Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

2020 Spanish Grand Prix, Sunday - LAT Images

Znów opony w roli głównej. Jak wyglądają liczby GP Hiszpanii?



Czas na liczbowe podsumowanie rywalizacji w Barcelonie. Co da się wyczytać z wyścigowych liczb? Na przykład, że Max Verstappen był jednym z najwolniejszych kierowców.

Wyniki wyścigu

 

Wyniki Grand Prix Hiszpanii 2020

Skrót wideo rywalizacji



Best laps

 

Valtteri Bottas po zmianie opon w końcówce wyścigu wykręcił na oponie średniej czas o 1,6 sekundy lepszy od Lewisa Hamiltona. W tabeli poniżej widać też dobre tempo kierowców Alfy pod koniec wyścigu.

najszybsze okrążenia gp hiszpanii 2020

Sektory

 

Ciekawostką jest tu trzeci czas Romaina Grosjeana w drugim sektorze oraz trzeci Kimiego Raikkonena w pierwszym.

Najlepsze sektory gp hiszpanii 2020

Prędkości



Zdecydowanie największą prędkości na prostej osiągnął Carlos Sainz, który był szybszy od drugiego Kvyata o 3,6 km/h. Co ciekawe, prędkość o 22,1 km/h mniejszą od Sainza miał Max Verstappen, który niewiele razy miał okazję korzystania z systemu DRS.

Najwyższe prędkości GP Hiszpanii 2020

Wizyty w boksach

 

Łącznie w całym wyścigu kierowcy odbyli 35 wizyt w boksach. Najszybciej poradził sobie Max Verstappen – 21,5 i 21,6 sekundy.

pit stopy gp hiszpanii

Pit-stopy

 

W osiągnięciu takich wyników Verstappena największy udział mieli jego mechanicy, którzy zmienili opony w niemal rekordowym czasie 1,9 sekundy za pierwszym razem, a potem w czasie 2 sekund. Ogólnie Red Bull popisał się czterema najszybszymi postojami w tym wyścigu. Znów dobrze poradzili sobie mechanicy Alfa Romeo Racing ORLEN.

wszystkie pit-stopy gp hiszpanii 2020

Strategie



Spośród tych, którzy dojechali do mety, 5 kierowców pojechało na 1 pit-stop, a jeden na trzy, tyle że pit-stop Valtteriego Bottasa mógł być podyktowany chęcią zdobycia dodatkowego punktu za najszybsze okrążenie.

strategie gp hiszpanii 2020

Wykorzystanie opon

 

Najkrótszy stint na twardej mieszance i takie same długości jazd na oponie pośredniej i miękkiej? Tak było w Hiszpanii, choć wyczyn Vettela na miękkiej mieszance mocno zakłóca statystykę.

wykorzystanie opon gp hiszpanii 2020

Performance

 

Tradycyjnie poniżej wykresy Performance.

Performance gp hiszpanii 2020



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi