Czas na liczbowe podsumowanie rywalizacji w Barcelonie. Co da się wyczytać z wyścigowych liczb? Na przykład, że Max Verstappen był jednym z najwolniejszych kierowców.
Wyniki wyścigu
Skrót wideo rywalizacji
Best laps
Valtteri Bottas po zmianie opon w końcówce wyścigu wykręcił na oponie średniej czas o 1,6 sekundy lepszy od Lewisa Hamiltona. W tabeli poniżej widać też dobre tempo kierowców Alfy pod koniec wyścigu.
Sektory
Ciekawostką jest tu trzeci czas Romaina Grosjeana w drugim sektorze oraz trzeci Kimiego Raikkonena w pierwszym.
Prędkości
Zdecydowanie największą prędkości na prostej osiągnął Carlos Sainz, który był szybszy od drugiego Kvyata o 3,6 km/h. Co ciekawe, prędkość o 22,1 km/h mniejszą od Sainza miał Max Verstappen, który niewiele razy miał okazję korzystania z systemu DRS.
Wizyty w boksach
Łącznie w całym wyścigu kierowcy odbyli 35 wizyt w boksach. Najszybciej poradził sobie Max Verstappen – 21,5 i 21,6 sekundy.
Pit-stopy
W osiągnięciu takich wyników Verstappena największy udział mieli jego mechanicy, którzy zmienili opony w niemal rekordowym czasie 1,9 sekundy za pierwszym razem, a potem w czasie 2 sekund. Ogólnie Red Bull popisał się czterema najszybszymi postojami w tym wyścigu. Znów dobrze poradzili sobie mechanicy Alfa Romeo Racing ORLEN.
Strategie
Spośród tych, którzy dojechali do mety, 5 kierowców pojechało na 1 pit-stop, a jeden na trzy, tyle że pit-stop Valtteriego Bottasa mógł być podyktowany chęcią zdobycia dodatkowego punktu za najszybsze okrążenie.
Wykorzystanie opon
Najkrótszy stint na twardej mieszance i takie same długości jazd na oponie pośredniej i miękkiej? Tak było w Hiszpanii, choć wyczyn Vettela na miękkiej mieszance mocno zakłóca statystykę.
Performance
Tradycyjnie poniżej wykresy Performance.