Nauczeni doświadczeniami poprzednich weekendów wyścigowych DTM, musimy wstrzymać się z optymizmem do jutrzejszego wyścigu DTM na torze Assen, ale już słowa Roberta Kubicy pokazują, że może być nieco lepiej niż poprzednio. Widać to też w danych z treningów.
Przebieg sesji
Robert Kubica nigdy nie miał okazji jazdy po torze Assen, dlatego musiał poświęcić początek pierwszego treningu na zapoznanie się z torem, a raczej przeniesienie symulatorowego zapoznania na rzeczywistość. Kubica zaliczył bardzo długi pierwszy stint, podczas którego uzyskał swój najlepszy czas okrążenia. Potem na dłuższą chwilę odwiedził boksy i zaliczył jeszcze dwa wyjazdy, pomiędzy którymi dokonano jeszcze jednej korekty ustawień auta. Pierwszy trening zakończył na 14. miejscu i wiele zapowiadało “powtórkę z rozrywki”.
W drugim treningu Kubica zaczął od dwóch wolnych okrążeń, a potem uzyskał świetny wynik 1:24.778. W kolejnym kółku nie było poprawy w 1. i 2. sektorze, ale w trzecim Polak “urwał” tysięczne. Polak potem długo zostawał w boksach i wyjechał jeszcze na jeden stint, podczas którego wykręcił dwa niezłe kółka – 1:25.456 oraz 1:24.988.
Robert dość nietypowo względem innych, długie przejazdy wyścigowe wykonał w pierwszym treningu – w porze rozgrywania jutrzejszego wyścigu. Tempo nie było najgorsze, choć nieco słabsze niż wskazywał na to wynik drugiego treningu. Na Assen bardzo ważne będzie zarządzenie oponami, które nowy asfalt zużywa w bardzo szybkim tempie.
Wypowiedzi
Cytowany przez Cezarego Gutowskiego, Robert Kubica mówi, że jest trochę lepiej i jedna z rzeczy, które były mankamentami, poprawiła się. Być może Polakowi chodzi o kwestię powodującą niskie prędkości na prostych. Te poprawiły się, co będziecie mogli zobaczyć niżej.
"Im bardziej drążymy, tym więcej mamy pewności… znaczy ja od początku byłem pewny, że coś jest nie tak. Nie mamy za dużo rozwiązań. To nie jest tak, że będziemy w stanie wyprostować sytuację własnymi narzędziami. Na dziś nie ma odpowiedzi, co do tej jednej sytuacji i tyle." RK
— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) September 4, 2020
Kubica podkreśla też, że robią co mogą z obecnym pakietem, nie mniej siłą rzeczy muszą zbliżać się do kierunku, w którym z rozwojem auta podąża BMW w swoich autach fabrycznych.
"Operujemy autem w zupełnie innym zakresie, niż pozostałe BMW, aby zniwelować problemy. Jest to jednak ryzykowne, bo nie jest tak, że można iść w tym kierunku bóg wie ile. Ogólnie robimy, co w naszej mocy z tym, co jest." RK
— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) September 4, 2020
Czasy sektorów
Gdybyśmy wzięli pod uwagę najlepsze czasy sektorów wszystkich kierowców, wówczas Robert legitymowałby się 10. czasem (wyprzedziliby go Wittmann i Green).
Do najszybszych Kubica w pierwszym sektorze traci 380 tysięcznych. W drugim – o niemal identycznej długości, ale innej charakterystyce, są to 574 tysięczne sekundy. W trzecim, zdecydowanie najkrótszym, Kubica jest 212 tysięcznych za najszybszymi. Rekordy we wszystkich sektorach posiada Robin Frijns.
Tak przedstawia się zestawienie optymalnych czasów kierowców:
Frijns 1:23.547
Muller 1:23.750
Duval 1:23.918
Rast 1:24.321
Eng 1:24.366
Green 1:24.399
Auer 1:24.635
Glock 1:24.654
Wittmann 1:24.710
Kubica 1:24.713
Van der Linde 1:24.792
Rockenfeller 1:24.872
Scherer 1:24.948
Aberdein 1:25.060
Habsburg 1:25.101
Newey 1:25.188
Najwyższe prędkości
Jest lepiej. Kubica nie był tradycyjnie ostatni w tym aspekcie. Najszybszy Scherer miał prędkość o 4 km/h wyższą od Kubicy, jednak warto zauważyć, że aż 11 kierowców zmieściło się w przedziale 254 – 256 km/h i w tym gronie był Robert Kubica.
Jednocześnie trzeba wskazać, że w pierwszym treningu Kubica pojechał najwolniej. Oto najwyższe prędkości z obu sesji:
Scherer 258 km/h
Wittmann 258
Muller 257
Rast 256
Eng 256
Green 256
Duval 256
Newey 256
Habsburg 255
Frijns 255
Auer 255
Van der Linde 254
Rockenfeller 254
Kubica 254
Glock 253
Aberdein 252
Przebieg dziś
Zdecydowanie najwięcej jeździli dziś kierowcy Audi. Najmniej kółek pokonał Jonathan Aberdein – 28. Przebieg Kubicy jest niewiele większy – 32 kółka, co oznacza, że Polak przejechał około 10 okrążeń mniej niż średnia.
Muller 45
Frijns 45
Newey 44
Rast 44
Van der Linde 43
Rockenfeller 43
Green 42
Habsburg 42
Eng 41
Auer 39
Scherer 39
Duval 38
Wittmann 37
Glock 35
Kubica 32
Aberdein 28