczyk jeszcze raz zapyta czy z kierowcami, którzy uczestniczyli w karambolu jest wszystko OK.

W trakcie przerwy w wyścigu Leclerc toczy ze swoim inżynierem informację o ustawieniach. Po restarcie wyścigu z pól startowych, Leclerc utrzymuje miejsce, ale tuż za nim jest Lance Stroll. Charles dopytuje, na jakich oponach jest kierowca Racing Point. Dostaje informację o tym, że są to używane miękkie opony, ma też informację o innych kierowcach.

Leclerc dostaje polecenie zmiany ustawień na SOC 6, a następnie informację, że zamierzają przejechać Plan A + 8.

Następnie mamy pierwszy raz odegrany scenariusz, który pojawi się jeszcze kilkukrotnie. Inżynier informuje Leclerca o przewadze nad Strollem. Po chwili pada informacja, że Stroll ma DRS, a za prostą startową Leclerc traci pozycje.



Leclerc na początku 18. okrążenia jest proszony o informację o stanie opon. Nie odpowiada. Po chwili pada informacja, że Ricciardo jest 1,5 sekundy za nim.

Niedługo później znów mamy powtórkę z rozrywki – tym razem Albon najpierw jest 1,7 sekundy z tyłu, potem łapie DRS, a po chwili wyprzedza Leclerca.

„Te opony to g*wno. Minus 2-3 i jak najszybciej zjeżdżamy” – mówi Leclerc, informując zespół, że chce zmiany ustawień przedniego skrzydła.

„Co myślisz o planie C?” – pyta inżynier. „Jesteśmy tak wolni, że nie mamy nic do stracenia. Tylko podejmujcie decyzję szybko” – odpowiada kierowca.

Na 22. okrążeniu Leclerc zjeżdżą i prosi o zmianę „minus 5” podczas postoju. Po wyjeździe z boksów, Leclerc otrzymuje kolejne polecenia zmiany ustawień, dostaje też informację, kto jest za nim. Później przychodzą kolejne sugestie zmiany ustawień.

„Jest bardzo trudno, bardzo” – mówi Leclerc. Inżynier informuje go, że walczą o 7. miejsce i obecnie mają tempo Norrisa.

Na 28. okrążeniu inżynier mówi” Wielu kierowców teraz jedzie, Norris też więc ciśnij”. Po chwili prostuje swoje przewidywania, gdyż do boksów zjechał 1 kierowca i nie był to Norris.

Gdy Anglik zjeżdża do boksów, Leclerc dostanie o tym informacje, łącznie z oponami, jakie założył kierowca McLarena. Norris do Leclerca szybko dojedzie i od razu go wyprzedzi.



„Ileż on miał więcej przyczepności…” – zauważa Leclerc. Na 34. okrążeniu jest mu podawane tempo Sebastiana Vettela, na które odpowiada pytaniem, czy Vettel jedzie na oponach pośrednich. „Nie, to twarde opony” – odpowiada inżynier, który jednocześnie informuje kierowcę o czasie jego kolegi z zespołu.

Proszony o kolejne zmiany ustawień, Leclerc odpowiada: „Nie mogę już tego zmienić, bo nie będzie się dało jechać tym samochodem”. Następnie jest pytany o zmiany ustawień przedniego skrzydła podczas następnego pit-stopu.

Leclerc ma również podawane tempo Vettela. Gdy pojawia się samochód bezpieczeństwa po wypadku Strolla, zaczyna się dyskusja o ustawieniach.

„Czy powinniśmy zjechać?” – pyta Leclerc. Na odpowiedź, że zostają na torze, dopytuje, czy na pewno i czy w boksach pojawił się Vettel. inżynier informuje kierowcę, że zjazd będzie wiązał się z dwoma pozycjami straty. Leclerc odpowiada, że w takim razie nie chce tego. Po okrążeniu na torze pojawia się czerwona flaga.

blank

„Jaki jest cel tej czerwonej flagi? OK, ale to dobrze dla nas” – pyta z przekąsem, odpowiadając sobie od razu Leclerc. Po chwili pyta, ile aut zostało w wyścigu i dostaje odpowiedź, że 12.

Leclerc zjeżdża do boksów i wysiada z auta. Po powrocie dostaje instrukcje i informacje dotyczące restartu. „Informacje na wyświetlaczu mogą być błędne, ale jesteś OK jeżeli chodzi o paliwo” – mówi inżynier. Leclerc dopytuje też, czy Grosjean i Raikkonen są nadal w wyścigu i dostaje odpowiedź.

Po restarcie jest proszony o informację o oponach i że system DRS jest dostępny. Po dwóch okrążeniach przychodzi też informacja o karze dla Kimiego Raikkonena. Do końca wyścigu Leclercowi będzie podawane tempo do Fina, przypomnienie o karze. Leclerc milczy.

„Cieszę się z powodu Alexa, to jego pierwsze podium, gratulacje” – mówi Leclerc, gdy po przejechaniu linii mety inżynier poda mu wyniki. Kierowca zostanie też poproszony o zmianę ustawień samochodu. „A jeżeli chodzi o nas, to musimy pracować chłopaki” – dodaje Leclerc. „Przyjąłem, będziemy” – odpowiada inżynier.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi