KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Szybciej i pewniej – Kubica po treningach na Assen



Nauczeni doświadczeniami poprzednich weekendów wyścigowych DTM, musimy wstrzymać się z optymizmem do jutrzejszego wyścigu DTM na torze Assen, ale już słowa Roberta Kubicy pokazują, że może być nieco lepiej niż poprzednio. Widać to też w danych z treningów.

Przebieg sesji

 

Robert Kubica nigdy nie miał okazji jazdy po torze Assen, dlatego musiał poświęcić początek pierwszego treningu na zapoznanie się z torem, a raczej przeniesienie symulatorowego zapoznania na rzeczywistość. Kubica zaliczył bardzo długi pierwszy stint, podczas którego uzyskał swój najlepszy czas okrążenia. Potem na dłuższą chwilę odwiedził boksy i zaliczył jeszcze dwa wyjazdy, pomiędzy którymi dokonano jeszcze jednej korekty ustawień auta. Pierwszy trening zakończył na 14. miejscu i wiele zapowiadało “powtórkę z rozrywki”.

wyniki 1 treningu dtm assen

W drugim treningu Kubica zaczął od dwóch wolnych okrążeń, a potem uzyskał świetny wynik 1:24.778. W kolejnym kółku nie było poprawy w 1. i 2. sektorze, ale w trzecim Polak “urwał” tysięczne. Polak potem długo zostawał w boksach i wyjechał jeszcze na jeden stint, podczas którego wykręcił dwa niezłe kółka – 1:25.456 oraz 1:24.988.



Robert dość nietypowo względem innych, długie przejazdy wyścigowe wykonał w pierwszym treningu – w porze rozgrywania jutrzejszego wyścigu. Tempo nie było najgorsze, choć nieco słabsze niż wskazywał na to wynik drugiego treningu. Na Assen bardzo ważne będzie zarządzenie oponami, które nowy asfalt zużywa w bardzo szybkim tempie.

wyniki 2 treningu dtm assen

Wypowiedzi

 

Cytowany przez Cezarego Gutowskiego, Robert Kubica mówi, że jest trochę lepiej i jedna z rzeczy, które były mankamentami, poprawiła się. Być może Polakowi chodzi o kwestię powodującą niskie prędkości na prostych. Te poprawiły się, co będziecie mogli zobaczyć niżej.

Kubica podkreśla też, że robią co mogą z obecnym pakietem, nie mniej siłą rzeczy muszą zbliżać się do kierunku, w którym z rozwojem auta podąża BMW w swoich autach fabrycznych.

Czasy sektorów

 

Gdybyśmy wzięli pod uwagę najlepsze czasy sektorów wszystkich kierowców, wówczas Robert legitymowałby się 10. czasem (wyprzedziliby go Wittmann i Green).

Do najszybszych Kubica w pierwszym sektorze traci 380 tysięcznych. W drugim – o niemal identycznej długości, ale innej charakterystyce, są to 574 tysięczne sekundy. W trzecim, zdecydowanie najkrótszym, Kubica jest 212 tysięcznych za najszybszymi. Rekordy we wszystkich sektorach posiada Robin Frijns.

czasy sektorów dtm piatek assen

Tak przedstawia się zestawienie optymalnych czasów kierowców:
Frijns 1:23.547
Muller 1:23.750
Duval 1:23.918
Rast 1:24.321
Eng 1:24.366
Green 1:24.399
Auer 1:24.635
Glock 1:24.654
Wittmann 1:24.710
Kubica 1:24.713
Van der Linde 1:24.792
Rockenfeller 1:24.872
Scherer 1:24.948
Aberdein 1:25.060
Habsburg 1:25.101
Newey 1:25.188

Najwyższe prędkości

 

Jest lepiej. Kubica nie był tradycyjnie ostatni w tym aspekcie. Najszybszy Scherer miał prędkość o 4 km/h wyższą od Kubicy, jednak warto zauważyć, że aż 11 kierowców zmieściło się w przedziale 254 – 256 km/h i w tym gronie był Robert Kubica.

Jednocześnie trzeba wskazać, że w pierwszym treningu Kubica pojechał najwolniej. Oto najwyższe prędkości z obu sesji:



Scherer 258 km/h
Wittmann 258
Muller 257
Rast 256
Eng 256
Green 256
Duval 256
Newey 256
Habsburg 255
Frijns 255
Auer 255
Van der Linde 254
Rockenfeller 254
Kubica 254
Glock 253
Aberdein 252

Przebieg dziś

 

Zdecydowanie najwięcej jeździli dziś kierowcy Audi. Najmniej kółek pokonał Jonathan Aberdein – 28. Przebieg Kubicy jest niewiele większy – 32 kółka, co oznacza, że Polak przejechał około 10 okrążeń mniej niż średnia.

Muller 45
Frijns 45
Newey 44
Rast 44
Van der Linde 43
Rockenfeller 43
Green 42
Habsburg 42
Eng 41
Auer 39
Scherer 39
Duval 38
Wittmann 37
Glock 35
Kubica 32
Aberdein 28



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi